Dwa rodzaje bo dwie wielkosci. Jak zwykle ulepszenia w ciagu roku i dostosowanie czesci do innych modeli aut. Jakby nie patrzec Merc sprytnie wykorzystuje czesci pomiedzy modelami.qoompel pisze:Bardzo dobry wybór. Sam jeżdżę na kompletach ATE. Przednie klocki trochę pylą, ale chyba w normie.dziki24 pisze:Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW
Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniudziki24 pisze:Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane
Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymianydziki24 pisze:Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków?hammond24 pisze:co do klocków to są dwa rodzaje
do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy TRW?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
allias pisze:Dwa rodzaje bo dwie wielkosci. Jak zwykle ulepszenia w ciagu roku i dostosowanie czesci do innych modeli aut. Jakby nie patrzec Merc sprytnie wykorzystuje czesci pomiedzy modelami.
OK. Na AMG się kompletnie nie znam, ale jestem ciekaw po co komplikować sobie robotę przykładowo w W124 i W210 Wiadomo, że w tych modelach są różne tarcze czy klocki dla słabszych "gnojowników" i dla V8, ale po co w tej samej wersji silnikowej i nadwoziowej pakować różne części? Ciekaw jestem, czy jest to podyktowane technologicznymi przesłankami?noc pisze:Na przód 4-5 typów, na tył 5-6 typów.Wliczając AMG.
Hamulce zrobione. Trzy godziny roboty. Stare części praktycznie rozpadały się podczas demontażu. Bolce zapieczone, trzeba było lekko nawiercać, aby wybić. Nic się nie nadaje do ponownego montażu, ewentualnie jedna tarcza do przetoczenia. Jedyne co pozytywnie zaskoczyło to gumy na tłoczkach w bardzo dobrym stanie i lekko pracujące tłoczki. Poniżej fotki nowych hamulców i to co zostało ze starych
Stare części:
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi, przydały się podczas wymiany
Stare części:
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi, przydały się podczas wymiany
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Panowie Odnośnie tarcz, co myślicie o tarczach zimmerman? Słyszałem że tarcze robią super tylko klocki już nie koniecznie są dobrej jakości, jak uważacie? Jeździ ktoś na zimmerman ie?? Jeśli klocki są słabe to jakie oroponujeicje do tarcz zimmerman a??
W210 avantgarde kompresor 2,0 gaz/Pb 1998r
WDB2100451A589918
W202 C180 gaz/Pb - 1994r. sprzedany
WDB2100451A589918
W202 C180 gaz/Pb - 1994r. sprzedany
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Zimmerman można śmiało zakładać. Najlepiej tarcze i klocki zakładać tego samego producenta, żeby nie było potem zaskoczenia.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Mam u siebie tarcze Zimmerman na przedniej osi wraz z ceramicznymi klockami Textar, taki zestaw spisuje się doskonale. Dodatkowym atutem jest to, że nie brudzi tak bardzo felg.
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Tzn ceramiczne klocki same z siebie mniej pylą, więc nie jest to zasługa akurat takiego połączenia, tylko samych klocków. Aczkolwiek Textar robi bdb klocki i długo jeżdżą.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Chodziło mi o to, że takie połączenie tarcz i klocków daje bardzo dobre rezultaty jeśli zajdzie konieczność użycia hamulca. Jeśli zaś chodzi o mniejsze pylenie to wiadomo, że to zasługa ceramicznych klocków.
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Ja też powoli przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w aucie i zastanawiam się żeby wstawić tarcze i klocki TRW - macie jakieś doświadczenia, opinie? Dobry pomysł czy jednak zdecydować się na inne?
„Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach”
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Mercedes-Benz S210 E220 CDI 2002r. (VIN: WDB2102061X077003)
Re: do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy T
Całkiem dobre, to samo moim zdaniem co Bosch, Zimmerman, ATE. Najlepsze i tak zawsze bedą oryginalne.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości