Błąd ABS ESP BAS, błąd czujnika skrętu,błąd czujnika l.koła
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 16:41
- Lokalizacja: Ełk
Witam, podepnę się pod temat, moje poszukiwania na forum nie dały mi odpowiedzi, jeśli coś przeoczyłem z góry przepraszam. A mianowicie: przy dynamicznej jeździe(choć nie za każdym razem) przy skręcie w prawy zakręt czuję jak ESP spowalnia mnie(kontrolka również miga) skręt w lewo nie daje takiej reakcji, oczywiście pisze o prędkościach i skrętach, które nie powinny, na logikę włączać systemów kontrolnych. Koła wszystkie takie same rozmiary i zużycie, SD nie wykazuje błędów? Z góry dziękuję za wyrozumiałość i ewentualne podpowiedzi.
Obecnie W210 2.2 CDI 2000r. WDB2100071B279343
poprzednio W210 2.9 TD 1997 r., W201 1.8 1991r., W 202 2.2 D 1996r.
poprzednio W210 2.9 TD 1997 r., W201 1.8 1991r., W 202 2.2 D 1996r.
Jak kontrolka miga to ewidencja ze sensory kol odczytuja rozne predkosci.
Powodow moze byc wiele ale zacznij od dokladniejszego obadania opon.
Zdejmij kola i sprawdz czy nie ma widocznych uszkodzen czujnikow.,
Jak wyjmiesz czujnik to bedziesz widziec zebatke, ktora lubi rdzewiec i powodowac klopoty.
Powodow moze byc wiele ale zacznij od dokladniejszego obadania opon.
Zdejmij kola i sprawdz czy nie ma widocznych uszkodzen czujnikow.,
Jak wyjmiesz czujnik to bedziesz widziec zebatke, ktora lubi rdzewiec i powodowac klopoty.
Witam
Po przerwie ostatnio nie miałem czasu napisać, otóż sprawdziłem kable przy akumulatorze, wszystko jest dobrze podłączone, żaden kabel nie jest luźny, akumulator też sztywno siedzi i jest przykręcony. Zaś błąd ABS, ESP, BAS się wyświetla i tempomat przestaje działać. Dzieje się to tylko gdy auto podskoczy lub wpadnie na jakiejś nierówności. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie auta problem znika i pojawia się znowu przy jakiejś dziurze lub podskoku
Po przerwie ostatnio nie miałem czasu napisać, otóż sprawdziłem kable przy akumulatorze, wszystko jest dobrze podłączone, żaden kabel nie jest luźny, akumulator też sztywno siedzi i jest przykręcony. Zaś błąd ABS, ESP, BAS się wyświetla i tempomat przestaje działać. Dzieje się to tylko gdy auto podskoczy lub wpadnie na jakiejś nierówności. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie auta problem znika i pojawia się znowu przy jakiejś dziurze lub podskoku
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
A ten czujnik hamulca mogę wyeliminować w takim przypadku? A może któryś czujnik przy kole nie łączy? Tylko niewiem który czujnik może spowodować wyświetlenie komunikatu BAS ESP i ABS z wyłączeniem Tempomatu włącznie. Chyba Tempomat wyłącza się jak jest coś nie tak z ABSem?
Mercedes E300 TD kombi 97r.
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
Mercedes W124 sedan 200d 90r (szatan)
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 16:41
- Lokalizacja: Ełk
Kolego "beblik" jeśli nie uporałeś się z problemem postaram sie w kilku wersach opisać wynik mojej analizy problemu:
1. sprawdzenie ciśnienia w kołach(wydaje sie banalne aczkolwiek ma wpływ na różnicę toczenia się kół)
2. stan opon, jak to już na forum wielokrotnie bylo pisane rózniaca w obwodzie kół nie może byc większa niż3%
3. generalnie ma też znaczenie poziom zużycie opon
4. następnie sprawdzenie zbieżności i tu kłania się weryfikacja sposobu zamontowania koła kierownicy, czy ktoś przed nami lub my sami wpadliśmy na pomysł zdjęcia i założenia kierownicy w innym polożeniu, wtedy zły sygnał poda czujnik kąta skrętu(zdjęcie wcześniej zamieścił kolega Noc) znajdujący się w taśmie łaczącej air bag i w wersji poliftowej sterowanie z kierownicyi oczywiście klakson(w obu wersjach) Tutaj pomocny bylby interfejs SD lub podobny, który wskazywał opłożenie na 0 jak do jazdy na wprost i regulacja zbieżności.
Jeśli to nie pomoże to zaczyna się temat morze, którego bez Star Diagnosis na czuja nikt nie rozbieże.
5. Są wersje maglownic z czujnikiem PML lub bez
6. Czujniki abs
7. Pompa ABS, ESP
8. lub po prostu przerwane połączenie, zły kontakt, zaśniedziałe końcówki i dlatego bez techniki na wyzszym poziomie cięzko jest cokolwiek na czuja zrobić
Zatem reasumując uczynić rzczy podstawowe jeśli nie pomoże do fachowca
Pozdrawiam
1. sprawdzenie ciśnienia w kołach(wydaje sie banalne aczkolwiek ma wpływ na różnicę toczenia się kół)
2. stan opon, jak to już na forum wielokrotnie bylo pisane rózniaca w obwodzie kół nie może byc większa niż3%
3. generalnie ma też znaczenie poziom zużycie opon
4. następnie sprawdzenie zbieżności i tu kłania się weryfikacja sposobu zamontowania koła kierownicy, czy ktoś przed nami lub my sami wpadliśmy na pomysł zdjęcia i założenia kierownicy w innym polożeniu, wtedy zły sygnał poda czujnik kąta skrętu(zdjęcie wcześniej zamieścił kolega Noc) znajdujący się w taśmie łaczącej air bag i w wersji poliftowej sterowanie z kierownicyi oczywiście klakson(w obu wersjach) Tutaj pomocny bylby interfejs SD lub podobny, który wskazywał opłożenie na 0 jak do jazdy na wprost i regulacja zbieżności.
