abs esp est problem !!!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
abs esp est problem !!!
Witam kolegów , szukam pomocy ,porady , konsultacji w rozwiązaniu problemów z błędami w moim mietku ML 55 AMG wiem że to forum w210 ale czytając to forum widze że jest tu troszke zorientowanych osób w temacie Mieczysławów .
A więc tak , od pewnego czasu generalnie tylko rano zaczeły się problemu tzn , przy porannym odpalniu zaświecają się kontrolki ABS ,ESP , EST , KLOCKI HAMULCOWE , I KONTROLKA Z HAM. POSTOJOWEGO .
Skłoniło mnie to do zakupu carsofta 7.4 , no i po z czytaniu błedów wyszła niezła lista , poniżej zamieszczam liste błędów z carsofta z tłumaczeniem ( dla zainteresowanych mogę wstawić w orginale )
moduł me :
0720 pamięć błędu : diagnozują część kontroli transmisji ,sprawdź system kontroli transmisji
1605:sensor akceleratora , sprawdź sygnał sensora akceleratora , bierny sygnał sensora aktywny sygnał
też sprawdzają instalacja i związki i zasilacz sensora
0500:lewy przód wznoszą sygnał szybkości pojazdu , sprawdź lewy przód wznoszą sensor szybkoci pojazdu ,zwróć się koła w lewej stronie : 4-8 ac v ,też sprawdzają re asr. obwód esp
0600: seryjny błąd związku komunikacji : od części kontroli esp , sprawdź może - szyna danych : kiedy zapłon = poza 115-125 omu
moduł esp:
c1102 zostawiony wznosić sensor szybkoci koła , otwarty obwód , luźny skontaktować się z akceptowalności , zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkoci koła
zweryfikuj też rezystancje izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1103 dobrze wznosić sensor szybkoci koła , otwarty obwód , lużny skontaktować się z akceptowalności, zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkości koła
zweryfikuj też rezystancji izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1200 zatrzymaj witkę lampy : porównanie podróży diaphram akceptowalnoci ,zweryfikuj związek w witce lampy zatrzymania i związki kabla do regulującej części
B1210 czujnik uderzenia bocznego żądanie wyzwolenia,
c1000 esp kontrola moduł , zweryfikuj regulującą część i elektryczny zaprowadza
B1032 System napięcie niski Alternator, instalacja, moduł kontroli SRS
c1140 kierując sensor kąta , otwarty - obwód / krótki - inicjalizacja obwodu , weryfikować zasilacz o terminalu 30 -,kiedy zapłon = poza 11-14 v
zweryfikuj zasilacz w terminalu 87 zapłonu chwili = poza 11-14 v
c1022 komunikacja z ecm może skontrolować moduł albo moduł kontroli cdi przeszkodził zweryfikować kable i związki
b1040 błąd komunikacji z części kontroli silnika ,zweryfikuj związek kabla między gronem instrumentu i częścią kontroli silnika
egs
134 system trakcji komunikacji przeszkodził
inst.cluster
b1041 błąd komunikacji z częścią kontroli trakcji
aam
b1040 can communication
eam
b1041 komunikacja z esp / est kontrola częścią
Większość błędów były już jak domniewam efektem które pociągnoł jeden konretny błąd gdyż z większością sobie poradziłem i zostałem tylko z kodami poniżej
moduł me : 0720 , 1605 , 0500 , 0600 ,
egs : 134 (ale jest też chyba wynikiem innego błedu gdyż ruszałem w czasie kominikatów a to jest moduł skrzyni - ale to wam dziś jeszcze potwierdze )
instr.cluster: b1041
aam: b1040
eam: b1040
acha : i przy odczycie mino że skasuje się wszyskie błędy moduł abs jest cały czas w statusie error , lecz nie wyświetla żadnego błedu , ale niema też odczytu np. nr modułu seri ,daty itd, wszystkie pozycje 00000000.
po kilku odpaleniach 4-5x samochód zaczyna pracować normalnie tzn bez komunikatów , i wszystko jest ok tzn . abs ,esp i reszta działa poprawnie , mysle że ma to związek z wilgotnościa i szukam błędu w rejonie komory silnika . czekam na sugestie , mogę również podjechać do kogoś na śląsku kto ma w tym większe doświadczenie , jak coć mój nr 781 601 502 , lub gg 3756576 ,z góry przepraszam że wpycham się w wasze forum , Pozdrawiam
A więc tak , od pewnego czasu generalnie tylko rano zaczeły się problemu tzn , przy porannym odpalniu zaświecają się kontrolki ABS ,ESP , EST , KLOCKI HAMULCOWE , I KONTROLKA Z HAM. POSTOJOWEGO .
Skłoniło mnie to do zakupu carsofta 7.4 , no i po z czytaniu błedów wyszła niezła lista , poniżej zamieszczam liste błędów z carsofta z tłumaczeniem ( dla zainteresowanych mogę wstawić w orginale )
moduł me :
0720 pamięć błędu : diagnozują część kontroli transmisji ,sprawdź system kontroli transmisji
1605:sensor akceleratora , sprawdź sygnał sensora akceleratora , bierny sygnał sensora aktywny sygnał
też sprawdzają instalacja i związki i zasilacz sensora
0500:lewy przód wznoszą sygnał szybkości pojazdu , sprawdź lewy przód wznoszą sensor szybkoci pojazdu ,zwróć się koła w lewej stronie : 4-8 ac v ,też sprawdzają re asr. obwód esp
0600: seryjny błąd związku komunikacji : od części kontroli esp , sprawdź może - szyna danych : kiedy zapłon = poza 115-125 omu
moduł esp:
c1102 zostawiony wznosić sensor szybkoci koła , otwarty obwód , luźny skontaktować się z akceptowalności , zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkoci koła
zweryfikuj też rezystancje izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1103 dobrze wznosić sensor szybkoci koła , otwarty obwód , lużny skontaktować się z akceptowalności, zweryfikuj wewnętrzny opór od sensora koła , kiedy zapłon + poza 0,6-2,3 kohm
zweryfikuj też druty i sensor szybkości koła
zweryfikuj też rezystancji izolacji : kiedy zapłon = wyłączony / 20 Kohm
wskazówka : wirniki z niewłaściwym numerem thees odpowiednio. brud albo uszkodził niewłaściwy odpowiednio. opony albo koła
c1200 zatrzymaj witkę lampy : porównanie podróży diaphram akceptowalnoci ,zweryfikuj związek w witce lampy zatrzymania i związki kabla do regulującej części
B1210 czujnik uderzenia bocznego żądanie wyzwolenia,
c1000 esp kontrola moduł , zweryfikuj regulującą część i elektryczny zaprowadza
B1032 System napięcie niski Alternator, instalacja, moduł kontroli SRS
c1140 kierując sensor kąta , otwarty - obwód / krótki - inicjalizacja obwodu , weryfikować zasilacz o terminalu 30 -,kiedy zapłon = poza 11-14 v
zweryfikuj zasilacz w terminalu 87 zapłonu chwili = poza 11-14 v
c1022 komunikacja z ecm może skontrolować moduł albo moduł kontroli cdi przeszkodził zweryfikować kable i związki
b1040 błąd komunikacji z części kontroli silnika ,zweryfikuj związek kabla między gronem instrumentu i częścią kontroli silnika
egs
134 system trakcji komunikacji przeszkodził
inst.cluster
b1041 błąd komunikacji z częścią kontroli trakcji
aam
b1040 can communication
eam
b1041 komunikacja z esp / est kontrola częścią
Większość błędów były już jak domniewam efektem które pociągnoł jeden konretny błąd gdyż z większością sobie poradziłem i zostałem tylko z kodami poniżej
moduł me : 0720 , 1605 , 0500 , 0600 ,
egs : 134 (ale jest też chyba wynikiem innego błedu gdyż ruszałem w czasie kominikatów a to jest moduł skrzyni - ale to wam dziś jeszcze potwierdze )
instr.cluster: b1041
aam: b1040
eam: b1040
acha : i przy odczycie mino że skasuje się wszyskie błędy moduł abs jest cały czas w statusie error , lecz nie wyświetla żadnego błedu , ale niema też odczytu np. nr modułu seri ,daty itd, wszystkie pozycje 00000000.
po kilku odpaleniach 4-5x samochód zaczyna pracować normalnie tzn bez komunikatów , i wszystko jest ok tzn . abs ,esp i reszta działa poprawnie , mysle że ma to związek z wilgotnościa i szukam błędu w rejonie komory silnika . czekam na sugestie , mogę również podjechać do kogoś na śląsku kto ma w tym większe doświadczenie , jak coć mój nr 781 601 502 , lub gg 3756576 ,z góry przepraszam że wpycham się w wasze forum , Pozdrawiam
kiedyś w innym aucie miałem małe pęknięcie na lewym słupku (nie wiadomo od czego) przez które woda dostawała się na wiązkę... u mnie szalał alarm i immobilajzer (nie wiem jak to się powinno pisać ), po deszczu nie można było otworzyć auta, po otwarciu z kluczyka nie można było odpalić... możesz mieć coś w podobie
S210 320CDI
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Dostań się do komory akumulatora i tam masz sporo do obejrzenia.Nie bój się wyjmowania
bezpieczników, ale kluczyki miej w kieszeni.Wszystko do obejrzenia i czyszczenia.Najlepszy jakiś (kontakt spray).
bezpieczników, ale kluczyki miej w kieszeni.Wszystko do obejrzenia i czyszczenia.Najlepszy jakiś (kontakt spray).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bezpieczniki wszystkie sprawdzone komorze silnika i wewnątrz ,generalnie wszystko czyste jak na sali operacyjnej , w obudowe bezpieczników nawet wpakowałe sil-gel przeciw wilgoci i nic rano to samo dziś jeszcz raz sprawdzałem , jutro wyciągne nadkole i posprawdzam jeszcze dokładnie ten czujnik prędkości , oczywiście rano był szoł pczym auto cały dzień jeżdzi bez zarzutu , psycha mi juz klęka :-/
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wyjmij kość z ESP pod maską z modułu pompy i solidnie popsikaj "kontaktem", kilka razy
zapnij i odepnij.
zapnij i odepnij.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
"noc" a czy może to być problem z regulatorem napięcia na alternatorze ? ja teraz mierzyłem i wynik był : 14,0-14,5V , wczoraj chlopaki na serwisie mb mierzyli i na zagrzanym podobno było nawet 15,10 V , przy rozruchu według mojego pomiaru na cieplym silniku najniże wyszło 10,75V sprawdze jeszcze rano na całkiem zimny , bo to stygnie ładnych pare godzin , co do puchy z esp no te z musze to przejrzeć ,
Poprostu musi to być gdzie s w komorze silnika bo po 5-10 minutach pracy od zimnego silnika jest wszystko ok , tylko niewiem czemu mudł ABS wszystko pokazuje jako 0000000 i jest w statusie error
[ Dodano: 2009-09-16, 23:16 ]
acha a wszystkie błedy wiążą się traction control ,
[ Dodano: 2009-09-16, 23:16 ]
acha a wszystkie błedy wiążą się traction control ,
Poprostu musi to być gdzie s w komorze silnika bo po 5-10 minutach pracy od zimnego silnika jest wszystko ok , tylko niewiem czemu mudł ABS wszystko pokazuje jako 0000000 i jest w statusie error
[ Dodano: 2009-09-16, 23:16 ]
acha a wszystkie błedy wiążą się traction control ,
[ Dodano: 2009-09-16, 23:16 ]
acha a wszystkie błedy wiążą się traction control ,
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
ABS jest częścią składową ESP i nie zawsze się zgłasza.Te 15,1V to za dużo.A 10,7V to za mało.Podłóż na noc inny akumulator.Wygląda z pomiarów na uszkodzenie jednej celi.O ile te pomiary są wiarygodne.Ale sprawdzić nie zaszkodzi.To nawet by się zgadzało.
Zrób rano tak, odpal, przekręć kierownicą do oporu w prawo i w lewo i ustaw na wprost.Jak
kontrolki zgasną to znaczy, że na 99% po akumulatorze.
Zrób rano tak, odpal, przekręć kierownicą do oporu w prawo i w lewo i ustaw na wprost.Jak
kontrolki zgasną to znaczy, że na 99% po akumulatorze.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
aku już kupiłem nowy , przemierzony na serwisie mb i sam go mierzyłem(nowy aku mierzyłem popadam w paranoje do tego stary ok ) , co do 10,7 wynik taki jest przy rozruchu silnika (tzn :czas -1-sek. ) ale mino to przy rozgrzanym silniku nic się nie dzieje , zobacze rano co wyjdzie z pomiaru zaasilania może zamałe napięcie na zimnym silniku , jutro jeszcze chce sprawdzić ten czujnik prędkości jeżeli będzie ok , to albo regultor do wymiany albo moduł esp coś nie teges - noc co o tym myślisz ?
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Koniecznie zrób ten manewr z inicjacją czujnika skrętu kierownicy, bardzo dużo nam powie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam , zrobiłem dziś rano manewr z tym czyjnikiem skrętu i nic , regulator napięcia też ok 14,2-14-3 V na zimnym motorze , no i oczywiście 5-6 odpalenie temp silnika około 70 mija około 7min i auto dział poprawnie, dziś jak wróce zerkne jeszcze na czujnik prędkości w lewym kole i moduł ESP .
Wszystkie błędy dają się skasować zostaje tylko status error dla abs ( ale Abs działa - nie blokuje kół na szutsze przy hamowaniu i czuć że pracuje ) esp też działa , "noc kopiuje ci cały komunikat dla abs z auto daty .
Single diagnosis ABS/ ASR - status error !
module info: ABS/ASR
module: ABS
MB-Nr : 000 000 00 00
Suppliier: BOSCH
hardware-wersion: 00/00
software-version: 00/00
Diagnosis recogn: 0/00
abs2_feh.dxt
i błedy tak jak wcześniej :0720 ,1605 ,0500 ,0600 ,B1041 ,134 ,B1040 ale dają się skasować i cały dzień się nie pojawiają , oczywiście rano szoł i są spowrotem.
Z góry dzięki za poświęcony mi czas
Wszystkie błędy dają się skasować zostaje tylko status error dla abs ( ale Abs działa - nie blokuje kół na szutsze przy hamowaniu i czuć że pracuje ) esp też działa , "noc kopiuje ci cały komunikat dla abs z auto daty .
Single diagnosis ABS/ ASR - status error !
module info: ABS/ASR
module: ABS
MB-Nr : 000 000 00 00
Suppliier: BOSCH
hardware-wersion: 00/00
software-version: 00/00
Diagnosis recogn: 0/00
abs2_feh.dxt
i błedy tak jak wcześniej :0720 ,1605 ,0500 ,0600 ,B1041 ,134 ,B1040 ale dają się skasować i cały dzień się nie pojawiają , oczywiście rano szoł i są spowrotem.
Z góry dzięki za poświęcony mi czas
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Nie są to błędy podane w MB tylko w Carsofcie. Wspólnym parametrem wszystkich jest
napięcie akumulatora spadające poniżej 11Volt.I tu szukałbym przyczyny.Np. masa akumulatora spadki napięć na bezpiecznikach złączach.Dalej to już Star Diagnosis.Powodzenia.
napięcie akumulatora spadające poniżej 11Volt.I tu szukałbym przyczyny.Np. masa akumulatora spadki napięć na bezpiecznikach złączach.Dalej to już Star Diagnosis.Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ok dzięki będe walczył , co do Star Diagnosis po skasowaniu błędów przez carsoft na star d.. wszystko jest ok , to z tym abs to tylko wychodzi na carsoft - więc nie przykładam do tego za dużej wagi , poprostu jest to jakaś dosłownie pierdołka na instalacji - tylko ją trzeba znaleźć , jak znajde napisze co to było , jutro go odstawiam pod S.D. żeby rano w czasie szoł zobaczyć po poda nam na tapete , Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-09-21, 10:31 ]
niewiem czy na pewno ale to chyba czujnik gazu , i od tego wariuje mi chyba esp ,ets, abs , wystarczy go ciut podgrzać i wszysko jest ok , co wy na to ? - a główny błąd to accelerator sensor ( pedał gazu) według C.F.7.4.
[ Dodano: 2009-09-21, 10:31 ]
niewiem czy na pewno ale to chyba czujnik gazu , i od tego wariuje mi chyba esp ,ets, abs , wystarczy go ciut podgrzać i wszysko jest ok , co wy na to ? - a główny błąd to accelerator sensor ( pedał gazu) według C.F.7.4.
W163 ML55AMG 2000r
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
w168 A140 Avangarde
Robota nikogo jeszcze nie zabiła ale czy to powód żebym ryzykował!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości