brak hamowania z tyłu
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
brak hamowania z tyłu
witam serdecznie
ostatnio zauważyłem że mam rude tarcze z tyłu więc zamówiłem nowe i oczywiście klocki ale nie wiedziałem jakie więc odkręciłem koło i oczywiście sprawdziłem jaki rodzaj klocków ale zaskoczyło mnie jedno otóż oprócz zniszczonych klocków i tarcz (co się spodziewałem) okazało się że klocki nie dociskają do tarcz a wręcz luźno latają. czytałem na forum że może zapieczone tłoczki że może zapowietrzony układ tylny? chciałem najpierw odpowietrzyć ale nie wiem gdzie jest odpowietrznik? może ktoś mi powie gdzie go szukać to najpierw sam może naprawie zanim go oddam do mechaniora
ostatnio zauważyłem że mam rude tarcze z tyłu więc zamówiłem nowe i oczywiście klocki ale nie wiedziałem jakie więc odkręciłem koło i oczywiście sprawdziłem jaki rodzaj klocków ale zaskoczyło mnie jedno otóż oprócz zniszczonych klocków i tarcz (co się spodziewałem) okazało się że klocki nie dociskają do tarcz a wręcz luźno latają. czytałem na forum że może zapieczone tłoczki że może zapowietrzony układ tylny? chciałem najpierw odpowietrzyć ale nie wiem gdzie jest odpowietrznik? może ktoś mi powie gdzie go szukać to najpierw sam może naprawie zanim go oddam do mechaniora
dokładnie, jak nie widziałeś odpowietrznika to zostaw samodzielny temat
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Panowie nie róbcie sobie jaj ze mnie. po pierwsze nie widziałem odpowietrznika bo go nie szukałem, dopiero dzisiaj zobaczyłem temam że może być układ zapowietrzony, po drugie jak ciężko wam napisać to po co się wypowiadacie a po trzecie nie róbcie podśmiechujek bo i wy kiedyś odpowietrzaliście pierwszy raz i ciekawy jestem czy od razu wszystko wiedzieliście
dzięki wielkie za pomoc
dzięki wielkie za pomoc
Zerknij tu, na jednym ze zdjec widac (np 2zdjecie lewy dolny rog troche rozmazane, na 11 zdjeciu dobrze widac), z taka gumową zaslepką żeby nie zardzewiało.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=26768
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=26768
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Sorry ale odpowietrznik wydać z daleka
Zabrzmiało to tak jak byś patrzył na zacisk i nie wiedział gdzie jest odpowietrznik. Można było z tego wywnioskować, że masz małe pojęcie na ten temat więc mesio dał CI dobrą radę, że skoro nie wiesz gdzie szukać to odpuść temat i daj w ręce fachowców. Z układem hamulcowym nie ma żartów i nie jest do dobry element auta na naukę mechaniki.
Mi kiedyś się przewód odkręcił w maluchu i to na nieszczęście podczas szaleństw w lesie.
Zabrzmiało to tak jak byś patrzył na zacisk i nie wiedział gdzie jest odpowietrznik. Można było z tego wywnioskować, że masz małe pojęcie na ten temat więc mesio dał CI dobrą radę, że skoro nie wiesz gdzie szukać to odpuść temat i daj w ręce fachowców. Z układem hamulcowym nie ma żartów i nie jest do dobry element auta na naukę mechaniki.
Mi kiedyś się przewód odkręcił w maluchu i to na nieszczęście podczas szaleństw w lesie.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
porter - z calym szacunkiem do Ciebie , ale odpowietrzniki we wszystkich(prawie) autach sa umieszczane w tym samym miejscu(w tylnej okolicy cylinderka)porter99 pisze:Panowie nie róbcie sobie jaj ze mnie. po pierwsze nie widziałem odpowietrznika bo go nie szukałem, dopiero dzisiaj zobaczyłem temam że może być układ zapowietrzony, po drugie jak ciężko wam napisać to po co się wypowiadacie a po trzecie nie róbcie podśmiechujek bo i wy kiedyś odpowietrzaliście pierwszy raz i ciekawy jestem czy od razu wszystko wiedzieliście
dzięki wielkie za pomoc
Jezeli nigdy tego nie robiles, to nie radzilbym samemu wykonywac tej pracy, wszak jest to uklad bezpieczenstwa( co juz koledzy Ci napisali)
A tak prawde powiedziawszy, jest to zabieg dla 2 osob..., wiec jedna z nich musi byc kumata.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Nie skazujcie go od razu na wygnanie. Przeciez tylko zapytal.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -brake.pdf
[Bleed screw z angielskiego odpowietrznik.]
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -brake.pdf
[Bleed screw z angielskiego odpowietrznik.]
W odpowiedzi na powyższe, a taki jednoosobowy sposób znasz?Gawra pisze:A tak prawde powiedziawszy, jest to zabieg dla 2 osob..., wiec jedna z nich musi byc kumata.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, o 14:13 przez Shaker, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
na sto rpocent "stoją" tłoczki w zaciskach - są zapieczone... zapowietrzenie dawałoby inne objawy, wiec daj sobie spokój z odpowietrzaniem, zrobisz to na koniec
a tymczasem zaciski na stół (wczesniej spróbuj ruszyć wypchnąć tłoczki, tak z czuciem - bez kloców w zacisku ale przed jego odłączeniem od przewodu hamulcowego) - demontaż, czyszczenie, polerowanie (bądź wymiana tłoczka), nowa reperaturka i masz spokój na następne 10 lat
na koniec oczywiście odpowietrzyć
a tymczasem zaciski na stół (wczesniej spróbuj ruszyć wypchnąć tłoczki, tak z czuciem - bez kloców w zacisku ale przed jego odłączeniem od przewodu hamulcowego) - demontaż, czyszczenie, polerowanie (bądź wymiana tłoczka), nowa reperaturka i masz spokój na następne 10 lat
na koniec oczywiście odpowietrzyć
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Panowie dzięki wielkie za pomoc, o to mi właśnie chodziło. A tak poza tym to nie martwcie się jestem rozsądnym człowiekiem i wiem że hamulce to jedna z podstaw bezpieczeństwa na drodze i na pewno sam za wszelką cenę nie będę nic w tym temacie robił, mam zamiar zmienić tarcze i klocki i spróbować odpowietrzyć i jak mi się nie uda to na bank nie będę jeździł niesprawnym samochodem tylko oddam fachowcowi
pozdro
P.S. Shaker dzięki za link bardzo pomocny
pozdro
P.S. Shaker dzięki za link bardzo pomocny
to samo wczoraj przerobiłem w swoim "nowym" samochodzie
3 tłoczki stały na dębowo, tylko jeden chodził
odgłos szorowania mnie zdziwił bo klocki z tyłu wyglądały jak nowe a się okazuje że sprawny jest po wewnętrznej stronie lewego zacisku
jak się sam za to zabierasz to życzę szczęścia
z zamienników reparaturek miałem 2 typy, a i tak okazało się, że nie pasują, korozja między tłoczkiem a zaciskiem tak zaawansowana, że szczypce nastawne o długości dźwigni 50cm mimo stosowania penetrantów i innych cudów ledwo wystarczyły
w zakładaniu "gumek" trzeba znać patent - bo inaczej łatwo przedziurawić, a wtedy robota na marne i jedziemy od nowa (a kasa leci...)
podzwoń, popytaj kto da najniższą cenę i patrz na ręce przy robocie czy guma cała
lepiej na tym wyjdziesz
3 tłoczki stały na dębowo, tylko jeden chodził
odgłos szorowania mnie zdziwił bo klocki z tyłu wyglądały jak nowe a się okazuje że sprawny jest po wewnętrznej stronie lewego zacisku
jak się sam za to zabierasz to życzę szczęścia
z zamienników reparaturek miałem 2 typy, a i tak okazało się, że nie pasują, korozja między tłoczkiem a zaciskiem tak zaawansowana, że szczypce nastawne o długości dźwigni 50cm mimo stosowania penetrantów i innych cudów ledwo wystarczyły
w zakładaniu "gumek" trzeba znać patent - bo inaczej łatwo przedziurawić, a wtedy robota na marne i jedziemy od nowa (a kasa leci...)
podzwoń, popytaj kto da najniższą cenę i patrz na ręce przy robocie czy guma cała
lepiej na tym wyjdziesz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości