ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: zdj
Adamus wszystko OK? Co to za OT?AdamusTHC pisze:zapraszam do obejrzenia galerji prywatnej
Przestan palic to THC, chlopaku :lol:
E 220 CDI '01 Elegance
ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
jestem posiadaczem mercedesa w210 e klasa 2.2D auto jest super ale od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika bądź w czasie jazdy zaświecają się kontrolki ABS ESP i stopu i w tym czasie przestaje działć wskaźnik prędkości może ktoś mi powie gdzie szukać błędu bo napięcie tarcze i klocki są ok :-(
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 16:44 przez amwks, łącznie zmieniany 1 raz.
amwks
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wygląda to na czujnik koła, ale najpierw zajrzyj do kasety sterowników pod maską, po stronie pasażera, czarna pokrywa na 4-śrubki.Pierwszy przekaźnik (z bezpiecznikami), wyjmij, rozbierz, dokładnie obejrzyj lutowania, wszystkie podejrzane polutuj jeszcze raz.Jeżeli przekaźniki są nie osłonięte, oczyść styki.Obejrzyj bezpieczniki czy nie są nadpalone.Złóż.Mam nadzieję, że pomogłem. :-D
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Hej,
Moich problemow ciag dalszy. Z okazji tego ze dzis 13 i piatek to samochod oczywiscie musial mi wyciac jakis numer ;-) Do rzeczy. Jechalem sobie dzis do Ciechanowa na weekend i w pewnym momencie musialem awaryjnie mocniej przyhamowac. Zrobilem to i nagle rozlegl sie pisk z licznika i pojawily sie bledy BAS i Elekronic Traction System (na zolto). Oczywiscie zaswiecila sie zolta kontrolka ETS+BAS. Mialem cicha nadzieje ze jak sobie dojade do domu, zgasze silnik i odpale od nowa to bledy sie nie pojawia. Niestety. Zostaly i zaraz po uruchomieniu pojawiaja mi sie na wyswietlaczu BAS, ETS i kontrolka zaczyna swiecic na zolto. Nie wiem co sie stalo :-( Troche przerabialem tematow na forum odnosnie tych kontrolek i doszedlem do wniosku ze albo ten czujnik pod pedalem hamulca siadl albo jakis czujnik przy kole. Dodam ze jak sie to pojawilo to chwilowo poczulem jakby pedal hamulca wpadl glebiej. Ale potem jechalem jeszcze z 10-15km i pedal pracowal normalnie. No i chyba nie mam ABSu ale kontrolka nie swieci :-(
Pozdrawiam!
Moich problemow ciag dalszy. Z okazji tego ze dzis 13 i piatek to samochod oczywiscie musial mi wyciac jakis numer ;-) Do rzeczy. Jechalem sobie dzis do Ciechanowa na weekend i w pewnym momencie musialem awaryjnie mocniej przyhamowac. Zrobilem to i nagle rozlegl sie pisk z licznika i pojawily sie bledy BAS i Elekronic Traction System (na zolto). Oczywiscie zaswiecila sie zolta kontrolka ETS+BAS. Mialem cicha nadzieje ze jak sobie dojade do domu, zgasze silnik i odpale od nowa to bledy sie nie pojawia. Niestety. Zostaly i zaraz po uruchomieniu pojawiaja mi sie na wyswietlaczu BAS, ETS i kontrolka zaczyna swiecic na zolto. Nie wiem co sie stalo :-( Troche przerabialem tematow na forum odnosnie tych kontrolek i doszedlem do wniosku ze albo ten czujnik pod pedalem hamulca siadl albo jakis czujnik przy kole. Dodam ze jak sie to pojawilo to chwilowo poczulem jakby pedal hamulca wpadl glebiej. Ale potem jechalem jeszcze z 10-15km i pedal pracowal normalnie. No i chyba nie mam ABSu ale kontrolka nie swieci :-(
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 16:39 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Jeżeli nie zgasła po powtórnym uruchomieniu silnika, to nic dobrego.Radzę bez kombinowania
odczytać błąd, bo po różnych "próbach" jest tych błędów tyle, że nie wiadomo który właściwy.
odczytać błąd, bo po różnych "próbach" jest tych błędów tyle, że nie wiadomo który właściwy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
klosiak czujnik basu masz pprzy serwie taki nadole ida do niego 3 kable a pozniej do wtyczki odepnij wtyczke i wsadz na nowo kilka razy , u mnie była lekko spatynowana , ale czujnik i tak zaczyna umierac , nie wiem jak sie go wyciaga ale widze tam jakas zapinke metalowa wiec pewnie da rade , dojscie masakryczne ale sprobuje o wyczyscic
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Pierścień usuwalny szczypcami kłowymi.windykatorek pisze:nie wiem jak sie go wyciaga ale widze tam jakas zapinke metalowa
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Eh...zebym ja mial swoj garaz i zebym mial gdzie dlubac przy tym swoim samochodzie to bylbym szczesliwy. No nic. Narazie z tym jezdze. Mam nadzieje ze nie zrobi sie tak ze nagle przestanie mi hamowac samochod. Za niedlugo pojade pewnie na komputer i moze sie okaze co znowu sie popsulo...Dziekuje wszystkim za pomoc.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Nie wyciągałem tego nigdy i szczerze mówiąc, nie wiem czy się da. W jakiś sposób czujnik położenia membrany jest z nią sprzężony, więc nie wiem czy po wyjęciu czujnika nie trzeba będzie wymieniać całego serwa, bo po ponownym włożeniu czujnik nie będzie już działał :-/windykatorek pisze:jak to dalej wygląda jest szansa to w ogóle wyczyścić czy nie??
Chyba, że ktoś wyjmował, włożył z powrotem i działa, to niech się wypowie...
Spotkałem się już z sytuacjami, że błąd czujnika BAS wystąpił, mimo że układ działał bez zastrzeżeń. Miałem coś takiego w mojej S202, ale wynikło to z jakiegoś błędu komunikacji po CANie, a nie z uszkodzenia czujnika. Znikło samo albo pomogło wypięcie i wpięcie kostki...
Na Starze jest możliwość dokładnej obserwacji wychylenia membrany na ekranie, w miarę wciskania pedału hamulca. U mnie działał OK, a jednak błąd czujnika był...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości