Lampe Defekt po wyłączeniu świateł
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Lampe Defekt po wyłączeniu świateł
Witam.
Problem mam bardzo nietypowy. Włączam światła i jest ok. Wszystko świeci dobrze. Wyłączam nawet same mijania i zapala się lampe defekt.
Lampy mijania mam na xenonach dokładanych (HID), z Canbusem.
Postojówki (myślę, że nie mają z problemem nic wspólnego)- z przodu led z Canbus, z tyłu rejestracja LED na canbus.
Sytuacja jest o tyle dziwna, że lampe defekt zapala się TYLKO po wyłączeniu świateł (nawet samych xenonów).
Na zwykłych żarówkach jest ok, błąd się nie zapala.
Samochód: MB W210 2.9TD 1999r. kombi Elegance
Problem mam bardzo nietypowy. Włączam światła i jest ok. Wszystko świeci dobrze. Wyłączam nawet same mijania i zapala się lampe defekt.
Lampy mijania mam na xenonach dokładanych (HID), z Canbusem.
Postojówki (myślę, że nie mają z problemem nic wspólnego)- z przodu led z Canbus, z tyłu rejestracja LED na canbus.
Sytuacja jest o tyle dziwna, że lampe defekt zapala się TYLKO po wyłączeniu świateł (nawet samych xenonów).
Na zwykłych żarówkach jest ok, błąd się nie zapala.
Samochód: MB W210 2.9TD 1999r. kombi Elegance
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Potwierdzam, ale kolega byc moze nie wiedzial ze, w postojowkach mozna zalozyc np. zaroweczke 10W i system bedzie dzialal poprawnie (sprawdzono empirycznie)kakadu pisze:jonasz320 pisze:kazde odstÄpstwo od zaleceĹ fabryki skutkuje " lampe defekt "
Pierdoły piszesz . Mam ledy w postojówkach i żadnego lampe defekt nie ma.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
masz ledy w postojĂÂĂÂĂÂĂÂłwkach ? to mi przypomina wiejski tunning rodem z golfa 3kakadu pisze:jonasz320 pisze:kazde odstĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂpstwo od zaleceĂÂĂÂĂÂĂÂ ĂÂĂÂĂÂĂÂ fabryki skutkuje " lampe defekt "
PierdoĂÂĂÂĂÂĂÂły piszesz . Mam ledy w postojĂÂĂÂĂÂĂÂłwkach i ĂÂĂÂĂÂĂÂżadnego lampe defekt nie ma.
[ Dodano: 2015-12-29, 16:58 ]
skoro jest tak jak piszesz to przyjrzaĂÂĂÂ ĂÂĂÂ bym sie raczej instalacji w twoim samochodzieGawra pisze:Potwierdzam, ale kolega byc moze nie wiedzial ze, w postojowkach mozna zalozyc np. zaroweczke 10W i system bedzie dzialal poprawnie (sprawdzono empirycznie)kakadu pisze:jonasz320 pisze:kazde odstĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂĂÂpstwo od zaleceĂÂĂÂĂÂĂÂ ĂÂĂÂĂÂĂÂ fabryki skutkuje " lampe defekt "
PierdoĂÂĂÂĂÂĂÂły piszesz . Mam ledy w postojĂÂĂÂĂÂĂÂłwkach i ĂÂĂÂĂÂĂÂżadnego lampe defekt nie ma.
w W210 kazde odstĂÂĂÂĂÂĂÂpstwo od opornosci skutkuje lampe defekt i ma sie to nawet do 1 watta w gĂÂĂÂĂÂĂÂłrĂÂĂÂĂÂĂ lub w dĂÂĂÂĂÂĂÂłĂÂĂ ĂÂĂÂ
ja sie tu nie zapieram ĂÂ ĂÂźe led nie bĂÂĂÂdzie dziaĂÂ ĂÂaĂÂ ĂÂ jeĂÂ ĂÂli ma pobĂÂĂÂłr taki sam jak w oryginale to bĂÂĂÂdzie dziaĂÂ ĂÂaĂÂĂÂ bo elektronika nie sprawdza co to za ĂÂ ĂÂźarĂÂĂÂłwka
lecz jaki jej pobĂÂĂÂłr
moĂÂ ĂÂźe trafiĂÂ ĂÂeĂÂ ĂÂ poborem swoimi wiejskimi ledami z ĂÂ ĂÂźarĂÂĂÂłwkĂÂĂÂ oryginalnĂÂĂÂ nie przeczĂÂĂÂ
Tak mam w postojówkach bo są podobne do Xenona który też mam w oryginale i w żaden sposób nie przypomina tuningu golfa 3.jonasz320 pisze:masz ledy w postojĂÂĂÂĂÂĂÂłwkach ? to mi przypomina wiejski tunning rodem z golfa 3
PS jarecki jeśli to ty znowu mieszasz to idź walnij się z koziołkiem z Ratusza.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, o 17:12 przez kakadu, łącznie zmieniany 1 raz.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
To jak mógłbym rozwiązać ten problem?
Myślałem o automatycznym włączniku świateł. Wtedy po zgaszeniu silnika zgasną światła i nie będzie "Lampe Defekt".
Wolałbym jednak zrobić tak, aby mieć te żarówki co mam i aby nie wyświetlał się Defekt. Może jakieś oporniczki?
Swoją drogą wygląda pięknie wszystko w ledach
Mam jeszcze cały środek na ledach+ oświetlenie spodów drzwi. Polecam.
Wszystko ładnie świeci na biało. Za nic nie wróciłbym do żółtych lampek.
Myślałem o automatycznym włączniku świateł. Wtedy po zgaszeniu silnika zgasną światła i nie będzie "Lampe Defekt".
Wolałbym jednak zrobić tak, aby mieć te żarówki co mam i aby nie wyświetlał się Defekt. Może jakieś oporniczki?
Swoją drogą wygląda pięknie wszystko w ledach
Mam jeszcze cały środek na ledach+ oświetlenie spodów drzwi. Polecam.
Wszystko ładnie świeci na biało. Za nic nie wróciłbym do żółtych lampek.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
System sygnalizujacy lampe defekt dotyczy tylko oswietlenia zewnetrznego.kamil638 pisze:To jak mógłbym rozwiązać ten problem?
Myślałem o automatycznym włączniku świateł. Wtedy po zgaszeniu silnika zgasną światła i nie będzie "Lampe Defekt".
Wolałbym jednak zrobić tak, aby mieć te żarówki co mam i aby nie wyświetlał się Defekt. Może jakieś oporniczki?
Swoją drogą wygląda pięknie wszystko w ledach
Mam jeszcze cały środek na ledach+ oświetlenie spodów drzwi. Polecam.
Wszystko ładnie świeci na biało. Za nic nie wróciłbym do żółtych lampek.
By nie miec problemu nalezy;
- zalozyc zarowki stosownej mocy ( rowniez zalozenie zarowek postojowych wiekszej mocy nie powoduje wskazania bledu)
- lub zalozyc ledy z can busem
Zalozenie ledow w oswietleniu wewnetrznym rowniez nie pooduje lampe defekt, poniewaz system ow nie obejmuje tego oswietlenia.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Zgadza się.
Proszę przeczytać mój pierwszy post.
Oświetlenie zawnętrzne posiada Canbus- każda żaróweczka.
Oświetlenie wewnętrzne jako, że nie ma wpływu na lampe defekt- są zwykłe ledy bez canbus.
Pragnę dodać, że lampe defekt pojawia się po wyłączeniu świateł mijania, Xenonów. Tam szukałbym "usterki". Xenony posiadają oczywiście canbusy.
Ostatnio miałem sytuację gdzie musiałem wywalić lewą przetwornicę bo po 20 sekundach uległa uszkodzeniu i założyłem zwykłą żarówkę. Błędu nie było. Jednak wtedy nie było ledów na postojowych światłach. Po montażu postojów i nowej przetwornicy- błąd.
Jutro postaram się włożyć na oświetlenie rejestracji i postoje z przodu zwykłe żarówki i zobaczymy co się stanie.
Proszę przeczytać mój pierwszy post.
Oświetlenie zawnętrzne posiada Canbus- każda żaróweczka.
Oświetlenie wewnętrzne jako, że nie ma wpływu na lampe defekt- są zwykłe ledy bez canbus.
Pragnę dodać, że lampe defekt pojawia się po wyłączeniu świateł mijania, Xenonów. Tam szukałbym "usterki". Xenony posiadają oczywiście canbusy.
Ostatnio miałem sytuację gdzie musiałem wywalić lewą przetwornicę bo po 20 sekundach uległa uszkodzeniu i założyłem zwykłą żarówkę. Błędu nie było. Jednak wtedy nie było ledów na postojowych światłach. Po montażu postojów i nowej przetwornicy- błąd.
Jutro postaram się włożyć na oświetlenie rejestracji i postoje z przodu zwykłe żarówki i zobaczymy co się stanie.
Ja mam w postojach zwykłe ledy bez żadnych canów i żadnych błędów nie ma...
Poza tym coś mi tu nie pasuje... System sygnalizuje błędy zwykle po włączeniu "wadliwego" obwodu (czytaj - niedziałającej lub nieodpowiedniej żaróweczki) więc tutaj problem może być w zupełnie czym innym... W czym? Trudno wyczuć...
Apropos automatycznych świateł... To tylko kwestia włącznika - niczego więcej... Kupujesz taki ze szwedzkiego, lub norweskiego auta, podmieniasz i działa (Światła odpalają po uzyskaniu około 13.5V w instalacji świateł - sprawdzone!)
Ale to nie uleczy Twojego problemu, bo system nadal monitoruje świecące żarówki...
No chyba że przetwornica (ta wadliwa, co o niej pisałeś) uwaliła ci włącznik świateł i stąd problem...
Nie jestem pewien na 100% ale ponoć sprawdzanie świateł działa na zasadzie porównywania prawej i lewej strony (ktoś tutaj na forum tak kiedyś pisał) i coś może być na rzeczy, bo jak odebrałem gwiazdkę to obrysówki były beż żarówek i błędu nie było... Wrzuciłem żarówki, wszystko ładnie pięknie do momentu aż się jedna spaliła - Wywaliło błąd... Wymieniłem wszystko gra...
Przy żarówkach 5W w postojach też nie miałem problemów...
Tablica rejestracyjna LEDy z Canem, akurat takie miałem to wrzuciłem - działa jak należy wygląda nieźle...
A wiejski tjuning to jednak kolor niebieski idealnie pasujący do wieśwagena...
Nie widzę nic złego w bieli
Poza tym coś mi tu nie pasuje... System sygnalizuje błędy zwykle po włączeniu "wadliwego" obwodu (czytaj - niedziałającej lub nieodpowiedniej żaróweczki) więc tutaj problem może być w zupełnie czym innym... W czym? Trudno wyczuć...
Apropos automatycznych świateł... To tylko kwestia włącznika - niczego więcej... Kupujesz taki ze szwedzkiego, lub norweskiego auta, podmieniasz i działa (Światła odpalają po uzyskaniu około 13.5V w instalacji świateł - sprawdzone!)
Ale to nie uleczy Twojego problemu, bo system nadal monitoruje świecące żarówki...
No chyba że przetwornica (ta wadliwa, co o niej pisałeś) uwaliła ci włącznik świateł i stąd problem...
Nie jestem pewien na 100% ale ponoć sprawdzanie świateł działa na zasadzie porównywania prawej i lewej strony (ktoś tutaj na forum tak kiedyś pisał) i coś może być na rzeczy, bo jak odebrałem gwiazdkę to obrysówki były beż żarówek i błędu nie było... Wrzuciłem żarówki, wszystko ładnie pięknie do momentu aż się jedna spaliła - Wywaliło błąd... Wymieniłem wszystko gra...
Przy żarówkach 5W w postojach też nie miałem problemów...
Tablica rejestracyjna LEDy z Canem, akurat takie miałem to wrzuciłem - działa jak należy wygląda nieźle...
A wiejski tjuning to jednak kolor niebieski idealnie pasujący do wieśwagena...
Nie widzę nic złego w bieli
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości