Błąd ABS ESP BAS, błąd czujnika skrętu,błąd czujnika l.koła

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Awatar użytkownika
iron1
Posty: 147
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Błąd ABS ESP BAS, błąd czujnika skrętu,błąd czujnika l.koła

Post autor: iron1 » 26 lut 2010, o 22:25

W styczniu jeśli dobrze pamiętam w ten największy mróz zapaliły mi się kontrolki jak w temacie - pomyślałem to czujnik hamulca - kupiłem w serwisie założyłem i pudło. Pomyślałem że po odłączeniu akumulatora sam się zdjagnozuje -pudło. Dziś byłem u znajomego aby pod kompa podłączył - pokazało na postoju że lewy czujnik przód podaje informacje jakoby się koło kręciło ???!!! :?: oraz brak sygnału czujnika w kierze -przy kręceniu kierownicą nie pokazywał na kompie skrętu w stopniach ???!!! :?: PYTANIE:czy uwalony jest czujnik koła i wszystko kładzie na łopatki i pokazuje błędy jak w temacie, czy taśma padła na tym cho...nym mrozie.... a może coś innego ? Tak na marginesie : jak można zbadać poprawność czujnika i taśmy pod kierą (czy samą taśmę można przeszczepić z innego czujnika skrętu?). Jeśli NOC-u masz trochę czasu aby na to zerknąć będę wdzięczny za wypowiedź.
Pzdr. dla właścicieli Mesi.

S210 2000r po lifcie

[ Dodano: 2010-03-01, 09:35 ]
..i tak czasem bywa że ci nikt nie pomoże więc trzeba ruszyć samemu - zbadanie czujnika skrętu okazało się trafną decyzją bo po przeczyszczeniu rynienki z diodami, czujnik podał sygnał i błędy zniknęły: narzędzia : śrubokręt i waciki, czas 15 min, i maszyna gra!!! :mrgreen:
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 537
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub » 4 mar 2010, o 08:47

Witam :) mam to samo dziś sie zapaliło i nie działa esp abs itp... będę sprawdzał ciekawe co u mnie nie tak będzie:) pozdro

[ Dodano: 2010-03-05, 09:17 ]
Witam :-) tak jak napisałeś na samym początku iron1, czujnik hamulca dzięki daje pomógł pozdro ;-)
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
budyń
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budyń » 12 mar 2010, o 16:19

Witam,
mam podobny problem.
Dwa dni temu walnąłem prawym kołem w krawężnik. Po przejechaniu kilku kilometrów zaświeciły mi się kontrolki ABS,ESP I BAS. Zgasiłem i odpaliłem silnik i znowu przejechałem kilka km i to samo.
Czy konieczne jest podpięcie pod SD, czy może można najpierw coś obejrzeć wzrokowo?
W210 2,2CDI 105kW 2001r. 510000km
hammond24
Doradca
Posty: 4060
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 » 12 mar 2010, o 20:19

budyń, Człowieku,walisz w krawężnik i jeszcze nie leżysz pod samochodem?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
budyń
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budyń » 12 mar 2010, o 21:10

Hehe kłaść się pod nim nie muszę, wjechałem na podnośnik :-D
Ale nic nie stwierdzono.
W210 2,2CDI 105kW 2001r. 510000km
hammond24
Doradca
Posty: 4060
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 » 12 mar 2010, o 21:34

A wypięcie czujnika to pryszcz?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 147
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 » 13 mar 2010, o 20:06

Wydaje mi się że po lifcie czujnik jest z lewej strony... :?:
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
hammond24
Doradca
Posty: 4060
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 » 13 mar 2010, o 21:01

Nie wiem.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Pakil
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2009, o 10:52
Lokalizacja: Łódż

Post autor: Pakil » 14 mar 2010, o 11:32

Witam serdecznie!
Tak sobie czytam i zastanawia mnie o co chodzi z tym czyszczeniem listwy diodowej
Jakoś nie za bardzo to kumam więc poproszę was o pomoc

W moim :oku: tez padła trakcja tempomat i abs
Z góry dziekuje za pomoc
Pozdrawiam!!
MB.W 210.E 320.ELEGANCE
HONDA FIREBLADE 900RR
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 147
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 » 14 mar 2010, o 21:16

Jeśli padł ci tempomat - należy podejrzewać czujnik pedału hamulca - zakładam że to automat...? NOC-u ładnie to wyjaśnił w jednym z postów, i od tego należałoby zacząć. Natomiast czujnik skrętu to element znajdujący się pod kierownicą a nad przełącznikami kierunkowskazów i tempomatu. Sprawdź sobie ten czujnik, jak będziesz chciał podłubać przy czujniku konta skrętu to daj znać, jak będę miał chwilę to wrzucę ci kilka fotek które ci pomogą. ;-)
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
CMOS
Posty: 29
Rejestracja: 11 gru 2009, o 21:59
Lokalizacja: WLKP

Post autor: CMOS » 14 mar 2010, o 23:03

mam to samo choć nie zawsze i nie podczas jazdy tylko zaraz po uruchomieniu załącza błąd ASR lub razem z BAS. zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie powoduje za każdym razem zniknięcie objawów. nie zawsze się błąd po uruchomieniu silnika pokazuje. czyli pozostaje czyszczenie jakiejś rynienki z diodami?
S210 E290 TD KOMBI MANUAL AVANTGARDE 1997
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 147
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 » 15 mar 2010, o 06:55

chyba jest gorzej... :-( jeśli nie wywala ci błędu ESP to raczej czujnik konta skrętu nie ma tu nic do rzeczy. Musisz podłączyć pod kompa bo to może być błąd w komunikacji ze "sterownikiem" -pompą abs czy też innymi urządzeniami podającymi dane dla tego układu. SD się kłania, bez tego to można szukać po omacku (pompa abs, bezpieczniki po prawej stronie w komorze silnika, komp, czujniki abs-u itd...) za dużo tego żeby tak kopać w aucie i szukać igły w stogu siana - jak na mój gust. :-P

[ Dodano: 2010-03-15, 06:59 ]
...poza tym twój jest przed liftem a w takim nie grzebałem więc musisz zapytać tych którzy wiedzą "wszystko" albo znawców przedliftowego wydania oka. Tak naprawdę chodzi o to co ty masz na wyposażeniu - jakie układy. Pzdr
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
CMOS
Posty: 29
Rejestracja: 11 gru 2009, o 21:59
Lokalizacja: WLKP

Post autor: CMOS » 15 mar 2010, o 15:08

nie mam ESP tylko ASR i BAS także chciałbym się dowiedzieć gdzie jest ta rynienka z diodami do przeczyszczenia - w W208 1997r. 2.3 kompressor mam to samo od dzisiaj. i też jest tylko na wyposażeniu ukłąd ASR i BAS bez ESP - ESP to opcja i tu ich nie mam akurat. kolega ma E290 prze liftem na ASB i też mu się w mrozach zaczęły te błędy załączać czyli ASR nie wiam czy ma BAS też. co to może być? i gdzie jest ta rynienka z diodami? a może to przez zabłocone czujniki na kołach?
S210 E290 TD KOMBI MANUAL AVANTGARDE 1997
Awatar użytkownika
iron1
Posty: 147
Rejestracja: 18 kwie 2009, o 20:03
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: iron1 » 15 mar 2010, o 21:13

System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem).
ESP – (ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp.
Czy u ciebie połączenie spiralne wraz z zawartymi tam czujnikami spełnia taką samą rolę tego nie wiem , jeśli natomiast chcesz zajrzeć tam to podrzucę ci kilka załączników.

[ Dodano: 2010-03-15, 21:18 ]
Aby zdjąć połączenie spiralne:
1 ustawiasz auto z kołami prosto
2 ODŁĄCZASZ AKUMULATOR - z poduszkami nie ma żartów
3 Zdejmujesz kierownicę
4 a to co ujrzysz pod kierownicą po jej zdjęciu to jest właśnie połączenie spiralne wraz z czujnikami (o ile występują w danej wersji wyposażenia) patrz załącznik 254

[ Dodano: 2010-03-15, 21:28 ]
..odkręcasz śruby "1" - jedną z nich nie do końca aby nie obróciło ci się złącze bo musisz to założyć dokładnie tak samo ( jeśli ci się obróci to jak założysz kierownicę i będziesz nią kręcił to zerwiesz taśmę w niej ukrytą i już po klaksonie i poduszce)!
Ściągasz cały pierścień i zaczynasz zabawę...
Załączniki
Sam naprawiam W210 - 239 2.jpg
254
E320 CDI Avangarde 2000r Kombi
Awatar użytkownika
budyń
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, o 22:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: budyń » 20 mar 2010, o 18:56

U mnie problem rozwiązany :mrgreen:
Pisałem, że po uderzeniu felgą w krawężnik i jej zgięciu co jakiś czas zapalały mi się błędy ABS,BAS i ESP. Założyłem oponę z felgą z zapasu, która była już mocno zużyta.
Wczoraj wyprostowałem uszkodzoną felgę i założyłem z powrotem i od tej pory wszystko OK :-D . Problem tkwił więc w mniejszym obwodzie tej opony.
W210 2,2CDI 105kW 2001r. 510000km
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości