do zrobienia hamulce, co polecacie? oryginały, ATE czy TRW?

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9728
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 25 lis 2011, o 15:01

Jestem zwolennikiem oryginalnych tarcz, ale los chciał, że założyłem Bosche na przód w bardzo dobrej cenie. Mówię o komplecie tarcze+klocki. Wrażenia pozytywne, tarcze proste, klocki pylą, ale to znaczy że hamują.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
zgred1628
VIP
Posty: 462
Rejestracja: 16 lis 2008, o 13:59
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: zgred1628 » 25 lis 2011, o 16:29

bartek4334 pisze:Ja jeźdże dosyć agresywnie, przeszedłem wszystkie tarcze. Od najtańszych do tych najdroższych. Nawet serwisowe po 2mies. siadły i wibrują przy hamowaniu :)
I później mówisz funkcjonariuszowi "Panie władzo jechałem tak szybko, gdyż ja lubię zapie*dalać" hehe :)
Sory za OT
S210 320CDI 1999-2000r
S211 320CDI 2003r
Golf 5 2.0 TDI 2005r

KONSERWACJA PODWOZIA 667510600
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4267
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 25 lis 2011, o 17:28

Masz racje fabek , ja mam na przodzie Bosche tarcze klocki ATE ,rewelacja
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2075
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 25 lis 2011, o 20:25

zgred1628, zdarza się, ale na moje szczęście rzadko. Jak ja to mówię "Wiem gdzie mogę" :D Nie szarżuje tam gdzie nie mogę :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 568
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 » 28 mar 2012, o 12:32

No i mnie dopadł dylemat wyboru klocków i tarcz na tylną oś.

Zastanawiam się nad:

1. Bosch

Tacze
klocki

2. TRW

tarcze
klocki

3. TEXTAR

tarcze
klocki

4. ATE

tarcze
klocki


Nie wiem czy może nie spróbować klocków Ferodo (link )

Proszę o poradę.


Pozdrawiam
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
hammond24
Doradca
Posty: 4074
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 » 28 mar 2012, o 13:50

Wymienione firmy są dobre,co do klocków to są dwa rodzaje.Upewni się jakie potrzebujesz.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 568
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 » 28 mar 2012, o 18:17

Właśnie wiem, ja mam na "1 bolcu" i takich szukam. Co do klocków i tarcz to czytałem, że dobra firma nie oznacza jakości bo to jakaś linia produktu low endowa. Nie potrzebuje klocków do sportowej jazdy, ale nie chcę aby hamulce mnie zawiodły w złych warunkach.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
elspasoo
Moderator
Posty: 2639
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: elspasoo » 28 mar 2012, o 18:40

Ja stosowałem różne: Bosch, ATE, Jurid,TRW, Ferrodo,Textar i wszystkie sa ok. Kup poprostu ,te które będziesz miał w lepszej cenie. W tylnich zaciskach wymień prowadnice i sprężynę na nowe , np duński QuickBrake 30zł, a zaoszczędzisz na przegrzaniu tarcz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 28 mar 2012, o 19:02

Bosch poprawił jakość, z czystym sumieniem mogę polecić.Przestały piszczeć przegrzane.
Cena znośna.Przebiegi normalne.Oczywiście BOSCH, a nie tajwański BOSH.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
boodoos
VIP
Posty: 132
Rejestracja: 20 lip 2009, o 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: boodoos » 1 kwie 2012, o 20:57

Też często używałem klocków i tarcz BOSCH ale miałem przypadek, że tylny klocek mi się rozsypał i zjechał tarczę do tego stopnia, że była do wymiany. Obecnie na tyle tarcza Brembo a na przodzie tarcza Bosch z klockami Ferodo - stan: klocki - 30% a tarcza zużyta. Pierwsze klocki Bosch zmieniłem po 25000 a na obecnych Ferodo zrobiłem prawie 20000 km.
Wniosek: w każdym przypadku hamulce były ok ale klocki Ferodo trochę za twarde bo zużywają tarcze - choć nie piszczą.
MB S210 E240T CLASSIC 170KM STAG300
WDB2102611A788575

MB Citan
WDF4156051U132052
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 568
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 » 2 kwie 2012, o 08:32

Dziękuję za opinie i rady. Przy oględzinach wyszło jeszcze, że należy wymienić przewody biegnące od pompy abs do zacisku, te metalowe i gumowe. Układ hamulcowy dostanie nowe życie :). Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW. Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane ale zobaczę co mechanik powie.

Jeszcze na koniec zdjęcie tarczy i pytanie co się stało, że są na niej jakieś czarne wzorki ?

Obrazek

Obrazek

Jeszcze zdjęcie zacisku od tyłu. Czy tam nie powinno być jakiejś blaszki między bolcami ?

Obrazek
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 497
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor » 2 kwie 2012, o 11:56

Za chwile się rozsypie bo minimalna grubość robocza już dawno została osiągnięta. Po drugie przegrzane te tracze i z takim progiem ze hej-masakra.
Wielka nieodpowiedzialność a zarazem bezmyślność jeździć na czymś takim.
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 568
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 » 2 kwie 2012, o 12:10

Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Co do stanu to się nie kłócę tylko to auto przeszło 3 przeglądy i na żadnym nic nie stwierdzono. Mówiono mi, że hamulce są jeszcze w dobrym stanie i żeby się nie przejmować. Nie jestem mechanikiem, samochód hamował jak trzeba, plus zapewnienia mechaników więc temat hamulców był zamknięty. Do teraz.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
qoompel
Doradca
Posty: 3904
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel » 2 kwie 2012, o 13:27

dziki24 pisze:Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW
Bardzo dobry wybór. Sam jeżdżę na kompletach ATE. Przednie klocki trochę pylą, ale chyba w normie.
dziki24 pisze:Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane
Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniu :hyhy:
dziki24 pisze:Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymiany :)
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
hammond24 pisze:co do klocków to są dwa rodzaje
Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków? :looka:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 568
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 » 2 kwie 2012, o 13:47

qoompel pisze:Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniu :hyhy:
Chodziło mi o te przewody co biegną od komory silnika na tył. Są w średnim stanie i chce mieć już cały układ z głowy. Tylko mam problem z mechanikami bo tłumaczą mi, że trzeba wybebeszyć cały przód aby przeprowadzić nowe przewody.
qoompel pisze:Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymiany :)
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
Zamówione bolce, sprężyny i blaszki między klockiem a tłoczkiem. Oryginały.
qoompel pisze:Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków? :looka:
Mój jest z początków produkcji, może to pozostałość po W124.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości