Odłączanie modułów w okolicach sterownika silnika

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

luliusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 14:36
Lokalizacja: pomorze

Odłączanie modułów w okolicach sterownika silnika

Post autor: luliusz »

witam

chciałbym odłaczyć kilka modułów w okolicy kompa. czy muszę przedtem odłączyć akumulator, czy wystarczy tylko wyłączyć zapłon. czy jeśli odłączę akumulator, to wyskoczą mi potem jakieś błędy na kompie?

pozdr
Ostatnio zmieniony 14 sie 2008, o 07:56 przez luliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Jeżeli już musisz odłączać moduły , to rób to po odłączeniu akumulatora (najpierw klema minusowa , następnie plus dla pewności :mrgreen: ) . Moduły są stale zasilane dla podtrzymania pamięci , przekręcenie stacyjki daje impuls uruchamiający ich pracę . Natomiast skutków odłączania modułów nie da się przewidzieć ze 100% pewnością , jednym się nic nie dzieje , a u innych wychodzą póżniej różne cuda . Standardem jest po odłączeniu akumulatora wprowadzenie kodu w radioodtwarzaczu (jeśli oryginalne) , ABS jeżeli pali się kontrolka po przejechaniu krótkiego odcinka sam się uaktywni i w samochodach z układem ESP kręcimy kierownicą do obu krańcowych położeń by uaktywnić czujnik położenia kierownicy . Inne błędy o ile ,,wyskoczą,, np. SRS(poduszki ) itp. trzeba kasować na komputerze . Tyle w tej chwili przychodzi mi do głowy :roll:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Nie wiem po co ot tak sobie rozpinać sterowniki? Jeżeli chodzi o spawanie to wystarczy rozpiąć klemy ew kość na pompie ABS ( słyszałem że to wrażliwy punkt)
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
luliusz
Posty: 16
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 14:36
Lokalizacja: pomorze

Post autor: luliusz »

Dzięki Mark za rzeczową wypowiedź.
Mały v8 pisze:Nie wiem po co ot tak sobie rozpinać sterowniki? Jeżeli chodzi o spawanie to wystarczy rozpiąć klemy ew kość na pompie ABS ( słyszałem że to wrażliwy punkt)
Wyobraź sobie ,że akurat w tym wypadku o spawanie nie chodzi.

pozdr
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 27 gości