Jeśli to nie pomoże to zaczyna się temat morze, którego bez Star Diagnosis na czuja nikt nie rozbieże.
5. Są wersje maglownic z czujnikiem PML lub bez
6. Czujniki abs
7. Pompa ABS, ESP
8. lub po prostu przerwane połączenie, zły kontakt, zaśniedziałe końcówki i dlatego bez techniki na wyzszym poziomie cięzko jest cokolwiek na czuja zrobić
Zatem reasumując uczynić rzczy podstawowe jeśli nie pomoże do fachowca
Pozdrawiam
Obecnie W210 2.2 CDI 2000r. WDB2100071B279343
poprzednio W210 2.9 TD 1997 r., W201 1.8 1991r., W 202 2.2 D 1996r.
poprzednio W210 2.9 TD 1997 r., W201 1.8 1991r., W 202 2.2 D 1996r.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 20:41
- Lokalizacja: Kalisz
nie wiem czy sie odpowiednio wbilem ale mialem identyczne objawy z kotrolkami raz sie paliły raz był spokój,najczesciej przy ostrzejszym hamowaniu sie to robiło.Po wymianie czyujnika światła stopu wszystko sie uspokoiło.Ani na za krętach ani na dziurach nic sie już nie świec
Było pierwsze,trzecie,jest 34 dupowozidło
Witam. Podepne sie pod temat. Wyskoczyly mi bledy C1025 oraz C1011 do tego nie dziala tempomat oraz przełacznik ASR przy lewarku. Na tablicy nie swieci ani nie miga zadna kontrolka błedu Rozebralem czujnik stopu zeby zobaczyc co w srodku piszczy i sie okazalo ze jeden styk jest zlamany.
https://imageshack.com/i/iqiKtK63j
Co wskazuje ze czujnik do wymiany. Powiedzmy ze blaszka nie bedzie wylamana i czujnik okaze sie zepsuty, co w takim razie moze sie psuc w czujniku ktory ma 4 styki i sprezynke?
Pytanie dodatkowe. Do pedału hamulca podciagniete sa 2 linki 1 idzie gdzies pod lewarek zmiany biegow a 2 konczy sie pod kolumna kierownicy i nie jest nigdzie podlaczona. Wyglada to tak ze jak linka spod lewarka sie zaciagnie to zaciagnie ta luzna linke. Ktos wie co to za patent? Wyczytalem tu ze zle skrecona kierownica moze miec tez na to wpyw u mnie jest skrecona w lewo przy jezdzie prosto. Mozliwe ze to tez wywala blad.
https://imageshack.com/i/iqiKtK63j
Co wskazuje ze czujnik do wymiany. Powiedzmy ze blaszka nie bedzie wylamana i czujnik okaze sie zepsuty, co w takim razie moze sie psuc w czujniku ktory ma 4 styki i sprezynke?
Pytanie dodatkowe. Do pedału hamulca podciagniete sa 2 linki 1 idzie gdzies pod lewarek zmiany biegow a 2 konczy sie pod kolumna kierownicy i nie jest nigdzie podlaczona. Wyglada to tak ze jak linka spod lewarka sie zaciagnie to zaciagnie ta luzna linke. Ktos wie co to za patent? Wyczytalem tu ze zle skrecona kierownica moze miec tez na to wpyw u mnie jest skrecona w lewo przy jezdzie prosto. Mozliwe ze to tez wywala blad.
VIN WDB2100041A444901
noc mówił, że tego się nie naprawia. podobno można sobie szkody na robić.Linoge pisze:Rozebralem czujnik stopu zeby zobaczyc co w srodku piszczy i sie okazalo ze jeden styk jest zlamany.
a jednak wiele osób go wymienia. Może plastik który w którym to wszystko siedzi się wyrabia i niedziała jak powinno albo te blaszki, styki się niszczą i nie działają"pełną mocą" Nie wiem, może ktoś to kiedyś rozwiąże ;dLinoge pisze: co w takim razie moze sie psuc w czujniku ktory ma 4 styki i sprezynke?
ale wcześniej przy tej skręconej kierownicy wszystko hulało jak trzeba?Linoge pisze: Wyczytalem tu ze zle skrecona kierownica moze miec tez na to wpyw u mnie jest skrecona w lewo przy jezdzie prosto. Mozliwe ze to tez wywala blad.
ale wcześniej przy tej skręconej kierownicy wszystko hulało jak trzeba?[/quote]Linoge pisze: Wyczytalem tu ze zle skrecona kierownica moze miec tez na to wpyw u mnie jest skrecona w lewo przy jezdzie prosto. Mozliwe ze to tez wywala blad.
Wczesniej nie wiem jak bylo. Kupilem to auto z niedzialajacymi systemami. Sprzedawca opowiadal ze tempo dziala powyzej 100 km/h wiec zabralem sie za sprawdzenie tego no i doszedlem do tego co opisalem w poprzednim poscie. Nie wiem czemu kierownica jest skrecona w lewo ale czasami zdarza sie tak ze zeby jechac prosto musi byc skrecona a zasami jest prosto tak jakby zbieznosc albo luzy moze na maglownicy.
VIN WDB2100041A444901
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości