ABS BAS ETS ASR ESP zespolony wyłącznik stopu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
wojak
Posty: 91
Rejestracja: 7 lis 2011, o 01:14
Lokalizacja: (s)PODlasia

Post autor: wojak »

Rusty_Cherry pisze:Jak dla mnie albo włącznik stopu, albo czujnik koła, albo sterownik. Jedź do mechanika i sprawdź, co tu mówić...
czujnik raczej nie, bo światła stopu z tyłu nie palą się ciągle, lecz tylko po wciśnięciu hamulca. może być czujnik koła, może być sterwnik. Nie wiem. I tak sama już raczej tego nie zrobię, w przeciwieństwie do wymiany czujnika stopu :D
mesio14 pisze:A pasek alternatora cały
A tego nie sprawdziłam. Ale byłoby tak, że światła się palą, tylko kierunkowskaz i wycieraczki nie chodzą?

Muszę znaleźć namiary na jakiegoś sensownego elektryka, bo nie wiem, czy przypadkiem jakieś zwarcie nie poszło.:/


jabu, masz rację. Miałam mniej problemów, gdy jeździłam równie wiekową 190tka.
W210 2,9TD Avantgarde '98 WDB2100171A427449
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

wojak pisze:czujnik raczej nie, bo światła stopu z tyłu nie palą się ciągle, lecz tylko po wciśnięciu hamulca.
Racja, tylko że to jest czujnik dwu-jakośtam.. i jedno z drugim nie ma powiązania jako tako. Jakaś kaszana się stała, jedź do elektryka, bo na forum to tylko gdybanie może być. Wycieraczkami też steruje komputer tak na marginesie :D
W210 '95 300D
stike
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2011, o 13:47
Lokalizacja: DOA

Post autor: stike »

a wiec tak

czunik stopu zakupiony na alledrogo uzywany jest juz zamontowany , wszystko dziala tak jak powinno , swiatla stop swieca podczas wcisniecia pedalu hamnulca ,
problem byl w tym , ze bylo zwarcie i podczas odpalenia samochodu swiecil sie caly czas swiatla stopu , okazalo sie ze podczas wkladania czujnika stopu do gniaza , nie bylo wcisnietego pedalu hamulca stopu, a wiec to bardzo wazna sprawa , musi byc wcisniety pedal hamulca stop , i bardzo wazne srprawdzic bezpieczniki w skrzynce przy drzwiach sszybie kierowcy ,
zalacze kilka zdjec dla tych ktorzy by chcieli sami rozbierac obudowe pod kierownica ,

niestety na razie nie moge dodac zadnych zdjec nie wiem dlaczego :( . jak by mi administrator mogl wyjasnic bedzie super , mam kilka zdjec ,ktore moga byc poomcne przy wymianie wlasnorecznie czujnika sotpu
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

witam
w temacie czujnika stop - ma ktoś może schemat do e270 cdi 2001 esp/asr/bas?
wymieniłem czujnik stop i dalej błąd. Bezpieczniki na boku deski są ok - powoli tracę cierpliwość.
na kostce 3 pinowej jest zasilanie na 2 kablach po wlączeniu zapłonu a na 2 pinowej nie ma wogole... nie mam schematu tych kabli i nie wiem kiedy i na ktorych powinno byc zasilanie.
Mały edit:
po którymś odpaleniu z kolei błąd esp/asr/bas się nie pojawia, podobnie jak awaria świateł zaraz po odpaleniu.
Styki w oprawkach żarówek i lampach przeczyszczone.
Przypadek jest o tyle ciekawy, że jak nie działa ESP/ASR itd to zdarza się, że nie działa też Parktronic...choć nie zawsze.
Podobnie jak klapa bagażnika. działa 1-3 dni a potem przestaje.
Muszę wypiąć kostkę z pompki c. zamka i wpiąć z powrotem i znów jest ok z klapą.
Błąd na komputerze - czujnik stop.
Moduł włącznika świateł w lewym boczku deski(ten z bezpiecznikami) został przelutowany i dalej to samo...
jakieś pomysły?
może ten schemat coś wyjaśni...
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

pawel85, czujnik nowy kupiłeś ?
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

najpierw kupiłem jakiś tani zamiennik - raz działał, raz nie.
Wczoraj kupiłem czujnik Febi. Jest to samo.

[ Dodano: 2015-07-08, 18:43 ]
orientuje się ktoś czy na czarnym przewodzie (przy 2 pinowej kostce włącznika stop) powinien być prąd?

DLA POTOMNYCH:
w moim przypadku winny był główny włącznik świateł. Wymieniony na sprawny - ESP/ASR/BAS działa, kontrolki zgasły.
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

Witam , widzę nie jestem sam to też się dołączę oczywiście mój problem dotyczy również ESP-BAS .

Zacznę od początku , kilka miesięcy wstecz zapalił się komunikat o błędzie ESP na kompie oraz nie gasnąca kontrolka ESP-BAS , i tak waliła po oczach co doprowadzało mnie do furii pewnie doświadczyliście tego Sami , po przestudiowaniu forum wyczytałem o nieszczęsnym włączniku stopu . Zakupiłem z neta zamiennik " nie wiem co mnie podkusiło do ASO w Niemczech mam 4 km :) " , po jego zainstalowaniu yupiii , i odpaleniu Damulki kontrolka zgasła byłem w niebo wzięty , szczęście trwało może dwa tygodnie kiedy odnotowałem ponowny błąd i nie gasnąca kontrolka ESP-BAS . Kupiłem gówniany zamiennik teraz ma za swoje pomyślałem , kontrolka z dnia na dzień gasła rzadziej . Tak więc dziś pojechałem do ASO po nowy włącznik stopu wymieniłem zgodnie ze sztuką (trzpień wsunąć wysunąć pedał spuścić delikatnie ) . Pierwsze odpalenie kontrolka zgasła drugie odpalenie niestety nie zgasła , ponownie zainstalowałem od nowa włącznik stopu aby wykluczyć błąd przy jego montażu , a skąd pali dalej ESP-BAS , zrobiłem rundę ponowny rozruch kontrolka gaśnie :padam: , odpalam pali znów kontrolka :kwasny: ! , odpiłem aku 10 minut podłączyłem odpalam zapalił się ABS , ESP-BAS kierownica lewo - prawo , ABS zgasł reszta ESP-BAS pali . I tak robiąc próby odpalając i gasząc motor ( z wciśniętym pedałem hamulca bez wciśniętego nic to nie zmienia ) , zacząłem jeździć po placu w lewo prawo gaszę odpalam kontrolka ESP-BAS gaśnie , zatrzymałem się i zrobiłem tak , nie dotykając pedału hamulca gasiłem motor i odpalałem ponownie z obserwacją na kontrolkę kiedy zgaśnie , i tak na cztery uruchomienia trzy razy zgasła ( jest postęp ) natomiast kiedy odpaliłem a kontrolka nie zgasła przed ponownym uruchomieniem ruszyłem lekko lewo prawo kierą i po odpaleniu kontrolka gaśnie po ponownych próbach okazuje się że kiedy odpalę motro i kontrolka ESP-BAS nie zgaśnie i przed ponownym uruchomieniem motoru poruszam lewo prawo kierownicą kontrolka gaśnie , to tyle moich wypocin , Panowie Pomożecie co mogę jeszcze przeglądnąć zanim pojadę na SD , bo przez moją Damulkę nie mogę spać !
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Witam
Czy wszystkie polifty mają czujnik stopu o tym samym numerze?
Mam taki problem ze po włączeniu świateł wyskakuje mi lamp defekt i palą się z tyłu stopy. A w czasie jazdy wyskakuje błąd esp i ABS. Zacząć od czujnika ?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Zacząć od bezpieczników po lewej stronie deski (na włączniku świateł).
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

Ja bym sprawdził żarówki i wyczyscil styki gniazd żarówek.
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

dzięki Panowie za wskazówki. Na 100% ma to coś wspólnego z mrozami, otóż auto parkuje w hali garażowej a raz stałem pod chmura przy -15 i zaczęły się te cyrki. Widać stare auto nie lubią mrozu.. auto niesprawne wróciło ms parking i dziś odpaliłem i wszystko było cacy, wyruszyłem i po kilku km znów stop się pali esp asb bas. No i poszedłem tropem żarówek w tylnych lampach i ruszając tymi zewnętrznymi w lampach można ustawić tak ze stop gaśnie, nie mogę tylko tego rozgryzc bo np wyciągnę żarówkę stop świeci wadze ona się pali poruszam i stopy zgasna. Problem jest w obu lampach. Teraz jest ok ale pewnie wpadnę w dziure i znów kłopot. Ktoś przerabial?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Tak , to jest wina masy w lampie , musisz się tego dopatrzyć
E 270 CDI 2000r, lift, manual
conrado
Posty: 162
Rejestracja: 27 lip 2013, o 15:51
Lokalizacja: Mielec

Re: ABS BAS ETS ASR ESP zespolony wyłącznik stopu

Post autor: conrado »

W moim nowym nabytku problem kontrolki bas,esp,abs. Kupilem wracajac bylo wszystko OK.
Jedynie tempomat nie działał. Drugi dzien parkuje pod blokiem krecenie kierownica do granicy i wyskakuje komunikaty i kontrolki. Po ponownym odpaleniu znikło ale pojawilo sie . Ponowne uruchomienie silnika wygasiło kontrolki bas esp abs , Jednak dzisiaj juz nie gasło przestudiowałem forum i mysle czujnik stopu. Wymontowałem rozebrałem nic nie ma watpliwego włozylem z powrotem. Odpał silnika i jest super zgało to pierwszego ruchu kierownica czyli mysle czijnik skretu. Rozepbrałem przeczyscilem wg lektury ale nie bylo co czyscic złozylem i dalej to samo. Uruchamiam silnik czasem swieca czasem gasna, jednak gdy zgasna moge jechac ale jak rusze kierwonica zaswieca sie. Co radzicie nowy czujnik czy tasme z czujnikiem ruchu?
Dziwne zej ak ogladałem auto nic nie swiecilo abs działał przejechalem 300km i nic nie swieciło. Akumulator jest OKm jedynie co jest pasek od alternatora kiepski i postrepiony jutro wymieniam ale to nie ma wplywu bo by alternator slizgał i ładowanie by swieciło. W moim miescie kiepsko z komputerowcami a tym bardziej aby ktos miał SD to wątpie .
Jeszcze jedno jak kupilem auto nie swieciły z tylu swiatła stop. Oczyscilem lampy itp i swicic zaczely moze to mialo cos wplyw na to ze teraz ten czujnik wprowadza zamieszanie

Minoł miesiac a dalej nie uporałem sie .Opisuje dalej moją walke
z ABS jak nie ma tak dalej nie ma. Włacznik stopu wymieniony, czujnik skretu przeczyszczony ale nie bylo co czyscic nic ewidentnego aby przeszkadzało. Czujniki w kołach nie moge odkrecic bo sruby zapieczone ale wszystkie kosci odpiete i w srodku jak nowe. Po podpieciu do kompa nie moze polaczyc sie z modulem ABS tak jakby go nie bylo. Zasugerował ze cos jest ze sterownikiem ABS czyli albo skopany albo brak zasilania itp.
Wyjołem cały ten sterownik, wszystkie kable przegladnołem są jak nowe moduł rozłozylem zagładnołem i pod okiem znajomego elktronika. Przepatrzył pod lupą i nic ewidentnego nie widac.
Teraz nie wiem czy szukac modułu sterownika czy grzebac w kablach.
Ma ktos jeszcze jakas sugestie gdzie zagladnac?
Cos ktos wspominał ze włacznik swiatel z bezpiecznikami cały ten elemnt lubi narobic dziadostwa i to zamierzam przełozyc ze wojego dawcy. Sterownik abs niestety jest inny i nie pasuje.
Dodam ze na poczatku zaswicał sie 3 bledy abs,bas i esp. Tylko czasem znikał jak odpieło sie akumulator i podłaczyło ponownie. Po kilku dniach juz to nie pomagało i jak zaswieciły sie błedy tak swieca. Jeszcze w miedzy czasie zaswiecił sie 4 bład DISPLAY DEFECTIVE. Cos mi sie wydaje ze to juz chyba koniec systemów bezpieczenstwa w tym samochodzie bo juz pomału poddaje sie.
conrado
Posty: 162
Rejestracja: 27 lip 2013, o 15:51
Lokalizacja: Mielec

Re: ABS BAS ETS ASR ESP zespolony wyłącznik stopu

Post autor: conrado »

Czujniki w kołach posprawdzałem- jeden był wątpliwy to wymieniłem. Został jedynie tylni lewy. Jak w nim nie ma przyczyny to się poddaje.
Moduł ABS wymieniony i dalej problem z abs nic nie zmieniło- czyli grzebanie w kabelkach pozostało- tylko ja już za ciemny do tego.
Tylko wątpie czy ktoś sie tego podejmie i zrobi w normalnych pieniądach. Chyba tak już zostanie i pomału samochód kierować do huty żeby już nie denerwował jak się z tym nie uporam.
shifty102
Posty: 14
Rejestracja: 21 wrz 2016, o 19:53

Re: ABS BAS ETS ASR ESP zespolony wyłącznik stopu

Post autor: shifty102 »

Witam. I mnie dopadlo. Blad ABS ESP BAS.Na dodatek nie idzie ruszyc autem do przodu i tylu tak jakby sie zablokowaly kola. Co moze byc?
W210 kombi 320cdi 00' Avantgarde
WDB2102261B304264
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości