Błąd ABS ESP BAS, błąd czujnika skrętu,błąd czujnika l.koła

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Awatar użytkownika
kid
Posty: 4943
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid » 28 lip 2014, o 11:04

Linoge pisze: co w takim razie moze sie psuc w czujniku ktory ma 4 styki i sprezynke?
zwyczajnie się zużywa... jak to czujnik stopu...
:hyhy:
Obrazek
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 25 sie 2014, o 19:03

glancek pisze:A ja na twoim miejscu zaczął bym od zrobienia geometrii.
Podepnę się troszkę pod temat, bo problem ten sam . Otóż wszystkie kontrolki gasną jak trzeba, geometria, zbieżność ustawione i nic nie pomogło , w prawych łukach i zakrętach działa ESP i to przy prędkościach ok. 80-90 km/h, i tylko w prawych. Nie byłem jeszcze na SD ale jutro się wybieram , bo już pomysłu nie ma. Dodam że po wyłączeniu ESP jechałem z różnymi prędkościami i to po mokrej nawierzchni i ani na moment samochód nie wchodził w jakieś uślizgi czy inna nie kontrolowaną jazdę .
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 25 sie 2014, o 19:38

ESP wlacza sie dopiero jak tracisz kontrole. Jezdziles bokiem?
Jak masz zly czujnik szybkosci na ktoryms kole, to SD powinien wykazac ktory, ale nie zdajmy sie slepo na SD.
Ja mialem w jednym mesiu hamulce pulsujace przy 130 km/h. Zadnych swiatelek, wszystko niby dobrze i dopiero jak po 3 miesiacach walczenia z tym zrobilem dobra plukanke starego plynu hamulcowego, to ustalo.
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 25 sie 2014, o 20:30

Kajtek1, oto chodzi że nie traciłem kontroli nad pojazdem, nic oprócz zadziałania ESP się nie dzieje :( , najgorzej wku....a przy wyprzedzaniu, bo przy powrocie na przwy pas zaczyna ci przychamowywać :/
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 25 sie 2014, o 22:12

Jak nie jechales bokiem, to skad wiesz ze ESP zadzialalo?
Z opisu to moze byc ABS.
Co nie zmienia sytuacji ze oba systemy uzywaja te same czujniki na kolach.
Yawn czujnik chyba by Ci zapalil swiatelko.
Tak czy inaczej SD to dobry poczatek diagnostyki.
Oczywiscie zakladajac ze juz sprawdziles opony na rownomierny bieznik i cisnienie?
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 26 sie 2014, o 09:10

Kajtek1 pisze:Jak nie jechales bokiem, to skad wiesz ze ESP zadzialalo?
Z opisu to moze byc ABS.
Co nie zmienia sytuacji ze oba systemy uzywaja te same czujniki na kolach.
Yawn czujnik chyba by Ci zapalil swiatelko.
Tak czy inaczej SD to dobry poczatek diagnostyki.
Oczywiscie zakladajac ze juz sprawdziles opony na rownomierny bieznik i cisnienie?
Miga trójkąt! Samoczynnie przyhamowuje!
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 26 sie 2014, o 16:03

Trojkat bedzie tez migal przy wlaczajacej sie trakcji.
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 27 sie 2014, o 13:33

Kajtek1 pisze:Trojkat bedzie tez migal przy wlaczajacej sie trakcji.
Zmieniłem opony na przodzie na nowe i jak ręką odjął! :hyhy:
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 27 sie 2014, o 17:11

Tak jak mowilem - od sprawdzenia kol trzeba zawsze zaczynac.
Musiales miec bardzo zle kapcie jako ze system pozwala na 3% roznicy pomiedzy obrotami kol.
Wbrew pozorom 3% to dosc sporo.
Martinez81
Posty: 181
Rejestracja: 19 mar 2013, o 14:04
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Martinez81 » 14 wrz 2014, o 11:28

Wyskoczył mi błąd ESP i ABS'u. Czy ma to wpływ na działanie skrzyni i ECU?

W sensie czy obcina moc, albo coś takiego? Czy tylko tyle, że nie działa ABS i ESP?
E420T Avantgarde
VIN: WDB2102721A135903
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 14 wrz 2014, o 17:29

Nie slyszalem aby te bledy wprowadzaly jakies restrykcje na prace silnika, ale nigdy do konca nie wiesz co programatorzy Mercedesa w namodzili.
Wcale bym sie nie zdziwil gdy przy jakis wiekszych problemach z ESP komputer narzuci wolniejsza jazde.
Martinez81
Posty: 181
Rejestracja: 19 mar 2013, o 14:04
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Martinez81 » 14 wrz 2014, o 18:41

Mam nadzieję, że nie. :) "Trójkącik" się nie pali, jedynie kontrolka od ABS i kontrolka od ESP.
E420T Avantgarde
VIN: WDB2102721A135903
rzuru222
Posty: 4
Rejestracja: 3 paź 2014, o 01:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: rzuru222 » 8 paź 2014, o 02:23

Czesc chlopaki, potrzebuje porady w swoim dochodzeniu

Oczytałem kilka tematów na ten temat i to sporych, jednak nie znalazłem swojego problemu.
WDB2021932F991108
BAS ESP Wyskakuje u mnie:
1. po przekroczeniu 110km/h zawsze, nie ma znaczenia tu gwałtowne przyspieszenie(obroty) na jakimkolwiek biegu. Spokojnie w na prostej autostradzie zawsze 110 ... i bach swieci
2. Przy gwałtownych skrętach lewo i prawo
Kasuje sie po ponownych odpaleniu silnika i przekroczeniu 20km/h...
Przy wciskaniu hamulca wszystko OK

Komputer pokazał switch on brake servo, ale nie kumam dlaczego sie włącza kontrolka przy jednej okreslonej prędkosci i przy skrętach, jakos mi to nie pasuje.

Czy to jest czujnik przyspieszenia bocznego?! Czy to jest czujnik skrętu?, czy czujnik przy którymś kole? ...nie wiem, moze ktos mial podobny problem z zapalaniem sie ESP przy 110km/h?

Wczoraj wracam z pracy, i w dosyc długim łuku w prawo przy ok 65km/h zaswieciły się kontrolki, wiec moze to czujnik przy lewym ...tylnym kole?

Pozdrawiam
Martinez81
Posty: 181
Rejestracja: 19 mar 2013, o 14:04
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Martinez81 » 8 paź 2014, o 10:07

U mnie winowajcą był włącznik świateł STOP'u. Wymienione we własnym zakresie. Koszt ok 100 pln. :)
E420T Avantgarde
VIN: WDB2102721A135903
Awatar użytkownika
ptk1982
Posty: 441
Rejestracja: 16 lip 2012, o 18:31
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: ptk1982 » 8 paź 2014, o 11:32

Martinez81 pisze:Koszt ok 100 pln.
Czemu aż tyle jak sam włącznik to koszt 45 zł?
Obrazek
S210 E270 WDB2102161B269621
viewtopic.php?t=19381
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość