Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
maciejka72
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K

Pompa wspomagania układu kierowniczego-buczy

Post autor: maciejka72 »

Jak w tytule tematu buczy pompa wspomagania.Stało się to po wymianie maglownicy,która ciekła.Wspomaganie działało normalnie tylko miałem wyciek z maglownicy.Po wymianie wspomaganie nadal działa bez zarzutu,wszystko idealnie ,ale sychać buczenie pompy które narasta wraz z obrotami silnika.Dzwoniłem do firmy która wymieniała przekładnie i stwierdzili że idzie za duże ciśnienie na pompę.Kazali przyjechać żeby sprawdzić,ale mam w jedną stronę do nich 300km.{trochę daleko.}Czy ktoś się orientuje czy to siada pompa czy są jakieś zawory i co jeszcze mogę sprawdzić we wlasnym zakresie.Na mechanice się znam ale nie miałem nigdy takiego przypadku -zawsze pomagało dolanie lub wymiana płynu co już uczyniłem i nic :roll:
MB W210 220d
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Mam pytanie , czy przy okazji wymiany maglownicy wymieniałeś też przewód ciśnieniowy łączący pompę wspomagania z maglownicą . Ja miałem takie objawy , gdy pękł wąż ciśnieniowy , wstawiłem awaryjnie inny nieoryginalny i zaczęło buczeć w układzie . Okazało się , że oryginalny przewód ma wewnątrz wstawiony tłumik wyciszający odgłosy ciśnienia oleju ( jest to drut stalowy zwinięty w kształcie spirali ) , wymiana na oryginalny wąż załatwiła problem 8-) . W Twoim przypadku może to coś jeszcze innego :?:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
maciejka72
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K

Post autor: maciejka72 »

dzięki za podpowiedż.Była wymieniana tylko maglownica ale nie powiedziane czy przy wymianie nie uszkodzono tego przewodu,może był gdzieś mocno załamany ,czy coś podobnego.Muszę to sprawdzić bo brakuje mi już pomysłów,wszystko chodzi leciutko bez zarzutów tylko ten hałas i nie chce mi się wierzyć że to już siada pompa.
MB W210 220d
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Miałem podobny problem po wymianie maglownicy, ale sam się z czasem rozwiązał... Z dnia na dzień było coraz ciszej i ciszej, aż w końcu nic nie słychać... :mrgreen:
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

dla pewności odpowietrz układ wspomagania. Parę sekund, a warto to sprawdzić. Kręć kierownicą do oporu, zatrzymaj parę sekund w tej pozycji, potem do oporu w przeciwną stronę, również zatrzymaj przy krańcu skrętu. Powtórz parę razy.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
andrzej_work
Posty: 1
Rejestracja: 1 maja 2008, o 23:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: andrzej_work »

jaki olej do wspomagania Mercedesa e 270 d 1999 rok
andrzej_work
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

andrzej_work pisze:jaki olej do wspomagania Mercedesa e 270 d 1999 rok


Masz napisane na zbiorniczku w koło korka, jest kilka rodzai w zależności czy jest samopoziomowanie czy nie, itd itd.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

a mi bardzo ciężko chodzi kierka , wiem , że w 124 jest filterek od płynu a w oczku chyba niekoniecznie. płyn przejrzysty , jaka może być przyczyna ?
210 2,7 CDI elegance
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

ukaszer pisze:a mi bardzo ciężko chodzi kierka , wiem , że w 124 jest filterek od płynu a w oczku chyba niekoniecznie. płyn przejrzysty , jaka może być przyczyna ?
Ja mam nivo i filtr jest pod korkiem w zbiorniczku płynu.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

W wersjach z okraglym zbiornikiem plynu wspomagania NIE ma filtra.
E 220 CDI '01 Elegance
taxinr1
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 20:55
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: taxinr1 »

Witam!Posiadam s210 1996r 2,9td.Po wymianie gruszek(akumulatorów ciśnienia)i płynu hydraulicznego w układzie padło mi wspomaganie kierownicy(nie tak od razu,stopniowo).Wcześniej kierownica nie chodziła za lekko,ale było ok,teraz to już nawet jak dodam więcej gazu to na chwilę jest ok,ale zaraz to samo(i te buczenie przy skrętach kołami).Płyn był ok(ZH-M 02615febi),układ odpowietrzony-wychodzi że pompa wspomagania.Czy jest ktoś może w posiadaniu schematu pompy wspomagania dla s210 nivo lub numeru fabrycznego tej pompy dla tego modelu(osobny zbiornik).z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

taxinr1 pisze: układzie padło mi wspomaganie kierownicy(nie tak od razu,stopniowo).Wcześniej kierownica nie chodziła za lekko,ale było ok,teraz to już nawet jak dodam więcej gazu to na chwilę jest ok,ale zaraz to samo(i te buczenie przy skrętach kołami).
Sprawdż poziom oleju w zbiorniczku na pompie wspomagania . Odgłosy buczenia w czasie skręcania kół są objawem zbyt niskiego poziomu oleju ( pompa wspomagania zaciąga powietrze ) , lub układ wspomagania jest zapowietrzony ( odpowietrza się go przy pracującym silniku poprzez skręcenie kół w skrajne położenie i chwilowe przytrzymanie w tej pozycji , a następnie skręcamy koła w drugie skrajne położenie i przytrzymujemy chwilę ) . Może objawy ustąpią :?:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
taxinr1
Posty: 9
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 20:55
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: taxinr1 »

już sprawdzałem stan płynu ok.także odpowietrzałem tym sposobem ze skręconymi kołami i nic.Ten mały filterek w zbiorniku mam cały zawalony,ale nie sądze żeby to miało aż takie duże znaczenie...

[ Dodano: 2008-07-02, 16:13 ]
taxinr1 pisze:Witam!Posiadam s210 1996r 2,9td.Po wymianie gruszek(akumulatorów ciśnienia)i płynu hydraulicznego w układzie padło mi wspomaganie kierownicy(nie tak od razu,stopniowo).Wcześniej kierownica nie chodziła za lekko,ale było ok,teraz to już nawet jak dodam więcej gazu to na chwilę jest ok,ale zaraz to samo(i te buczenie przy skrętach kołami).Płyn był ok(ZH-M 02615febi),układ odpowietrzony-wychodzi że pompa wspomagania.Czy jest ktoś może w posiadaniu schematu pompy wspomagania dla s210 nivo lub numeru fabrycznego tej pompy dla tego modelu(osobny zbiornik).z góry dzięki za pomoc
Już teraz wiem że dałem ciała.Zalałem zły płyn do nivo (ZH-M 02615febi),a powinien być FEBI 21648.przejeździłem tak około 10 000 km i jestem ciekawy,jak teraz zamienię na ten właściwy czy wszystko wróci do normy,czy muszę szukać drugiej pompy wspomagania?
KRZYZAK
Posty: 2
Rejestracja: 2 kwie 2012, o 21:13
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: KRZYZAK »

czy jest jakaś róznica miedzy pompami wspomagania z nivo z 2.7 i 3,2

[ Dodano: 2012-07-16, 19:57 ]
spokko dałem rade zamieniłem pompy 2,7 na 3,2 cdi i daje rade pozatym jest taka sama wienc ok
Krzyżak
Awatar użytkownika
Arturo
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 7 lis 2008, o 21:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arturo »

Podepnę się , żeby nie zakładać nowego tematu. Otóż przy niskich obrotach bardzo ciężko kręcić kierownicą (praktycznie bez wspom. ,a jak jest to bardzo chwilowe, przerywa) .Pompa "jęczy" i przy małych i dużych obrotach.Płyn sprawdzony, inst. wypłukana.Aby ostatecznie wyeliminować zużytą pompę , proszę o wskazanie mi miejsc, gdzie ew. może zasysać powietrze do układu?
pozdr.

[ Dodano: 2012-10-26, 23:12 ]
poradziłem i zdiagnozowałem . pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości