ABS BAS ETS ASR ESP Pytanie

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

ABS BAS ETS ASR ESP Pytanie

Post autor: Yodas »

Jak w naszych MB jest rozwiązana kwestia ABS ? Czy Abs jest podłączone do wszystkich 4 kół czy tylko do 2 przednich?

A drugie pytanie dotyczy ESP
Czy nasze ESP w naszych MB to jest to ESP gdzie jade po łuku i wprowadzę go w poślizg on utrzyma mnie na torze (czyli będzie hamował te koła które powinien aby wyprowadzić mnie z poślizgu ?) Bo niby ESP jest właśnie od tego a ASR od tego aby kola nie ślizgały się na lodzie a w MB jest połączone wszystko pod jedna nazwą czyli ESP

Czyli prościej mówiąc czy nasze ESP potrafi to:

FILM

i dlaczego w MB ESP I ASR dali pod nazwa ESP przecież w autach spotyka sie czasem ESP off i ASR off
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 16:45 przez Yodas, łącznie zmieniany 1 raz.
ADAM 12
Posty: 98
Rejestracja: 18 lis 2008, o 22:52
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ADAM 12 »

ABS zawsze podłączone jest do 4 kół.

Czym jest ESP w naszych autkach. ESP – (ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.

Czyli ESP jest efektem współpracy dwóch połączonych układów ABS i ASR. Jednak posiadając owe systemy w aucie EPS nie koniecznie będzie występować.

W prostym języku .Tak ESP działa tak jak na filmiku.

I jeszcze mała ciekawostka. System ESP został po raz pierwszy stworzony i zastosowany w 1995 roku przez firmę Bosch dla Mercedesa Klasy S. Skrót ESP, którego niemieckim rozwinięciem jest Elektronisches Stabilitätsprogramm, jest zarejestrowaną nazwą handlową firmy Daimler AG. :mrgreen:
WDBJF55F5TJ011439
Davis86
Posty: 257
Rejestracja: 7 gru 2008, o 23:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Davis86 »

i wszystko jasne dzieki Nie mogę doczekać się zimy żeby wypróbować czy działa jak na filmie a na asfalcie nie chce męczyć zawieszenia kół itd
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
ADAM 12
Posty: 98
Rejestracja: 18 lis 2008, o 22:52
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ADAM 12 »

Moja propozycja.Spory kawałek wolnego placu zaraz po deszczu.W takich waunkach najlepiej odczujesz pracę systemu.Zimą można się przeliczyć nie znając zachowań auta :-/

Rozwagi życze ;-)
WDBJF55F5TJ011439
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Prawda :-) Jak w zime przesadzisz to i ESP Ci nie pomoze :-P
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

Klosiak pisze:Prawda :-) Jak w zime przesadzisz to i ESP Ci nie pomoze :-P
Prawda

zdazyło mi sie ze cos walczyło i mrygało ale jak poszedł 90 stopni to zapaliło sie na stałe :-P

i żekło teraz dziadu radź sobie sam :-P
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Davis86
Posty: 257
Rejestracja: 7 gru 2008, o 23:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Davis86 »

Hehehe :P To ci ładnie rzekło :P Po deszczu mówicie tylko jak mam to zrobić? rozpędzić się i ostro skręcić ?
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
ADAM 12
Posty: 98
Rejestracja: 18 lis 2008, o 22:52
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ADAM 12 »

Davis86 pisze:Hehehe :P To ci ładnie rzekło :P Po deszczu mówicie tylko jak mam to zrobić? rozpędzić się i ostro skręcić ?
Z tego co piszesz stwierdzam że nie potrzebujesz trochę miejsca na placu tylko baaaaardzo dużo miejsca na placu ;-)

Jadąc na wprost ostro zmień kierunek jazdy dodając gazu :D .Ot filozofia
WDBJF55F5TJ011439
Davis86
Posty: 257
Rejestracja: 7 gru 2008, o 23:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Davis86 »

To tez mi nie da odczuć jak działa ESP bo zaraz mi się ASR załączy i nici z tego:( trzeba poczekać na zimę :P
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Naciskasz przycisk i oba systemy sie odlaczaja.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Davis86 pisze:tylko jak mam to zrobić? rozpędzić się i ostro skręcić ?
Po prostu spróbuj wprowadzić auto w poślizg. A jak to zrobisz, to zależy tylko od Twojej fantazji...
Z tego co czytam wnioskuję, że prawko odebrałeś niedawno, więc uważaj przy tego typu eksperymentach... :roll: :roll: :roll:
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Davis86
Posty: 257
Rejestracja: 7 gru 2008, o 23:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Davis86 »

Prawko to ja mam od 5 lat :) w tym kat D od 1,5 roku tylko nigdy nie wprowadzałem w poślizg takiego klocka :P I jakos tak na asfalcie mi szkoda go:( Bo takie przeciążenia jakie sa na kołach to masakra
Elegance W210 270CDI Lift. Automat
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Duzy parking, mokry asfalt, "lekko" skrec kola, gaz do podlogi i dzialaj... nie bedziemy tu filozofowac ;)
E 220 CDI '01 Elegance
marus84
Posty: 46
Rejestracja: 7 paź 2008, o 21:10
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Post autor: marus84 »

W innego typu samochodach można sobie lekko pomóc ręcznym aby wstępnie wyprowadzić samochód z równowagi ale u nas jest to bardzo utrudnione. Ale za to... wystarczy tak jak pisał kichcio skręć koła i gaz... Powiem Ci tak z własnego doświadczenia... mi ESP pomogło kiedyś na rondzie... tylko musi być w miarę duże żeby nie skręcać kół maksymalnie bo nici z tego wyjdą.
Filozofii brak wchodzisz na rondo ok. 10 km/h, gaz do dechy, skręt kół i czujesz jak uciekający tył stabilizuje ESP informując o tym miganiem trójkącika. Przeciążenia przyjemne, myślenia za wiele nie trzeba bo wszystko robi ESP. W takiej chwili nawet mojej narzeczonej się podobało ;-) , która za bardzo czegoś takiego nie lubi. Ale w tym aucie wszystko jest przyjemne.
Aha tylko rób to na jakimś rondzie gdzie jest mniejszy ruch albo nocą. Jednak trochę rozwagi zawsze jest potrzebne.

Pozdrawiam i miłego driftu życzę. :-D
E-pozdrowienia :)
MB W210 E200 CDI 2000r.
DIESEL - nie lekceważcie boćków - one potrafią latać! :-D
Yodas
Posty: 61
Rejestracja: 23 cze 2009, o 13:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: Yodas »

Filozofii brak wchodzisz na rondo ok. 10 km/h, gaz do dechy, skręt kół i czujesz jak uciekający tył stabilizuje ESP informując o tym miganiem trójkącika. Przeciążenia przyjemne, myślenia za wiele nie trzeba bo wszystko robi ESP. W takiej chwili nawet mojej narzeczonej się podobało ;-) , która za bardzo czegoś takiego nie lubi. Ale w tym aucie wszystko jest przyjemne.
Aha tylko rób to na jakimś rondzie gdzie jest mniejszy ruch albo nocą. Jednak trochę rozwagi zawsze jest potrzebne.
Tak tez właśnie zrobiłem chwile poczułem jak auto zaczyna stawać bokiem nagle... cos zaszurało z tylu z przodu i autko idealnie jechało przez cały czas :D 1 raz z takim czymś mam odczynienia uczucie cudowne :P


Ale nie wiem czy zima tez by tak ładnie dał sobie rade? próbowaliście tak zima ? widać ze spisuje się czy jednak zima to za duzo jak na esp+ rondo ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości