grzeje mi tarczę hamulcową :-/
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
grzeje mi tarczę hamulcową :-/
Panowie, moze coś doradzicie
w skrócie opis: stwierdzilem dziwne zachowanie tylnych hamulców (charakterystyczne dwięki przy hamowaniu, przenoszące sie na budę) - na prawej tarczy widać było slady "wgrzanych" klocków
myśle sobie - sprawa ewidentna, zacisk stoi i klocki grzeja tarcze... ale ruszylem tłoczkami - wszystko generalnie chodzi jak powinno ! zmienilem klocki, myśle bedzie dobrze
przejechalem kilka kilometrow bez hamowania, sprawdzam tarcze paluchem - trzy zimne, a ta franca gorąca (moze nie upala palców, ale wyraznie gorąca)
więc - zacisk na stół, rozpołowiłem go, wyjąłem tłoczki - i co ciekawe: wszystko w porządku, tłoczki chodzą, brak wżerów - co jest, myślę
zacisk wyczyśiłem, poskładałem na nowej reperaturce, wszystko chodzi jak powinno... bedzie dobrze (myśle sobie)
no to do auta, znowu pare kilometrow bez hamowani i... dalej to samo, zacisk gorący
co moze być ? ręczny w porządku, zacisk w porządku - macie jakies sugestie ? nasuwa mi sie tylko rozwarstwiony wewnętrznie elastyczny przewod hamulcowy - nigdy nie mialem takiej sytuacji ale cos o tym słyszałem
w skrócie opis: stwierdzilem dziwne zachowanie tylnych hamulców (charakterystyczne dwięki przy hamowaniu, przenoszące sie na budę) - na prawej tarczy widać było slady "wgrzanych" klocków
myśle sobie - sprawa ewidentna, zacisk stoi i klocki grzeja tarcze... ale ruszylem tłoczkami - wszystko generalnie chodzi jak powinno ! zmienilem klocki, myśle bedzie dobrze
przejechalem kilka kilometrow bez hamowania, sprawdzam tarcze paluchem - trzy zimne, a ta franca gorąca (moze nie upala palców, ale wyraznie gorąca)
więc - zacisk na stół, rozpołowiłem go, wyjąłem tłoczki - i co ciekawe: wszystko w porządku, tłoczki chodzą, brak wżerów - co jest, myślę
zacisk wyczyśiłem, poskładałem na nowej reperaturce, wszystko chodzi jak powinno... bedzie dobrze (myśle sobie)
no to do auta, znowu pare kilometrow bez hamowani i... dalej to samo, zacisk gorący
co moze być ? ręczny w porządku, zacisk w porządku - macie jakies sugestie ? nasuwa mi sie tylko rozwarstwiony wewnętrznie elastyczny przewod hamulcowy - nigdy nie mialem takiej sytuacji ale cos o tym słyszałem
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
niedawno, jakies 20 kkm temu... a co by miał płyn do grzania jednej tarczy ?
[ Dodano: 2012-06-21, 10:15 ]
byłem jeszcze raz poogladac zacisk, na powierzchniach wspolpracujących zadnych progow, wszystko chodzi jak nalezy
miał ktoś osobiście przypadek z rozwarstwieniem wewnętrznym elastycznego przewodu ?
przymiaerzam sie do wymiany tego przewodu w ramach dalszej eliminacji, tylko beda jaja z odkręceniem go w miejscu, gdzie łączy się z przewodem mentalowym tam wszystko mocno zakonserwowane rdzą przez te lata...
[ Dodano: 2012-06-21, 10:15 ]
byłem jeszcze raz poogladac zacisk, na powierzchniach wspolpracujących zadnych progow, wszystko chodzi jak nalezy
miał ktoś osobiście przypadek z rozwarstwieniem wewnętrznym elastycznego przewodu ?
przymiaerzam sie do wymiany tego przewodu w ramach dalszej eliminacji, tylko beda jaja z odkręceniem go w miejscu, gdzie łączy się z przewodem mentalowym tam wszystko mocno zakonserwowane rdzą przez te lata...
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
ano może mieć, ten płyn przecież nie jest w obiegu, spotkałem się parę razy, że z jednej strony leciał syf, z drugiej czysty płyn.seburaj pisze:niedawno, jakies 20 kkm temu... a co by miał płyn do grzania jednej tarczy ?
zobacz też na włączonym silniku czy tłoczek po napompowaniu hamulca odbija normalnie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
przeciez pisalem wczesniej, ze - niezaleznie od wymiany plynu w ukladzie jakis czas temu - ten zacisk wczoraj rozpołowiłem i złożyłęm na nowej reperaturce, wiec starego płynu juz tam na pewno nie ma
nie bardzo rozumiem, co masz na mysli pisząc o odbijaniu tłoczka po napompowaniu hamulca wszakto nie piłka, co ma tam odbijać...
tłoczek na zmontowanym i napiętym zacisku porusza sie przecież właściwie niedostrzegalnie, gdzie miejsce na obserwacje "odbijania" ?
nie bardzo rozumiem, co masz na mysli pisząc o odbijaniu tłoczka po napompowaniu hamulca wszakto nie piłka, co ma tam odbijać...
tłoczek na zmontowanym i napiętym zacisku porusza sie przecież właściwie niedostrzegalnie, gdzie miejsce na obserwacje "odbijania" ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Co do regeneracji zacisku - ma być zrobione tak ,że przed zamontowaniem tłoczek przesuwac będziesz swobodnie ręką. Jeśli tak nie jest poprawka. Ma być porządnie wyczyszczone miejsce na uszczleniacz, odrobina pyłku i tłoczek nie będzie się cofał. Na tłoczek ma być naniesiony smar litowy i tylko taki. Prowadnice i blaszka nowe, koszt kompletu około 30 zł Quickbrake - zardzewiałe nie ułatwiają ruchu klocka i moga go klinować. Prewencyjnie wymienił bym przewody elastczne bo to 20zł/szt. Potem zostaje już tylko pompa i to o czym pisze romek61
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
W Mercedesie mi sie to nie zdarzyło, ale w innym aucie tak wymieniłem klocki, tłoczki.wszystko wyczyszczone zostało na igiełkę,a problemem okazały cie przewody elastyczne(miały ze starości bardzo mały prześwit i płyn sie nie cofał)sprawdz to.
w210 2.2d 1996.
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
i wlasnie przewod elastyczny zamierzam wymienic, ale nie moge od odkręcić w miejscu gdzie łączy się z metalowym
ręczny w prządku
a pompa ?? popraw mnie jezeli sie myle, ale pompa nie ma osobnych sekcji na kazde koło - czyli usterka pompy nie moze raczej skutkowac usterką jednego zacisku...
ręczny w prządku
a pompa ?? popraw mnie jezeli sie myle, ale pompa nie ma osobnych sekcji na kazde koło - czyli usterka pompy nie moze raczej skutkowac usterką jednego zacisku...
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
PO wd40 czekałem okolo pol godziny i puscilo, co 10 minut dopsikiwałem.seburaj pisze:nie moge od odkręcić w miejscu gdzie łączy się z metalowym
pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości