ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak rozumiem Pana, ale od 18 roku życia posługuję się tym językiem i czasem trudno mi
znaleźć słowa prostsze.Co do tematu proszę zmierzyć obwód przednich i tylnych opon i
porównać, nie mogą się różnić więcej niż 3%.Jeżeli się różnią, za każdym ruszeniem przy identycznej szybkości komputer wykryje błąd czujników i wyświetli błąd.
Pozdrawiam.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

No ja się przyznam, że błąd prawdopodobnie wynikał z potraktowania owego czujnika (jeżeli do niego dochodzi taki szarawy kabelek) sprayem do malowania zacisków :oops: .

Zdjąłem klemę, przemyłem acetonem, złożyłem i od tamtego czasu problem nie występuje.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Farba mogła zawierać opiłki metalu które zakłócały pracę czujnika.Tak samo nie wolno go smarować bo pył z kloców ma opiłki i klei się jak wiemy nawet do czystych felg.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ZDZICH »

Dzięki NOC. To co się ostatnio wydarzyło potwierdza Twoją ostatnią opinię. Wczoraj włożyłem do bagażnika ze 100 KG i problem ustąpił sam. Mam więc pytanie -co zrobić żeby się nie świeciło, a nie zmieniać opon ponieważ są jeszcze dobre i nie wozić balastu. Czy można jakoś ponownie wyskalować ten kolejny, według mnie BEZSENSOWNY czujnik.
Pozdrawiam ZDZICH.
P. S.
NOC jeżeli możesz to zwracaj się do mnie per -ty
MB W-210 E-200 CDI rok 1999 po liftingu.
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

NOC a dlaczego sie tak na mnie zdenerwowałeś??;) Ja tylko napisałem co u mnie pomogło, normalnie bym tak nie zrobił ale w zwiazku ze byłą to niedziela i nie miałem do kogo jechać to postanowiłem sam coś zrobić,a nie płacić grubą kasę za komputery, szczególnie ze uNas mało fachowców. A ja przecież nie powiedziałem zeby tak zrobic!! napisałem ze u mnie dopiero to pomogło po wymianie czujnika!! wiec już sie nie denerwuj, pozdrawiam;p
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Zdzich, chyba najłatwiej pokombinować z ciśnieniem w ogumieniu.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

ZDZICH pisze:Dzięki NOC. To co się ostatnio wydarzyło potwierdza Twoją ostatnią opinię. Wczoraj włożyłem do bagażnika ze 100 KG i problem ustąpił sam. Mam więc pytanie -co zrobić żeby się nie świeciło, a nie zmieniać opon ponieważ są jeszcze dobre i nie wozić balastu. Czy można jakoś ponownie wyskalować ten kolejny, według mnie BEZSENSOWNY czujnik.
Pozdrawiam ZDZICH.
P. S.
NOC jeżeli możesz to zwracaj się do mnie per -ty
Oczywiście jeżeli pozwalasz. Niestety nic z czujnikami nie zrobię.To system bezpieczeństwa i
komputer jest zabezpieczony przed nieautoryzowaną przez MB ingerencją.Reasumując
kapcie do wymiany.

[ Dodano: 2009-06-08, 20:30 ]
MichalZSlupsk pisze:NOC a dlaczego sie tak na mnie zdenerwowałeś??;) Ja tylko napisałem co u mnie pomogło, normalnie bym tak nie zrobił ale w zwiazku ze byłą to niedziela i nie miałem do kogo jechać to postanowiłem sam coś zrobić,a nie płacić grubą kasę za komputery, szczególnie ze uNas mało fachowców. A ja przecież nie powiedziałem zeby tak zrobic!! napisałem ze u mnie dopiero to pomogło po wymianie czujnika!! wiec już sie nie denerwuj, pozdrawiam;p
Musisz mi wybaczyć.Byłem w kiepskim nastroju na dodatek zmęczony.Sorry.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ZDZICH
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2008, o 09:01
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ZDZICH »

Podejrzewam, że problem tkwił w nowych oponach które jako te nierozjeżdżone, miały nieco większy obwód od starszych na tyle. Obecnie po wyjęciu balastu problem NIE powrócił. Jest OK i znów zaczynam to lubić. Cofam to co powiedziałem o tym czujniku -poczytałem i wiem, że odpowiada on za prawidłowe działanie systemu antypoślizgowego.
NOC jesteś prawdziwym znawcą tematu, MB -chylę czoło.
Pozdrawiam.
MB W-210 E-200 CDI rok 1999 po liftingu.
Awatar użytkownika
kris_lodz200E
Posty: 282
Rejestracja: 24 maja 2009, o 17:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kris_lodz200E »

Heh cieszy mnie że wszystkim problem znika:) A mnie naturalnie pozostaje:P.....powoli trace cierpliwość ale jeszcze sie trzymam. Jedziemy dalej więc dzisiaj podniosłem moją star i zdjąłem koła. Po sprawdzalem wszystkie styki, okazalo sie ze były troszke pośniedziałe...wyczyściłem ale problem jest nadal. Chciałem wyciągnąć czujniki ABSu ale nie wiem jak. Boje sie z tym szarpać bo już w escorcie musiałem kupić drugi a to boli strasznie....jak wyciągnąćten czujnik i czy jest jeszcze w aucie jakiś przekażnik od tego ustrojstwa? Czy ktoś wiem może o jakiś zaworach tylnych kół od ABS iETS?
Krzysiek www.mblodz.pl
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

Noc - już się nie gniewam;)
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

kris_lodz200E pisze:Heh cieszy mnie że wszystkim problem znika:) A mnie naturalnie pozostaje:P.....powoli trace cierpliwość ale jeszcze sie trzymam. Jedziemy dalej więc dzisiaj podniosłem moją star i zdjąłem koła. Po sprawdzalem wszystkie styki, okazalo sie ze były troszke pośniedziałe...wyczyściłem ale problem jest nadal. Chciałem wyciągnąć czujniki ABSu ale nie wiem jak. Boje sie z tym szarpać bo już w escorcie musiałem kupić drugi a to boli strasznie....jak wyciągnąćten czujnik i czy jest jeszcze w aucie jakiś przekażnik od tego ustrojstwa? Czy ktoś wiem może o jakiś zaworach tylnych kół od ABS iETS?
W sobotę jadę drogą na Poznań. Jeżeli chcesz mogę zabrać ze sobą Star Diagnosis i gdzieś
się spotkamy (gratis) na kilka minut.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
homontos
Posty: 25
Rejestracja: 16 lut 2008, o 09:31
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: homontos »

wracając do tematu: po podpięciu pod carsoft-zabawkę w module abs otrzymałem takowe błędy-informacje, które pozwoliłem sobie przetłumaczyć:
ABS Lateran acceleration sensor - czujników przyspieszeń bocznych
ASR/ETS magnetic valve left front ... - magnetyczny zawór lewy przód traci ciśnienie

pytanie : czy to też tyczy się zespolonego czujnika stopu ?
w210 e320 95 r
w210 2.2 cdi 01r
w203 T180 01r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Czujnik przyspieszeń bocznych to element ESP drogi nienaprawialny element.
Warto przed wymianą sprawdzić poprawność diagnozy i stan instalacji elektrycznej.
Błąd zaworu bloku hydraulicznego ABS częsty.Należy go skasować i zignorować.
Powstaje w zimie (zalecane sprawdzenie stanu płynu hamulcowego na zawartość wody) lub wymiana płynu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Artur36i
Posty: 4
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 20:12
Lokalizacja: katowice

ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: Artur36i »

mam problem z kontrolkami abs i ets podczas zapalonego silnika gdy przycisne pedał hamulca zapalaja sie kontrolki abs i est.ponadto po zapaleniu silnika pali sie kontrolka awari świateł.nadmieniam ze awaria czasem ustepuje i wraca ponownie.nie działa stop w momecie kiedy pala sie te kontrolki.jak zgasna stop świeci.czujnik stopu sprawdzałem przewodzi prąd obustronnie parami na przemian.prosze o pomoc.dzieki.co sprawdzać poza czujnikiem stopu?
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 17:20 przez Artur36i, łącznie zmieniany 1 raz.
E 220 D 95r 95KM
Awatar użytkownika
AdamusTHC
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2009, o 18:05
Lokalizacja: Stara Wieś/WPR/Wawa

Post autor: AdamusTHC »

zobacz post temat wyżej poza tym to powienienies pisać w elektryka
VIN WDB2102061A912646
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości