abs esp est problem !!!

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
linner
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: śląsk

abs esp est problem !!!

Post autor: linner »

Witam kolegów , szukam pomocy ,porady , konsultacji w rozwiązaniu problemów z błędami w moim mietku ML 55 AMG wiem że to forum w210 ale czytając to forum widze że jest tu troszke zorientowanych osób w temacie Mieczysławów .
A więc tak , od pewnego czasu generalnie tylko rano zaczeły się problemu tzn , przy porannym odpalniu zaświecają się kontrolki ABS ,ESP , EST , KLOCKI HAMULCOWE , I KONTROLKA Z HAM. POSTOJOWEGO .
Skłoniło mnie to do zakupu carsofta 7.4 , no i po z czytaniu błedów wyszła niezła lista , poniżej zamieszczam liste błędów z carsofta z tłumaczeniem ( dla zainteresowanych mogę wstawić w orginale )
moduł me :
0720 pamięć błędu : diagnozują część kontroli transmisji ,sprawdź system kontroli transmisji
1605:sensor akceleratora , sprawdź sygnał sensora akceleratora , bierny sygnał sensora aktywny sygnał
też sprawdzają instalacja i związki i zasilacz sensora
0500:lewy przód wznoszą sygnał szybkości pojazdu , sprawdź lewy przód wznoszą sensor szybkoœci pojazdu ,zwróć się koła w lewej stronie : 4-8 ac v ,też sprawdzają re asr. obwód esp
0600: seryjny błąd związku komunikacji : od części kontroli esp , sprawdź może - szyna danych : kiedy zapłon = poza 115-125 omu

moduł esp:
c1102 zostawiony wznosić sensor szybkoœci koła , otwarty obwód , luźny skontaktować się z akceptowalności , zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkoœci koła
zweryfikuj też rezystancje izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1103 dobrze wznosić sensor szybkoœci koła , otwarty obwód , lużny skontaktować się z akceptowalności, zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkości koła
zweryfikuj też rezystancji izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1200 zatrzymaj witkę lampy : porównanie podróży diaphram akceptowalnoœci ,zweryfikuj związek w witce lampy zatrzymania i związki kabla do regulującej części
B1210 czujnik uderzenia bocznego żądanie wyzwolenia,
c1000 esp kontrola moduł , zweryfikuj regulującą część i elektryczny zaprowadza
B1032 System napięcie niski Alternator, instalacja, moduł kontroli SRS
c1140 kierując sensor kąta , otwarty - obwód / krótki - inicjalizacja obwodu , weryfikować zasilacz o terminalu 30 -,kiedy zapłon = poza 11-14 v
zweryfikuj zasilacz w terminalu 87 zapłonu chwili = poza 11-14 v
c1022 komunikacja z ecm może skontrolować moduł albo moduł kontroli cdi przeszkodził zweryfikować kable i związki
b1040 błąd komunikacji z części kontroli silnika ,zweryfikuj związek kabla między gronem instrumentu i częścią kontroli silnika
egs
134 system trakcji komunikacji przeszkodził
inst.cluster
b1041 błąd komunikacji z częścią kontroli trakcji
aam
b1040 can communication
eam
b1041 komunikacja z esp / est kontrola częścią

Większość błędów były już jak domniewam efektem które pociągnoł jeden konretny błąd gdyż z większością sobie poradziłem i zostałem tylko z kodami poniżej
moduł me : 0720 , 1605 , 0500 , 0600 ,
egs : 134 (ale jest też chyba wynikiem innego błedu gdyż ruszałem w czasie kominikatów a to jest moduł skrzyni - ale to wam dziś jeszcze potwierdze )
instr.cluster: b1041
aam: b1040
eam: b1040

acha : i przy odczycie mino że skasuje się wszyskie błędy moduł abs jest cały czas w statusie error , lecz nie wyświetla żadnego błedu , ale niema też odczytu np. nr modułu seri ,daty itd, wszystkie pozycje 00000000.

po kilku odpaleniach 4-5x samochód zaczyna pracować normalnie tzn bez komunikatów , i wszystko jest ok tzn . abs ,esp i reszta działa poprawnie , mysle że ma to związek z wilgotnościa i szukam błędu w rejonie komory silnika . czekam na sugestie , mogę również podjechać do kogoś na śląsku kto ma w tym większe doświadczenie , jak coć mój nr 781 601 502 , lub gg 3756576 ,z góry przepraszam że wpycham się w wasze forum , Pozdrawiam
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

kiedyś w innym aucie miałem małe pęknięcie na lewym słupku (nie wiadomo od czego) przez które woda dostawała się na wiązkę... u mnie szalał alarm i immobilajzer (nie wiem jak to się powinno pisać :) ), po deszczu nie można było otworzyć auta, po otwarciu z kluczyka nie można było odpalić... możesz mieć coś w podobie
S210 320CDI
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Dostań się do komory akumulatora i tam masz sporo do obejrzenia.Nie bój się wyjmowania
bezpieczników, ale kluczyki miej w kieszeni.Wszystko do obejrzenia i czyszczenia.Najlepszy jakiś (kontakt spray).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
linner
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: śląsk

Post autor: linner »

bezpieczniki wszystkie sprawdzone komorze silnika i wewnątrz ,generalnie wszystko czyste jak na sali operacyjnej , w obudowe bezpieczników nawet wpakowałe sil-gel przeciw wilgoci i nic rano to samo dziś jeszcz raz sprawdzałem , jutro wyciągne nadkole i posprawdzam jeszcze dokładnie ten czujnik prędkości , oczywiście rano był szoł pczym auto cały dzień jeżdzi bez zarzutu , psycha mi juz klęka :-/
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wyjmij kość z ESP pod maską z modułu pompy i solidnie popsikaj "kontaktem", kilka razy
zapnij i odepnij.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
linner
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: śląsk

Post autor: linner »

"noc" a czy może to być problem z regulatorem napięcia na alternatorze ? ja teraz mierzyłem i wynik był : 14,0-14,5V , wczoraj chlopaki na serwisie mb mierzyli i na zagrzanym podobno było nawet 15,10 V , przy rozruchu według mojego pomiaru na cieplym silniku najniże wyszło 10,75V sprawdze jeszcze rano na całkiem zimny , bo to stygnie ładnych pare godzin , co do puchy z esp no te z musze to przejrzeć ,
Poprostu musi to być gdzie s w komorze silnika bo po 5-10 minutach pracy od zimnego silnika jest wszystko ok , tylko niewiem czemu mudł ABS wszystko pokazuje jako 0000000 i jest w statusie error

[ Dodano: 2009-09-16, 23:16 ]
acha a wszystkie błedy wiążą się traction control ,

[ Dodano: 2009-09-16, 23:16 ]
acha a wszystkie błedy wiążą się traction control ,
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

ABS jest częścią składową ESP i nie zawsze się zgłasza.Te 15,1V to za dużo.A 10,7V to za mało.Podłóż na noc inny akumulator.Wygląda z pomiarów na uszkodzenie jednej celi.O ile te pomiary są wiarygodne.Ale sprawdzić nie zaszkodzi.To nawet by się zgadzało.
Zrób rano tak, odpal, przekręć kierownicą do oporu w prawo i w lewo i ustaw na wprost.Jak
kontrolki zgasną to znaczy, że na 99% po akumulatorze.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
linner
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: śląsk

Post autor: linner »

aku już kupiłem nowy , przemierzony na serwisie mb i sam go mierzyłem(nowy aku mierzyłem popadam w paranoje do tego stary ok ) , co do 10,7 wynik taki jest przy rozruchu silnika (tzn :czas -1-sek. ) ale mino to przy rozgrzanym silniku nic się nie dzieje , zobacze rano co wyjdzie z pomiaru zaasilania może zamałe napięcie na zimnym silniku , jutro jeszcze chce sprawdzić ten czujnik prędkości jeżeli będzie ok , to albo regultor do wymiany albo moduł esp coś nie teges - noc co o tym myślisz ?
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Koniecznie zrób ten manewr z inicjacją czujnika skrętu kierownicy, bardzo dużo nam powie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
linner
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: śląsk

Post autor: linner »

Witam , zrobiłem dziś rano manewr z tym czyjnikiem skrętu i nic , regulator napięcia też ok 14,2-14-3 V na zimnym motorze , no i oczywiście 5-6 odpalenie temp silnika około 70 mija około 7min i auto dział poprawnie, dziś jak wróce zerkne jeszcze na czujnik prędkości w lewym kole i moduł ESP .
Wszystkie błędy dają się skasować zostaje tylko status error dla abs ( ale Abs działa - nie blokuje kół na szutsze przy hamowaniu i czuć że pracuje ) esp też działa , "noc kopiuje ci cały komunikat dla abs z auto daty .

Single diagnosis ABS/ ASR - status error !
module info: ABS/ASR
module: ABS
MB-Nr : 000 000 00 00
Suppliier: BOSCH
hardware-wersion: 00/00
software-version: 00/00
Diagnosis recogn: 0/00

abs2_feh.dxt

i błedy tak jak wcześniej :0720 ,1605 ,0500 ,0600 ,B1041 ,134 ,B1040 ale dają się skasować i cały dzień się nie pojawiają , oczywiście rano szoł i są spowrotem.
Z góry dzięki za poświęcony mi czas
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie są to błędy podane w MB tylko w Carsofcie. Wspólnym parametrem wszystkich jest
napięcie akumulatora spadające poniżej 11Volt.I tu szukałbym przyczyny.Np. masa akumulatora spadki napięć na bezpiecznikach złączach.Dalej to już Star Diagnosis.Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
linner
Posty: 19
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 13:03
Lokalizacja: śląsk

Post autor: linner »

ok dzięki będe walczył , co do Star Diagnosis po skasowaniu błędów przez carsoft na star d.. wszystko jest ok , to z tym abs to tylko wychodzi na carsoft - więc nie przykładam do tego za dużej wagi , poprostu jest to jakaś dosłownie pierdołka na instalacji - tylko ją trzeba znaleźć , jak znajde napisze co to było , jutro go odstawiam pod S.D. żeby rano w czasie szoł zobaczyć po poda nam na tapete , Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-09-21, 10:31 ]
niewiem czy na pewno ale to chyba czujnik gazu , i od tego wariuje mi chyba esp ,ets, abs , wystarczy go ciut podgrzać i wszysko jest ok , co wy na to ? - a główny błąd to accelerator sensor ( pedał gazu) według C.F.7.4.
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości