ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Dzięki noc za pomoc, sprawdzę wszystko zgodnie ze wskazówkami. Błędy zczytywałem interfejsem Magneti Marelli i to co wrzuciłem to wprost wydruk z niego (może źle przetłumaczył lub zwyczajny błąd w oprogramowaniu).
[ Dodano: 2010-12-15, 00:15 ]
Problem (prawie rozwiązany), zdemontowałem ten czujnik kąta skrętu, rozwinąłem nawet całą taśmę, wszystko dobrze wyczyściłem choć nie było jakoś mocno brudne, znalazłem kilka zimnych lutów w elektronice więc je poprawiłem.
Po złożeniu pojechałem w trasę, po przejechaniu 70 km wysypały się systemy ABS+ESP+BAS ale to i tak poprawa bo wcześniej było co 10-20 km. Trasę powrotną miałem ponad 90 km i tu już bez problemu, nic sie nie wysypało, od tamtego czasu robie raczej krótkie trasy (wkoło komina) do 25 km i jest wszystko ok. Myślę że może być jeszcze jakiś zimny lut w komputerze pod maską ale tym moge sie zająć jak się ociepli bo na razie nie będzie już to tak uciążliwe jak do tej pory.
[ Dodano: 2010-12-15, 00:15 ]
Problem (prawie rozwiązany), zdemontowałem ten czujnik kąta skrętu, rozwinąłem nawet całą taśmę, wszystko dobrze wyczyściłem choć nie było jakoś mocno brudne, znalazłem kilka zimnych lutów w elektronice więc je poprawiłem.
Po złożeniu pojechałem w trasę, po przejechaniu 70 km wysypały się systemy ABS+ESP+BAS ale to i tak poprawa bo wcześniej było co 10-20 km. Trasę powrotną miałem ponad 90 km i tu już bez problemu, nic sie nie wysypało, od tamtego czasu robie raczej krótkie trasy (wkoło komina) do 25 km i jest wszystko ok. Myślę że może być jeszcze jakiś zimny lut w komputerze pod maską ale tym moge sie zająć jak się ociepli bo na razie nie będzie już to tak uciążliwe jak do tej pory.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Po półrocznej przerwie z zapalaniem się kontrolek problem powrócił i występuje co kilka-kilkanaście kilometrów, w silniku brak błędów natomiast ze skrzyni uzyskałem następujące kody błędów:
- P2600 Napięcie na zacisku 87 - poniżej wymaganego
- P2404
- P2602 Napięcie zasilania zaworów
Dodam tylko że wtyczka (przejściówka) w skrzyni i płyta elektryczna były wymieniane jakieś 1,5 roku temu razem z nowym olejem, przełącznik zespolony pod pedałem hamulca wymieniony 2 miesiące temu (wszystko oryginał ASO).
Podejrzewam wiązkę przewodów która leci do skrzyni albo zimne luty w komputerze, ewentualnie jeszcze alternator ale może któryś z kolegów będzie miał jakieś wskazówki gdzie może tym razem leżeć problem?
- P2600 Napięcie na zacisku 87 - poniżej wymaganego
- P2404
- P2602 Napięcie zasilania zaworów
Dodam tylko że wtyczka (przejściówka) w skrzyni i płyta elektryczna były wymieniane jakieś 1,5 roku temu razem z nowym olejem, przełącznik zespolony pod pedałem hamulca wymieniony 2 miesiące temu (wszystko oryginał ASO).
Podejrzewam wiązkę przewodów która leci do skrzyni albo zimne luty w komputerze, ewentualnie jeszcze alternator ale może któryś z kolegów będzie miał jakieś wskazówki gdzie może tym razem leżeć problem?
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Mój akumulator ma 2 lata, kręci bez problemu nawet zimą przy dużych mrozach więc to raczej nie to.kmtaxi pisze:Podobny problem miałem przy słabym akumulatorze.
Ponadto dziś podczas jazdy monitorowałem na panelu climatronica poziom ładowania przez alternator i w momencie wystąpienia błędu (zapalenia się kontrolek ESP/BAS/ABS) nie było spadku napięcia co wyklucza problemy z alternatorem.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Stronę wcześniej w tym poście masz rysunek czujnika kąta skrętu, co do demontażu to:Sebekw208 pisze:Chciałbym przeczyścić czujnik kąta skrętu jednakże nie wiem jak się do tego zabrać. Mógłby ktoś zamieścić zdjęcia lub rysunki jak go rozebrać?
1. Odłącz akumulator.
2. Odkręć z tyłu kierownicy dwie śrubki trzymające poduszkę (śruby typu TORX ale nie pamiętam rozmiaru).
3. Zdejmij poduszkę i odłącz przewody.
4. Odkręć śrubę kierownicy (śruba na imbus), najlepiej niech podczas odkręcania ktoś trzyma Ci mocno kierownicę żeby nie uszkodzić blokady kierownicy.
5. Ustaw koło kierownicy tak aby pokrywały się strzałki (widać je w środku kierownicy), koła mają być na wprost, następnie zdejmij koło kierownicy.
6. Czujnik jest przykręcany na dwa wkręty (śrubokręt krzyżakowy), odkręcasz je i możesz zdjąć czujnik.
Co do rezebrania samego czujnika to już musisz popatrzeć co i jak, generalnie przy składaniu musisz uważać aby taśma była równo odwinięta od maksymalnego zwinięcia tak aby po założeniu czujnika maksymalne odkręcenie kierownicy w lewo lub w prawo nie powodowało zerwania taśmy.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2011, o 14:43 przez ertee, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
To może i ja zadam pytanie żeby się upewnić w diagnozie.
Kupiłem oczko od przyjaciela, już z tymi objawami czyli cały czas świeci ABS, ESP, BAS, poczytałem troszkę na forum co to może być. Dodam też że dodatkowo nie działa mi tylny stop, za wyjątkiem środkowej lampy przy wycieraczce.
Obiło mi się o uszy że to będzie ten czujnik pod pedałem hamulca.
Czy ktoś z was może to potwierdzić.
Komputer u mechanika pokazał zaworek zwrotny na pompie oraz czujnik położenia kierownicy??, tak więc mam obawy co to naprawde będzie
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam ;-)
Kupiłem oczko od przyjaciela, już z tymi objawami czyli cały czas świeci ABS, ESP, BAS, poczytałem troszkę na forum co to może być. Dodam też że dodatkowo nie działa mi tylny stop, za wyjątkiem środkowej lampy przy wycieraczce.
Obiło mi się o uszy że to będzie ten czujnik pod pedałem hamulca.
Czy ktoś z was może to potwierdzić.
Komputer u mechanika pokazał zaworek zwrotny na pompie oraz czujnik położenia kierownicy??, tak więc mam obawy co to naprawde będzie
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam ;-)
Wcześniej mnóstwo innych pojazdów
Od grudnia 2010:):) zakochałem się Gwieździe
Obecnie:
W124 200D - 1991r
W210 300TD - 1998r
Niebawem:
W211 320CDI - 2004r :)
Garaż powoli pełny
Od grudnia 2010:):) zakochałem się Gwieździe
Obecnie:
W124 200D - 1991r
W210 300TD - 1998r
Niebawem:
W211 320CDI - 2004r :)
Garaż powoli pełny
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Witam,
przeczytałem cały ten temat oraz ten abs-bas-ets-asr-esp-zespolony-wylacznik ... 60-60.html ale nie znalazłem identycznego przypadku.
Zapalają mi sie 4 błędy oraz kontrolki ABS,BAS,ESP i komunikaty visit workshop itd itd. oraz lamp defekt, wtedy nie mam stopów mogę jechać dalej (nie jest to rozsądne) nie mam ABS itd ale też nie działają mi stopy !. Błąd często wyskakuje jak np. stoję i trzymam nogę na hamulcu w korku ale w czasie jazdy też lubi i nie ma to raczej nic wspólnego z hamowaniem. Kupiłem włącznik stop na nogami kierowcy oryginał z ASO ale nie pomogło. Ktoś miał identyczny problem ?
przeczytałem cały ten temat oraz ten abs-bas-ets-asr-esp-zespolony-wylacznik ... 60-60.html ale nie znalazłem identycznego przypadku.
Zapalają mi sie 4 błędy oraz kontrolki ABS,BAS,ESP i komunikaty visit workshop itd itd. oraz lamp defekt, wtedy nie mam stopów mogę jechać dalej (nie jest to rozsądne) nie mam ABS itd ale też nie działają mi stopy !. Błąd często wyskakuje jak np. stoję i trzymam nogę na hamulcu w korku ale w czasie jazdy też lubi i nie ma to raczej nic wspólnego z hamowaniem. Kupiłem włącznik stop na nogami kierowcy oryginał z ASO ale nie pomogło. Ktoś miał identyczny problem ?
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Ja mam - też dokładnie 4 błędy. Z tym, że u mnie wydarzyło się to do tej pory dwa razy. Wyłączenie i włączenie stacyjki nic nie pomaga. Kiedy dotknę hamulca wywala błąd.phan pisze:Witam,
przeczytałem cały ten temat oraz ten abs-bas-ets-asr-esp-zespolony-wylacznik ... 60-60.html ale nie znalazłem identycznego przypadku.
Zapalają mi sie 4 błędy oraz kontrolki ABS,BAS,ESP i komunikaty visit workshop itd itd. oraz lamp defekt, wtedy nie mam stopów mogę jechać dalej (nie jest to rozsądne) nie mam ABS itd ale też nie działają mi stopy !. Błąd często wyskakuje jak np. stoję i trzymam nogę na hamulcu w korku ale w czasie jazdy też lubi i nie ma to raczej nic wspólnego z hamowaniem. Kupiłem włącznik stop na nogami kierowcy oryginał z ASO ale nie pomogło. Ktoś miał identyczny problem ?
Pomaga zostawienie samochodu na 5-10 minut wyłączonego.
Z uwagi na to, że zdarzyło się to tylko dwa razy nie mogłem tego porządnie zdiagnozować. Za pierwszym razie wystarczyło samo pozostawienie na chwile auta, za drugim razem złapało mnie akurat na myjni ręcznej więc przejrzałem wszystkie żarówki w tylnych światłach (mam podejrzenie, że gdzieś brak masy w światłach, powoduje że elektronika głupieje), bezpieczniki i poruszyłem osłonę (niebo) nad nogami kierowcy (wcześniej zaraz przed niewystąpieniem błędu coś przy niej majstrowałem) i problem zniknął.
Gdzieś słyszałem, że przy błędzie czujnika stop światła zapalają się ciągle, a u mnie przy tym błędzie podobnie jak u Ciebie nie świecą wcale.
W najbliższym czasie będę wymieniał olej to poproszę o podpięcie do kompa - może coś będzie widać.
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
U mnie jest tak że po wyskoczeniu tych czterech błędów nie ma stopów jak pisałem wyżej i jeśli nadal będę kontynuował jazdę to po kilku minutach lub sekundach stopy zaczynają działać wtedy muszę zgasić i odpalić auto i komunikaty gasną. Może faktycznie coś z masą... martwi mnie to bo jazda bez stopów jest mało bezpieczna.
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
A nie masz jakiegoś urządzenia podpiętego typu kamerka dvr, zestaw glosnomowiacy, jammer, jakieś ładowarki itd?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Nie, nie mam takich urządzeń.
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
witam mam mercedesa CLK z 2001r i świecą mi się błędy abs esp
Byłem na SD
Zmieniłem czujnik konta skrętu i nadal to samo
Miał ktoś już taki przypadek ?
Byłem na SD
Zmieniłem czujnik konta skrętu i nadal to samo
Miał ktoś już taki przypadek ?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, o 19:41 przez Ptaku1222, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości