ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witamy na forum.Zapraszam przy okazji do "powitalni".
Ten objaw kojarzy mi się z przekaźnikiem z bezpiecznikami w skrzynce modułów pod maską przed pasażerem.Wymontować, rozebrać, dokładnie obejrzeć i wszystkie podejrzane lutowania
poprawić.
Ten objaw kojarzy mi się z przekaźnikiem z bezpiecznikami w skrzynce modułów pod maską przed pasażerem.Wymontować, rozebrać, dokładnie obejrzeć i wszystkie podejrzane lutowania
poprawić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- piotrbordo
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 maja 2009, o 13:46
- Lokalizacja: krosno
- piotrbordo
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 maja 2009, o 13:46
- Lokalizacja: krosno
ok.dziękuję bardzo już znalazłem zaraz wymontuję i oglądnę
[ Dodano: 2009-12-13, 14:37 ]
Wyciągnąłem wszystko przeczyściłem styki na bezpiecznikach i przekażniku ,obejrzałem lutowania wygląda że wszystko ok. Niestety błąd wyświetla się dalej ,szansa jeszcze w poprawieniu lutowań lecz w tej chwili jestem autem w trasie , wracam dopiero za tydzień a tutaj gdzie jestem nie mam dostępu do lutownicy .Polutuję po powrocie i na pewno dam znać jeśli błąd zniknie .
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać.
[ Dodano: 2009-12-13, 14:37 ]
Wyciągnąłem wszystko przeczyściłem styki na bezpiecznikach i przekażniku ,obejrzałem lutowania wygląda że wszystko ok. Niestety błąd wyświetla się dalej ,szansa jeszcze w poprawieniu lutowań lecz w tej chwili jestem autem w trasie , wracam dopiero za tydzień a tutaj gdzie jestem nie mam dostępu do lutownicy .Polutuję po powrocie i na pewno dam znać jeśli błąd zniknie .
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać.
Piotrbordo
MB W210 awangarde 97 3.0 td combi
MB W210 awangarde 97 3.0 td combi
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Posiadam w210 z 95 roku i wczoraj zapaliła mi się kontrolka ABS oraz ETS automatycznie straciłem oczywiście te funkcje oraz dodatkowo nie działa mi ASR ( moja wesja nie posiada Bas oraz esp) . Po każdym odpaleniu nie gasną. Co to może być ? W jaki sposób moge sprawdzić co padło ( który czujnik) i czy jest możliwość żeby od tej zimy mi się jakieś styki zasyfiły ?
Z góry dzięki za pomoc
Z góry dzięki za pomoc
Większość niezbędnej wiedzy znajdziesz w postach tego tematu.Zapraszam do lektury.sebol pisze:Posiadam w210 z 95 roku i wczoraj zapaliła mi się kontrolka ABS oraz ETS automatycznie straciłem oczywiście te funkcje oraz dodatkowo nie działa mi ASR ( moja wesja nie posiada Bas oraz esp) . Po każdym odpaleniu nie gasną. Co to może być ? W jaki sposób moge sprawdzić co padło ( który czujnik) i czy jest możliwość żeby od tej zimy mi się jakieś styki zasyfiły ?
Z góry dzięki za pomoc
W większości przypadków winny takiego stanu rzeczy jest czujnik światła stopu.Posiada on styki podwójne ,które z biegiem czasu tracą swoje parametry,lub wyłamuje się blaszka kontaktowa .
Szklanej kuli nie posiadam,aby postawić zaocznie trafną diagnozę.Aby być pewnym w 100% należy szczytać kody błędów Star Diagnosis-dedykowanym testerem usterek w autach marki Mercedes.Po niej będzięsz wiedział kolego co należy wymienić aby usunąć awarię.
E 290 td,96r,classic
Takie mialem objawy...
Problem rozwiazany. Padl mi czujnik pod pedalem STOPu. Zostal wymieniony i kontrolki przestaly sie swiecic i wszystko zaczelo chodzic jak trzeba :-P
...plus to ze przestal dzialac tempomat i przestala dzialac kontrola trakcji (ETS). ABS byl.Moich problemow ciag dalszy. Z okazji tego ze dzis 13 i piatek to samochod oczywiscie musial mi wyciac jakis numer ;-) Do rzeczy. Jechalem sobie dzis do Ciechanowa na weekend i w pewnym momencie musialem awaryjnie mocniej przyhamowac. Zrobilem to i nagle rozlegl sie pisk z licznika i pojawily sie bledy BAS i Elekronic Traction System (na zolto). Oczywiscie zaswiecila sie zolta kontrolka ETS+BAS. Mialem cicha nadzieje ze jak sobie dojade do domu, zgasze silnik i odpale od nowa to bledy sie nie pojawia. Niestety. Zostaly i zaraz po uruchomieniu pojawiaja mi sie na wyswietlaczu BAS, ETS i kontrolka zaczyna swiecic na zolto. Nie wiem co sie stalo :-( Troche przerabialem tematow na forum odnosnie tych kontrolek i doszedlem do wniosku ze albo ten czujnik pod pedalem hamulca siadl albo jakis czujnik przy kole. Dodam ze jak sie to pojawilo to chwilowo poczulem jakby pedal hamulca wpadl glebiej. Ale potem jechalem jeszcze z 10-15km i pedal pracowal normalnie.
Problem rozwiazany. Padl mi czujnik pod pedalem STOPu. Zostal wymieniony i kontrolki przestaly sie swiecic i wszystko zaczelo chodzic jak trzeba :-P
Swiatla STOP dzialaly.Rafał82 pisze:A światło stop działało?
To w 4maticu jest inaczej. U mnie ABS dzialal normalnie. Przestal dzialac tempomat i kontrola trakcji.Światło stop-u będzie działać to jeden obwód,drugi jest niesprawny a jego niesprawność objawia się brakiem ABS-u,jak i innymi funkcjami powiązanymi z nim,jeśli są takie w damie.
Witam.
Mam problem. Swiecą się kontrolki ABS i BAS. Majster zrobił badanie na komputerze, dał wydruk z informacją,ze naprawa bedzie kosztowac ok 5000zl. Bardzo proszę o pomoc w potwierdzeniu postawienia diagnozy .Moze mechanik sie myli. Od mechanika otrzymałem taki wydruk.
SMARTBOX:
CODE001
C 1301 SOLENOID VALVE FAULT
FL A7/3y7 indicator
reduce pressure lamp on
code002
C1303 Solenoid valve Stored
FR A7/3y9
reduce pressure
total codes:001
CODE001:
C1025 ABS CAN BUS Stored
signal cannot
be transferred
Mam problem. Swiecą się kontrolki ABS i BAS. Majster zrobił badanie na komputerze, dał wydruk z informacją,ze naprawa bedzie kosztowac ok 5000zl. Bardzo proszę o pomoc w potwierdzeniu postawienia diagnozy .Moze mechanik sie myli. Od mechanika otrzymałem taki wydruk.
SMARTBOX:
CODE001
C 1301 SOLENOID VALVE FAULT
FL A7/3y7 indicator
reduce pressure lamp on
code002
C1303 Solenoid valve Stored
FR A7/3y9
reduce pressure
total codes:001
CODE001:
C1025 ABS CAN BUS Stored
signal cannot
be transferred
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Nie wiem, jakim sprzętem mechanik badał Twoją MB, ale błąd C1301 oznacza ASR/ETS/ESP hydraulic unit, left front axle solenoid valve (release) (A7/3y7), short/open sircuit czyli mniej więcej usterkę elektrozaworu przedniego lewego koła w pompie ABS/ESP...
A coś więcej o aucie byś nie zdradził Jakiś VIN chociaż - byłoby czego się czepić, bo tak to ani nie wiadomo o jakim aucie gadamy, ani jakim kompem odczytany błąd...
O takie rzeczy trzeba pytać mechanika. Dużym plusem jest, gdy w ogóle wie czym się posługuje :mrgreen: :lol:
A coś więcej o aucie byś nie zdradził Jakiś VIN chociaż - byłoby czego się czepić, bo tak to ani nie wiadomo o jakim aucie gadamy, ani jakim kompem odczytany błąd...
O takie rzeczy trzeba pytać mechanika. Dużym plusem jest, gdy w ogóle wie czym się posługuje :mrgreen: :lol:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości