do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy TRW?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
I później mówisz funkcjonariuszowi "Panie władzo jechałem tak szybko, gdyż ja lubię zapie*dalać" hehebartek4334 pisze:Ja jeźdże dosyć agresywnie, przeszedłem wszystkie tarcze. Od najtańszych do tych najdroższych. Nawet serwisowe po 2mies. siadły i wibrują przy hamowaniu
Sory za OT
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r
KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r
KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
- bartek4334
- Doradca
- Posty: 2054
- Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
- Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
zgred1628, zdarza się, ale na moje szczęście rzadko. Jak ja to mówię "Wiem gdzie mogę" Nie szarżuje tam gdzie nie mogę
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
No i mnie dopadł dylemat wyboru klocków i tarcz na tylną oś.
Zastanawiam się nad:
1. Bosch
Tacze
klocki
2. TRW
tarcze
klocki
3. TEXTAR
tarcze
klocki
4. ATE
tarcze
klocki
Nie wiem czy może nie spróbować klocków Ferodo (link )
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
Zastanawiam się nad:
1. Bosch
Tacze
klocki
2. TRW
tarcze
klocki
3. TEXTAR
tarcze
klocki
4. ATE
tarcze
klocki
Nie wiem czy może nie spróbować klocków Ferodo (link )
Proszę o poradę.
Pozdrawiam
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Właśnie wiem, ja mam na "1 bolcu" i takich szukam. Co do klocków i tarcz to czytałem, że dobra firma nie oznacza jakości bo to jakaś linia produktu low endowa. Nie potrzebuje klocków do sportowej jazdy, ale nie chcę aby hamulce mnie zawiodły w złych warunkach.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Ja stosowałem różne: Bosch, ATE, Jurid,TRW, Ferrodo,Textar i wszystkie sa ok. Kup poprostu ,te które będziesz miał w lepszej cenie. W tylnich zaciskach wymień prowadnice i sprężynę na nowe , np duński QuickBrake 30zł, a zaoszczędzisz na przegrzaniu tarcz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Bosch poprawił jakość, z czystym sumieniem mogę polecić.Przestały piszczeć przegrzane.
Cena znośna.Przebiegi normalne.Oczywiście BOSCH, a nie tajwański BOSH.
Cena znośna.Przebiegi normalne.Oczywiście BOSCH, a nie tajwański BOSH.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Też często używałem klocków i tarcz BOSCH ale miałem przypadek, że tylny klocek mi się rozsypał i zjechał tarczę do tego stopnia, że była do wymiany. Obecnie na tyle tarcza Brembo a na przodzie tarcza Bosch z klockami Ferodo - stan: klocki - 30% a tarcza zużyta. Pierwsze klocki Bosch zmieniłem po 25000 a na obecnych Ferodo zrobiłem prawie 20000 km.
Wniosek: w każdym przypadku hamulce były ok ale klocki Ferodo trochę za twarde bo zużywają tarcze - choć nie piszczą.
Wniosek: w każdym przypadku hamulce były ok ale klocki Ferodo trochę za twarde bo zużywają tarcze - choć nie piszczą.
MB S210 E240T CLASSIC 170KM STAG300
WDB2102611A788575
MB Citan
WDF4156051U132052
WDB2102611A788575
MB Citan
WDF4156051U132052
Dziękuję za opinie i rady. Przy oględzinach wyszło jeszcze, że należy wymienić przewody biegnące od pompy abs do zacisku, te metalowe i gumowe. Układ hamulcowy dostanie nowe życie . Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW. Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane ale zobaczę co mechanik powie.
Jeszcze na koniec zdjęcie tarczy i pytanie co się stało, że są na niej jakieś czarne wzorki ?
Jeszcze zdjęcie zacisku od tyłu. Czy tam nie powinno być jakiejś blaszki między bolcami ?
Jeszcze na koniec zdjęcie tarczy i pytanie co się stało, że są na niej jakieś czarne wzorki ?
Jeszcze zdjęcie zacisku od tyłu. Czy tam nie powinno być jakiejś blaszki między bolcami ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
- kompressor
- Posty: 527
- Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
- Lokalizacja: Okolice Goleniowa
Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Co do stanu to się nie kłócę tylko to auto przeszło 3 przeglądy i na żadnym nic nie stwierdzono. Mówiono mi, że hamulce są jeszcze w dobrym stanie i żeby się nie przejmować. Nie jestem mechanikiem, samochód hamował jak trzeba, plus zapewnienia mechaników więc temat hamulców był zamknięty. Do teraz.
Co do stanu to się nie kłócę tylko to auto przeszło 3 przeglądy i na żadnym nic nie stwierdzono. Mówiono mi, że hamulce są jeszcze w dobrym stanie i żeby się nie przejmować. Nie jestem mechanikiem, samochód hamował jak trzeba, plus zapewnienia mechaników więc temat hamulców był zamknięty. Do teraz.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Bardzo dobry wybór. Sam jeżdżę na kompletach ATE. Przednie klocki trochę pylą, ale chyba w normie.dziki24 pisze:Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW
Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniudziki24 pisze:Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane
Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymianydziki24 pisze:Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków?hammond24 pisze:co do klocków to są dwa rodzaje
Chodziło mi o te przewody co biegną od komory silnika na tył. Są w średnim stanie i chce mieć już cały układ z głowy. Tylko mam problem z mechanikami bo tłumaczą mi, że trzeba wybebeszyć cały przód aby przeprowadzić nowe przewody.qoompel pisze:Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniu
Zamówione bolce, sprężyny i blaszki między klockiem a tłoczkiem. Oryginały.qoompel pisze:Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymiany
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
Mój jest z początków produkcji, może to pozostałość po W124.qoompel pisze:Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości