grzeje mi tarczę hamulcową :-/

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

pawel1978
Posty: 36
Rejestracja: 10 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków/Wiedeń

Post autor: pawel1978 »

z odkręceniem tych przewodów jest zawsze problem i żadne klucze z dziurką Ci nie pomogą ja odkręcałem małą żabką do rur, ale musi być dobra.W pompie raczej nie grzeb.

[ Dodano: 2012-06-22, 17:23 ]
Oczywiście odkręcając w miejscu łączenie z przewodem metalowym jak już ktoś napisał musisz pomóc sobie drugim kluczem,aby nie przekręcić metalowego przewodu.
w210 2.2d 1996.
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

odkręciłem przewód elastyczny - nie był łatwo, ale dało sie... nie bardzo wiem, po co MP zapodał tam nakrętkę na klucz 11 ( w miejsce zwyczajowej 10)

ale nic to, odkręciłem - przewód elastyczny wymieniłem (tylko po co) - była to wymiana z cyklu "dobre na nowe" - przewód stary miał dobry prześwit i żadnych rozwarswień, nowy jest dokładnie taki sam :zalamany:

[ Dodano: 2012-06-22, 22:08 ]
aha, no i nie musze chyba dodawać, że grzeje tarcza dalej :zly:

czyli zacisk miód malina (na nowej reperaturce), klocki miod malina, bolce i blaszki miod malina, wszedzie wyczyszczone i posmarowane - luzy nawet ponadstandardowe na wspolpracujacych cześciach.... z drugiej strony jest identycznie - i efekt: jedna strona zimna, druga strona grzeje :/
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

Po przeczytaniu całego tematu nasunęło mi się - łożysko?
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

tez była taka opcja - ale została wykluczona w ramach tzw. diagnostyki :hyhy:

tj. klocki w zacisku lekko rozsunięte, a na przewodzie elastycznym zacisnięty mały Morsik... po przejechaniu paru kilometrow tarcza zimniutka - czyli to ani ręczny, ani łożysko :/

nie mam juz pomysłu, niech sie grzeje i tyle
bylem tez dzis na szrocie mercedesowym - ale zaciski ktore tam oferują (z anglikow) wygladaja jakby byly moczone prze iks lat w kanale La Manche :niepewny:

[ Dodano: 2012-06-22, 23:16 ]
zresztą grzejące sie łożysko nie dawałoby odcisków stygnących kloców na tarczy (a takie odciski były)... a zatem łożysko wyeliminowałem na podstawie objawów wcześniejszych (no i tych z zaciśniętym przewodem też)
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Spróbuj jeszcze jednak wymienić to jarzmo trzymające klocki na inną używkę (koszt niewielki). Może jest krzywa, albo ma jakiś ukryty feler.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

seburaj, czy tłoczek da się przesuwać swobodnie dłonią?
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
pawel1978
Posty: 36
Rejestracja: 10 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków/Wiedeń

Post autor: pawel1978 »

To może sprawdź jeszcze przewód metalowy, bo być może jest gdzieś zagięty, a najlepiej odkręć od strony pompy i koła i dmuchnąć.
w210 2.2d 1996.
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

tłoczek swobodnie przesuwać dłonią to można, ale raczej w snach :hyhy:

wygląda na to, ze znalazłem i usunąłem przyczynę - dziś zrobiłem ponad 200 km i moge stwierdzic, ze grzanie zniknęło :cwaniak:

kto zgadnie, no kto zgadnie ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
pawel1978
Posty: 36
Rejestracja: 10 cze 2010, o 19:17
Lokalizacja: kraków/Wiedeń

Post autor: pawel1978 »

co było?
w210 2.2d 1996.
Nissan almera 2.0d 1998
Fiat ducato 1.9d 1999
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

seburaj pisze:tłoczek swobodnie przesuwać dłonią to można, ale raczej w snach :hyhy:

wygląda na to, ze znalazłem i usunąłem przyczynę - dziś zrobiłem ponad 200 km i moge stwierdzic, ze grzanie zniknęło :cwaniak:

kto zgadnie, no kto zgadnie ?


Czujnik ABS.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

no dobra, nie bede trzymał Was w niepewności...

a wiec przypomnę - zacząłem od rozbiórki zacisku (choć wyglądał na działający, tłoczki chodziły a osłony przeciwpyłowe były całe - cały zacisk nawet nie bardzo pordzewiały)
czyszczenie, mycie, składanie na nowej reperaturce

nic nie pomogło

wczesnie wyczyściłem na glanc bolec prowadnicy, blaszkę trzymającą, krawedzie wkładki spiłowałem

nic nie pomogło

znowu czyszczenie, porównanie pracy z drugim zaciskiem (wszystko na oko chodzi tak samo, a tamten sie nie grzeje)

dobra - wymieniam przewód elastyczny

zajetrudno było go oczywiscie odkręcić od przewodu metalowego - ale uległ ;)
odkręciłem, dmucham w niego z tej i drugiej strony - generalnie dmucha sie jak w trąbkę, żadnych trudności - dokładnie tak samo jak w nowy przewód... ki .uj, myśle sobie :zalamany:

no ale nic - mam nowy, to zakładam
założyłem nowy - i PRZESTAŁO grzać

teraz wnioski:

przewód elastyczny może być naprawdę źródłem kłopotów !! nawe, jeżeli wygląda zewnętrznie i wewnętrznie na sprawny... ciekawe, nieprawdaż ?


[ Dodano: 2012-06-23, 19:38 ]
kakadu pisze: Czujnik ABS.
a w jakim mechanizmie miałby cokolwiek grzać czujnik ABS ?
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

seburaj pisze:tłoczek swobodnie przesuwać dłonią to można, ale raczej w snach :hyhy:

wygląda na to, ze znalazłem i usunąłem przyczynę - dziś zrobiłem ponad 200 km i moge stwierdzic, ze grzanie zniknęło :cwaniak:

kto zgadnie, no kto zgadnie ?
Nie masz pojecia o czym piszesz, skoro taki z.ciebie ekspert to mało w życiu zrobiłeś.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

taaaa, protekcjonalny ton i dyskredytowanie rozmówcy zaiste godne MODERATORA :rotfl:
masz klasę...

teraz mam zacząć udowadniać, co w życiu widziałem i ile zacisków zrobiłem, tak ? :hyhy:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jak mało zrobił ,wyśiusiał dziurke w śniegu :orany:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

fabek pisze:zobacz też na włączonym silniku czy tłoczek po napompowaniu hamulca odbija normalnie.
seburaj pisze:nie bardzo rozumiem, co masz na mysli pisząc o odbijaniu tłoczka po napompowaniu hamulca
seburaj, czy tłoczek da się przesuwać swobodnie dłonią?
seburaj pisze:tłoczek swobodnie przesuwać dłonią to można, ale raczej w snach
staraliśmy się pomóc, to zachowujesz się jak burak. mesio14 jak zwykle dobrze gada :) na dobrą sprawę elspasoo miał całkowitą rację już nawet nie wspominam o mnie, bo pytałem dokładnio o to samo.


no i jeszcze to:
seburaj pisze:taaaa, protekcjonalny ton i dyskredytowanie rozmówcy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości