Ile przewodu hamulcowego ...

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

luka9
Posty: 74
Rejestracja: 24 kwie 2011, o 10:57
Lokalizacja: wawa

Ile przewodu hamulcowego ...

Post autor: luka9 »

Mam pytanie otóż poszedł mi przewód hamulcowy na tył ile metrów przewodu kupić żeby go starczyło? I mam jeszcze drugie pytanie jakie końcówki są w przewodach hamulcowych w mercedesie? Jaki skok gwintu i rozmiar ...
Dziękuje za wszelką pomoc
Pozdrawiam
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan) :D
Sinus007
Posty: 22
Rejestracja: 12 sie 2011, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sinus007 »

Mozesz zrobic dwie opcje.
Tansza i latwiejsza o ile masz sprzet do zarabiania koncowek hamulcowych to:
Pod autkiem na wysokosci podpory walu robisz laczniki kielichowe. nie zapominaj ze oryg. przewody sa stalowe wiec trzeba palnikiem rozhartowac i zalozyc damska koncowke a z drugiej przewod miedziany zarabiasz juz z meska baz podgrzewania. potem od strony zacisku tez bedzie potrzebna meska i o ile dobrze pamietam to bedzie gwint 10/1 ale jutro to potwierdze i laczysz ja z przewodem metalowo gumowym przy zawieszeniu.
Mozesz poprowadzic inna droga ale zeby dlugosci byly mniej wiecej takie same.
Najlepiej odrazu wymienic obydwa, w tej opcji zuzyjesz ok 3-4m przewodu.

Druga opcja drozsza i trudniejsz polega prawie na tym samym tylko nie robisz kielichow pod autem tylko prowadzisz przewody od abs`u do tylnych zaciskow.
Opcja pewniejsza (profi) ale ciezko poprowadzic przewody pomiedzy silnikiem a komora.

Nie wiem tez czy nie ma oryginalnie lacznikow przewodow hamulcowych w w210 pod autem.

Jest z tym zabawy ale nawet kupujac sprzet do zarabiania przewodow bedzie taniej niz kupic przewody nowe i oryg.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

luka9 Wymień cały przewód. Potrzebujesz przewód 4,8 ,wszystkie końcówki zarobione na wypukło , gwint zewnętrzny M10x1. Będziesz potrzebował około 13M przewodu ( na oba zaciski, prawy tył jest dłuższy o ponad metr.) Kup w ASO kilka plastikowych wieszaków do tych przewodów jakieś 4-5szt Przewody wymień obydwa razem, nie poświęcisz na to więcej czasu !

Moja propozycja wykonania: ,potrzebne będzie: kanał lub podnośnik, praska do zarabiania na wypukło (4,8) , oraz taśma klejąca papierowa (najlepiej 2-3cm malarska). Nowy przewód rozprostowujesz z rolki idąc i tocząc rolkę (będzie idealnie prosty), jedną końcówkę zarabiasz. Wyciągasz stary przewód z auta (starając się nie zmienić jego kształtu, w ostateczności ucinając), umieszczasz na dużej powierzchni. Bierzesz papierową taśmę, przykładasz nowy przewód do starego od zarobionej końcówki zaczynając i co kawałek łapiesz taśmą , szczególnie przy zagięciach i tak aż do końca starając się uginać tylko palcami aby nie zmniejszyć przekroju rurki na zgięciach - przewód będzie w 90% identyczny z fabrycznym i pasować będzie pod wszystkie wieszaki i uchwyty. Montowanie w aucie zacznij od zarobionej końcówki , wsuwając przez podniesioną maskę do kanału , przykręcasz do pompy ABS ,resztę kształtujesz wg. potrzeb. Z drugiej strony zarabiasz na aucie przy tylnych metalowych wieszakach. Przewody obcinaj obcinakiem do rur, bez tego ciężko będzie zrobić ładne i szczelne zarobienie na wypukło.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Witam, odgrzebię temat z nadzieją, że ktoś może już poznał długości tylnych przewodów ;)
Mnie też czeka ich wymiana, na całej długości są w dobrym stanie, ale ostatnie kilka centymetrów przy łączeniu z przewodem elastycznym są już pordzewiałe.
Wiem, że najlepiej wyjąć stary i wtedy pomierzyć, ale nie dysponuję zaciskarką do końcówek, więc muszę kupić gotowy o jak najbardziej zbliżonym wymiarze.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

To będzie ciężko
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

mogę ci jedynie powiedzieć że na 2 tylne przewody poszło mi ok 9,5m.
u mnie nie było żadnych łączeń, każdy przewód biegł bezpośrednio od pompy do mocowania z przewodem elastycznym w 1 kawałku. u Ciebie może być inaczej - słyszałem o łączeniu przewodów pod fotelem kierowcy - sprawdź

ayreon kupienie gotowych przewodów to "droga impreza". za 1 gotowy przewód zapłacisz ok 80-90zł.
ja za 10mb przewodu zapłaciłem 91zł (z wysyłka) i ok 10zł za 4 końcówki przewodów (w intercarsie).
zdejmij przewody z samochodu (postaraj się ich przy tym za bardzo nie powyginać, nie porozcinać - ogólnie jak najmniej uszkodzić ;) ), pomierz, przytnij nowy przewód na odpowiednie długości (dodaj ze 2-3cm dla pewności żeby nie był za krótki, jak będzie za długi to i tak go jakoś "upakujesz") i podjedź do najbliższego mechanika żeby ci zarobił końcówki na wypukło, zapłacisz za to może 20zł.
jak będziesz potrzebował dokładnych nr. części to pisz, postaram się je wygrzebać.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości