Problemy różne

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

michaju93
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2008, o 18:45
Lokalizacja: Chodów

Problemy różne

Post autor: michaju93 »

posiadam Mercedesa 210 z klimatronikiem, mimo, że elektromagnes załącza sprzężarkę to brak jest nawiewu zimnego powietrza. Wymieniłem sprężarkę już dwukrotnie pomadto chłodnicę, sprawdziłem drożność układu sprężonym powietrzem - jest drożny,mimo wszystko brak jest efektu w poastaci nawiewu zimnego powietrza. Układ klimy sprawdzony pod względem szczelności i napełniony gazem. Przewód w początkowej fazie po nabiciu gazem zrobił się zimny, po dłuższej pracy sprężarki rozgrzał się i do wnętrza nie leci już zimne powietrze. Może ktoś posiada informację co mógłbym jeszcze zrobić by klima w moim mietku zadziałała. Wiem, że na grodzi komory pasażerskiej jest jakieś urządzenie lecz nie wiem do czego służy i jakie ma znaczenie w tym układzie i czy mogło w moim przypadku zawieść. Czy ktoś miał taki problem?
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 15:05 przez michaju93, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes E 290 TurboDisel
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Re: problem z klimatyzacją

Post autor: JarekW »

michaju93 pisze:posiadam Mercedesa 210 z klimatronikiem, mimo, że elektromagnes załącza sprzężarkę to brak jest nawiewu zimnego powietrza.
Czyli jak rozumiem z kratek leci powietrze ciepłe - prawda ? :roll:
michaju93 pisze:Wymieniłem sprężarkę już dwukrotnie pomadto chłodnicę, sprawdziłem drożność układu sprężonym powietrzem - jest drożny,mimo wszystko brak jest efektu w poastaci nawiewu zimnego powietrza. Układ klimy sprawdzony pod względem szczelności i napełniony gazem.
Nie sprawdza się sprężonym powietrzem tylko suchym azotem. Niestety wrpowadzenie wilgoci do układów klimatyzacji to dla nich wyrok śmierci - w krótkim czasie.
Czy przed napełniem czynnikiem układa był próżniowany ? A jak napełniłeś - na oko, czy miałeś wagę elektorniczną.
michaju93 pisze: Przewód w początkowej fazie po nabiciu gazem zrobił się zimny, po dłuższej pracy sprężarki rozgrzał się i do wnętrza nie leci już zimne powietrze.
Macanie przewodów (zresztą nie wiem który wpadł ci akurat w rękę) może dać maleńkie pojęcie o tym co się dzieje z klimą. Po to masz dwa krućce pomiarowe aby podłączyć manometry i na ich podstawie dopiero można coś powiedzieć o stanach czynnika.
michaju93 pisze:Wiem, że na grodzi komory pasażerskiej jest jakieś urządzenie lecz nie wiem do czego służy i jakie ma znaczenie w tym układzie i czy mogło w moim przypadku zawieść. Czy ktoś miał taki problem?
Może to zawór rozprężny ? Właśnie w wolnej chwili muszę to sprawdzić czy tam jest zawór rozprężny czy kapilary.

A może zaworu od ogrzewania nie zamykają się tobie i ciepełko jest równocześnie dostarczene do nagrzewnicy.
Proponuję nacisnać REST przez ok. 5 sek i sprawdzić odczytywane paremetry. Jak zapodasz wystarczająca ilość info to może uda się wirtualnie pobawić twoją klimą.
Lista poniżej - do przełączania w górę AUTO lewa strona i do przełączania w dół przycisk Auto - prawa strona
01 Temperatura wewnętrzna [°C]
02 Temperatura zewnętrzna [°C]
03 Temperatura nagrzewnicy lewej [°C]
04 Temperatura nagrzewnicy prawej [°C]
05 Ciśnienie na parowniku [bar]
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku [°C]
07 Ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji [bar]
08 Temperatura czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji [°C]
09 nie zbadane
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze [V]
11 Napięcie na sondzie lambda [V]
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia [V]
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze [A]
21 Wskaźnik obrotów x1000
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza [km/h]
23 Pobór prądu na akumulatorze [%]
24 Napięcie na akumulatorze [V]
40 Wersja software modułu sterującego
41 Wersja hardware modułu sterującego
42 Pierwszy numer kodu modułu sterującego
43 Drugi numer kodu modułu sterującego
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Re: problem z klimatyzacją

Post autor: mark »

michaju93 pisze: Może ktoś posiada informację co mógłbym jeszcze zrobić by klima w moim mietku zadziałała. Wiem, że na grodzi komory pasażerskiej jest jakieś urządzenie lecz nie wiem do czego służy i jakie ma znaczenie w tym układzie i czy mogło w moim przypadku zawieść.
TUTAJ znajdziesz opis zasady działania klimatyzacji . Tak jak poprzednio napisał JarekW , może powodem jest zawór rozprężny, lub też osuszacz :?:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
KrzysztofKa
Posty: 23
Rejestracja: 9 maja 2008, o 11:40
Lokalizacja: Jabłonna

Post autor: KrzysztofKa »

Poszukuje fachmana w wawie i okolicach co niedrogo naprawi caly uklad klimy.
Z tego co juz ustalilem klima nie byla uzywana od ponad 3 lat i caly uklad stoi, na dodadek praktycznie nie ma sprzegla w kompresorze i nie wiadomo w jakim on jest stanie.
Czy moze ktos regenerowal sprezarke i ma jakies doswiadczenia z tym zwiazane.
E290 kombi 1998r
michaju93
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2008, o 18:45
Lokalizacja: Chodów

Post autor: michaju93 »

Dzięki za porady, postaram się jeszcze raz wyjaśnić mój problem. Udałem się do warsztatu gdzie posiadają urządzenie osuszające i sprawdzające szczelność ukladu klimy. Według wskazań urządzenia uklad był osuszony i sprawdzony podcisnieniem -10 przez 30 minut. Wskazanie układ szczelny. Następnie uklad został napełniony czynnikiem chłodzącym w iliści 1000 i 20 oleju. Po zakończeniu sekwencji napełniania włączyłem silnik i klimę. Przez moment gdy tak jak pisałem jeden z węży zrobił się zimny do wnętrza pojazdu napływało zimne powietrze i kiedy na wyświetlaczu klimatronika ustawiłem temperaturę 14 stpni. Silnik pojazdu pracował przez około 30 minut. Przy następnym załączeniu silnika i ustawieniu jak wyżej z nawiewów zaczeło napływać cipłe powietrze, wąż zrobił sie ciepły i tak do dziś. Wskazania jednej z zamontowanych sprężarek wynosiło na wyjściu 6 a na wejsciu 2( tak wskazywało urzędzenie). Druga zamontowana po uprzednim zdemontowaniu tej pierwszej oczywiscie wskazała na wyjściu 9 a na wejsciu 2. Nastepnym krokiem jaki zrobiłem to opróżniłem układ i wymieniłem właśnie dziś zawór rozprężny. Muszę się przyznać, że wymieniłem już skraplacz(chłodnicę) dwie sprężarki, wentylatory. Nie ruszałem odwadniacza z dwoma czujnikami, a może to jest uszkodzone? Jak w dniu jutrzejszym napełnię układ i klima nie będzie działała to własnie pozostanie mi wymienić odwadniacz i bendę miał cały układ nowy.A jak nie będzie działało to już nie wiem co dalej.
Dzięki za rady! Postaram się jak najszybciej napisać parametry kiedy napełnie układ, na dzien dzisiejszy mam uklad opróżniony..

[ Dodano: 2008-05-14, 20:21 ]
Do krzysztofka mam informacje, że spręzarki sa regenerowane i to w pozytywnym znaczeniu. jutro będę miał namiary i możesz to załatwic paczką.Co do sprawdzenia układu to udaj się do warsztatu gdzie posiadają urządzenie do sprawdzania układu. Mam także namiary na części do mietków ja kupilem elektoromagnes i zawór zosprężny za 100 zł. Nara i pozdro.
Mercedes E 290 TurboDisel
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Wg mnie to chyba raczej nie jest przyczyna, ale ja ostatnio u siebie w ten sposob poprawilem lekko klime, tzn. oczyscilem te 2 zaworki ktore sa pod maska przy komputerze. Z jednej strony lecialo cieple, z drugiej zimne powietrze, teraz z obu jest takie jak chce.
E 220 CDI '01 Elegance
michaju93
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2008, o 18:45
Lokalizacja: Chodów

Post autor: michaju93 »

Siemka!

Dzięki za porady. Po wymianie zaworu rozprężnego klima zaczęła działać. Jak narazie moje kłopoty się skończyły. :mrgreen:
Mercedes E 290 TurboDisel
jhorbiski
Posty: 1
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 00:15
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: jhorbiski »

Witam wszystkich. Mam taki problem. Klima gotowa do pracy wszystko jest ale nie mogę jej włączyć na panelu sterowania przyciskiem EC.Cały czas świeci się czerwona dioda. Myślę że to coś z elektryką ale gdzie? Idzie lato i jak to bez klimy. POMOCY!
johnyh MERCEDES E 270
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

jhorbiski pisze:Witam wszystkich. Mam taki problem. Klima gotowa do pracy wszystko jest ale nie mogę jej włączyć na panelu sterowania przyciskiem EC.Cały czas świeci się czerwona dioda. Myślę że to coś z elektryką ale gdzie? Idzie lato i jak to bez klimy. POMOCY!
Masz tryb awaryjny panelu klimatronik. Niestety jazda na kompa i odczyt błędów a następnie (jeżeli nic nie jest uszkodzone) to ich wykasowanie i przycisk EC zacznie działać.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Nie tryb awaryjny panelu a raczej problem z klima ogolnie.
E 220 CDI '01 Elegance
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

kichcio pisze:Nie tryb awaryjny panelu a raczej problem z klima ogolnie.
Może źle to nazwałem jako tryb awaryjny klimatronika. Jednak z pewnością niektóre błędy zapisane na stałe powodują, że EC nie można wyłączyć. U mnie coś się zapisało kiedy zamontowałem panel po próbie jego naprawy. Dopiero wykasowanie po podpięciu spowodowało, że EC można było "zgasić". I nic w układzie klimy nie było uszkodzone.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

No wlasnie, bledy, ale nie tryb awaryjny.
Bo niedlugo dojdzie do tego, ze bedziemy pisac o trybie awaryjnym felgi ;)
E 220 CDI '01 Elegance
piski77
Posty: 85
Rejestracja: 27 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: piski77 »

Jeżeli ktoś poszukuje firmy która zajmuje się profesjonalną regeneracją sprężarek klimy oraz naprawą układów klimatyzacji to podaję link do strony http://www.autoklimatyzacja.waw.pl/ Bardzo solidna firma.Moją uszczelniali sprężarkę i jestem zadowolony.Szybko i tanio z tego co pamiętam to 350 zł z czynnikiem roboczym.Również świeciła mi kontrolka EC na klimatroniku i trzeba był się pod kompa podłączyć i kasować błędy.
Awatar użytkownika
maniaccus
Posty: 14
Rejestracja: 16 wrz 2008, o 15:50
Lokalizacja: Opole

Problemy różne

Post autor: maniaccus »

W oczku mam dwustrefową klimatronic, która nie budziła moich zastrzeżeń do momentu kiedy zorientowałem się, że dwa wentylatory pod maską nii działają w momencie jej włączenia...

Co może być przyczyną takiego zjawiska?
Może ktoś z Was spotakał się z takim problemem w swoim Oczku..? :cry:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 10:09 przez maniaccus, łącznie zmieniany 1 raz.
E300 TD_Avangarde_1999
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

W momencie włączenia klimatyzacji nie muszą włączać się wentylatory. Załączą się, gdy w układzie klimatyzacji wzrośnie ciśnienie do ok. 20 bar. Może to potrwać kilka minut.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości