ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

To, ze przewodzi prad nie znaczy, ze dziala jak powinien.
Czujnik stopu.

Nie zakladaj po 2 takich samych tematow.
E 220 CDI '01 Elegance
Artur36i
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: katowice

Post autor: Artur36i »

problem juz z głowy doszedłem do przyczyny.pozdrowionka dla wszystkich posiadaczy merca.

[ Dodano: 2009-10-01, 09:43 ]
kichcio, powiedz mi jak to wszystko teraz usunac ?,problem rozwiązałem a nie chce blokować moimi postami stronek.
E 220 D 95r 95KM
Awatar użytkownika
AdamusTHC
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:05
Lokalizacja: Stara Wieś/WPR/Wawa

zdj

Post autor: AdamusTHC »

zapraszam do obejrzenia galerji prywatnej
VIN WDB2102061A912646
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: zdj

Post autor: kichcio »

AdamusTHC pisze:zapraszam do obejrzenia galerji prywatnej
Adamus wszystko OK? Co to za OT?

Przestan palic to THC, chlopaku :lol:
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
AdamusTHC
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:05
Lokalizacja: Stara Wieś/WPR/Wawa

Post autor: AdamusTHC »

wszystko jak najbardzej ok
VIN WDB2102061A912646
amwks
Posty: 2
Rejestracja: 1 lis 2009, o 21:55
Lokalizacja: kakolewnica

ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: amwks »

jestem posiadaczem mercedesa w210 e klasa 2.2D auto jest super ale od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika bądź w czasie jazdy zaświecają się kontrolki ABS ESP i stopu i w tym czasie przestaje działć wskaźnik prędkości może ktoś mi powie gdzie szukać błędu bo napięcie tarcze i klocki są ok :-(
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 16:44 przez amwks, łącznie zmieniany 1 raz.
amwks
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wygląda to na czujnik koła, ale najpierw zajrzyj do kasety sterowników pod maską, po stronie pasażera, czarna pokrywa na 4-śrubki.Pierwszy przekaźnik (z bezpiecznikami), wyjmij, rozbierz, dokładnie obejrzyj lutowania, wszystkie podejrzane polutuj jeszcze raz.Jeżeli przekaźniki są nie osłonięte, oczyść styki.Obejrzyj bezpieczniki czy nie są nadpalone.Złóż.Mam nadzieję, że pomogłem. :-D
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: Klosiak »

Hej,

Moich problemow ciag dalszy. Z okazji tego ze dzis 13 i piatek to samochod oczywiscie musial mi wyciac jakis numer ;-) Do rzeczy. Jechalem sobie dzis do Ciechanowa na weekend i w pewnym momencie musialem awaryjnie mocniej przyhamowac. Zrobilem to i nagle rozlegl sie pisk z licznika i pojawily sie bledy BAS i Elekronic Traction System (na zolto). Oczywiscie zaswiecila sie zolta kontrolka ETS+BAS. Mialem cicha nadzieje ze jak sobie dojade do domu, zgasze silnik i odpale od nowa to bledy sie nie pojawia. Niestety. Zostaly i zaraz po uruchomieniu pojawiaja mi sie na wyswietlaczu BAS, ETS i kontrolka zaczyna swiecic na zolto. Nie wiem co sie stalo :-( Troche przerabialem tematow na forum odnosnie tych kontrolek i doszedlem do wniosku ze albo ten czujnik pod pedalem hamulca siadl albo jakis czujnik przy kole. Dodam ze jak sie to pojawilo to chwilowo poczulem jakby pedal hamulca wpadl glebiej. Ale potem jechalem jeszcze z 10-15km i pedal pracowal normalnie. No i chyba nie mam ABSu ale kontrolka nie swieci :-(

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 16:39 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jeżeli nie zgasła po powtórnym uruchomieniu silnika, to nic dobrego.Radzę bez kombinowania
odczytać błąd, bo po różnych "próbach" jest tych błędów tyle, że nie wiadomo który właściwy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Niestety nie zgasla. Takze czeka mnie pewnie komputer i szukanie usterki.

Dzis jechalem trase i tak to wyglada: ABS dziala ale tempomat nie dziala i kontrolka BAS+ETS dalej swieci.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

klosiak czujnik basu masz pprzy serwie taki nadole ida do niego 3 kable a pozniej do wtyczki odepnij wtyczke i wsadz na nowo kilka razy , u mnie była lekko spatynowana , ale czujnik i tak zaczyna umierac , nie wiem jak sie go wyciaga ale widze tam jakas zapinke metalowa wiec pewnie da rade , dojscie masakryczne ale sprobuje o wyczyscic
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

windykatorek pisze:nie wiem jak sie go wyciaga ale widze tam jakas zapinke metalowa
Pierścień usuwalny szczypcami kłowymi. :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jjankiello, i jak to dalej wyglada jest szanas to wogole wyczyscic czy nie??? bo mi pokazuje bład własnie tego czujnika
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Eh...zebym ja mial swoj garaz i zebym mial gdzie dlubac przy tym swoim samochodzie to bylbym szczesliwy. No nic. Narazie z tym jezdze. Mam nadzieje ze nie zrobi sie tak ze nagle przestanie mi hamowac samochod. Za niedlugo pojade pewnie na komputer i moze sie okaze co znowu sie popsulo...Dziekuje wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

windykatorek pisze:jak to dalej wygląda jest szansa to w ogóle wyczyścić czy nie??
Nie wyciągałem tego nigdy i szczerze mówiąc, nie wiem czy się da. W jakiś sposób czujnik położenia membrany jest z nią sprzężony, więc nie wiem czy po wyjęciu czujnika nie trzeba będzie wymieniać całego serwa, bo po ponownym włożeniu czujnik nie będzie już działał :-/
Chyba, że ktoś wyjmował, włożył z powrotem i działa, to niech się wypowie...

Spotkałem się już z sytuacjami, że błąd czujnika BAS wystąpił, mimo że układ działał bez zastrzeżeń. Miałem coś takiego w mojej S202, ale wynikło to z jakiegoś błędu komunikacji po CANie, a nie z uszkodzenia czujnika. Znikło samo albo pomogło wypięcie i wpięcie kostki...
Na Starze jest możliwość dokładnej obserwacji wychylenia membrany na ekranie, w miarę wciskania pedału hamulca. U mnie działał OK, a jednak błąd czujnika był...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości