ABS BAS ETS ASR ESP Pytanie

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Yodas pisze:Ale nie wiem czy zima tez by tak ładnie dał sobie rade? próbowaliście tak zima ? widać ze spisuje się czy jednak zima to za duzo jak na esp+ rondo ?
Zaden system Ci nie pomoze jak przekroczysz wartosci krytyczne :-) Fizyki nie da sie oczukac ale zima ESP tez potrafi pomoc ;-)
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Zima to zima, jesli wyjade Ci sie, ze w zime to konkretne rondo jest wystarczajaco to i tak na koncu okaze sie, ze potrzeba 2 razy wiekszego ronda :mrgreen:
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Driftibg blues

Post autor: baca »

Ja moja na placyku TIR- ów testowałem jak piszecie. Skręt i decha. I nie chciało jechać. Tom wyłączył asr -i zaraz bączek. Tez nie dało sie jechać.
Gupia zabawa. Ale to było w grudniu08 byłem gupi.
Najlepiej tak śmigac aby zadne asr-y, bajery nie musiały działać. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

baca, chyba cos jezdzic nie umiesz :-P
Jak to TEZ nie dalo sie jechac?

Wiesz... w sytuacjach awaryjnych to moze zadzialac i pomoc...
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Driftibg blues

Post autor: merlin »

baca pisze:Najlepiej tak śmigac aby zadne asr-y, bajery nie musiały działać. Hej!
Dokładnie popieram, one maja pomóc ale w sytuacji awartjnej, a nie żeby cały czas sie trójkacik swiecił, Ruszać i jeździć trzeba tak żeby te systemy nie były uzywane, po tym sie poznaje dobrego kierowce, a nie że na śniegu gaz w podłoge i tylko trójkąt sie pali, niszczenie auta po prostu, nawet biblia mercedesa mówi ruszaj ostrożnie nie nadużywając systemów niepotrzebnie ... :idea:
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Moje pytanie dotyczy modułu ESP + PML. Czy po lifcie moduł ESP i moduł ESP + PML różnią się w jakiś istotny sposób (napisem, działaniem, nr kat, oprogramowaniem) :?:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

PML to sterowanie wspomaganiem kierownicy.Moduły różnią się oprogramowaniem i okablowaniem.Kość elektryczna, kształt, wymiary, identyczne.Niestety nie kompatybilne.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Mógłby ktoś podać nr części modułu ESP z auta po lifcie, które ma PML :?:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Dla jakiego modelu? Poniżej kilka przykładów z dziesiątek będących w EPC.
Dla 210.206/216/226/606/616 0295452332
Dla 210.235/245 0265455632 i 0295457732
Dla 210.235/245 z AG,EGS 5-biegów 0265455832
Dla 210.281/282 0255456332 i 0295457932
Wszystkie te moduły ESP mają kod (213) PML.
Musi być nr.Vin żeby dopasować ESP+PML + xxx + xxx itd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jak zwykle masz rację.
WIN WDB2100062B427953
Co trzeba dołożyć oprócz programowania,inna pompa ESP, jakiś moduł.
Byłbym wdzięczny za numery części.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

A, niech Cię, zachciało Ci się.To godzina szukania.Sterownik który masz 0315450732 musisz
zmienić na 0315450832. Dokupić wtyczkę na zawór PML 1405453528 1 szt. uszczelnienie
0005452839 2 szt. piny kości 0085456826 2 szt. Numer do pinów kości ESP tylko prawdopodobny bo go nie znalazłem (jest tylko kompletna wiązka), ale na 90% powinien być ten 0085455526 2 szt.
Do zaworu idą dwa przewody ze sterownika ESP w kasecie komputerów.Wychodzą z kości nr.2
pin nr.1 i nr.2 przewody 0,5mm2 w oryginale 1. zielono/żółty i 2 zielono/niebieski.Można je zamieniać miejscami więc możesz dać ten sam kolor.Innych urządzeń, ani połączeń nie ma.
Po podłączeniu trzeba zakodować na S.D.Uwaga: kierownica bez kodowania lub podania prądu na zawór będzie się kręciła bardzo ciężko.Żeby sprawdzić i odpowietrzyć układ radzę podać napięcie na zawór.Uwaga: nigdy tego napięcia na dłużej nie podawałem.Słyszałem od innych,
że ten zawór na dłuższą chwilę podłączony pod 12 volt zostaje zniszczony.Nie wiem na ile jest w tym prawdy.Radzę być ostrożnym.Może podaj napięcie przez żarówkę 4-5 wat.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Tak na serio to wcale mi się nie zachciało, ale już kupiłem taką maglownicę i muszę to jakoś przełknąć, chyba że ktoś miałby sam wałek z głowicy maglownicy z wersji bez PML (resztę mam). Nocek z Twojego opisu wynika, że pompy ESP wymieniać nie muszę :?:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nic mi na ten temat nie wiadomo.Zresztą tam nic do PML nie ma.PML to tylko zawór upustowy oleju sterowany w funkcji prędkości.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
cin3k2
Posty: 28
Rejestracja: 19 lis 2011, o 23:02
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: cin3k2 »

ADAM 12 pisze:ABS zawsze podłączone jest do 4 kół.

Czym jest ESP w naszych autkach. ESP – (ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.

Czyli ESP jest efektem współpracy dwóch połączonych układów ABS i ASR. Jednak posiadając owe systemy w aucie EPS nie koniecznie będzie występować.

W prostym języku .Tak ESP działa tak jak na filmiku.

I jeszcze mała ciekawostka. System ESP został po raz pierwszy stworzony i zastosowany w 1995 roku przez firmę Bosch dla Mercedesa Klasy S. Skrót ESP, którego niemieckim rozwinięciem jest Elektronisches Stabilitätsprogramm, jest zarejestrowaną nazwą handlową firmy Daimler AG. :mrgreen:

a czy w naszych autach jest również taka opcja, że gdy auto zaczyna wpadać w poślizg to oprócz przyhamowania któregoś z koła,
doda lub odejmie moc na inne napędzające koło ( oczywiście mówię tylko o tylnych nie 4matic)?
I pewnie dopompowania któregoś z amortyzatorów nie ma?
mam 98r wersja avantgarde i chodzi mi o mojego
W210 / E290 / Turbo Diesel / 98r / sedan / automat / avantgarde / WDB2100171A711656
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kolego jeżeli to "podpucha", to Ci się nie uda.ESP ma wpływ na ograniczenie mocy na kołach, natomiast na jej dodanie nie.W W210 tylko z tylnym napędem przy zwykłym moście dodanie mocy powinno być wykonane na kole z większą przyczepnością, a taka możliwość nie istnieje.
Każde z kół musiałoby posiadać niezależny od innych kół przetwornik momentu.Utrzymanie mocy na osi i przyhamowanie jednego z kół spowoduje wzrost momentu na kole drugim osi i zerwanie tam przyczepności, a to mija się z celem.Wg. moich wiadomości moment silnika jest redukowany do wartości zależnej od zapotrzebowania.Nie może być zredukowany do zera i to bez względu na pozycję pedału gazu wyznaczoną przez klienta.

OT.Temat b. ciekawy i brak zadowalających opracowań.Np. test "łosia".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości