[320cdi] komunikat "battery low"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

w140s
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2008, o 21:29
Lokalizacja: miasto

[320cdi] komunikat "battery low"

Post autor: w140s »

witam
pojawil sie komunikat BATTERY LOW i gdy odpalalem samochod on po chwili gasl naladowlaem akumulator stwierdzilem ze to bedzie przyczyna bylo wszystko ok lecz gdzies po tygodniu to samo komunikat BATTERY LOW i samochod gasnie
pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 9 sie 2008, o 20:57 przez w140s, łącznie zmieniany 1 raz.
w210*E320*Avantgarde*
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

no to bateria moze jest juz do wymiany, kiepskie ładowanie , regulator napiecia umiera , zmierz ładowanie miernikiem powinno byc ponad 14 volt lub na klimatroniku ponad 13
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
w140s
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2008, o 21:29
Lokalizacja: miasto

Post autor: w140s »

na klimatroniku patrzylem jest 13.3 oczywiscie przy odpalonym aucie
w210*E320*Avantgarde*
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

to jest ok na klimatroniku ma tak być sprawdz jeszcze miernikiem na akumulatorze na odpalonym
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Ja bym na próbe założył drugi akumulator, ew sprawdz szczotki w allternatorze.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
w140s
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2008, o 21:29
Lokalizacja: miasto

Post autor: w140s »

ale caly czas zastanawia mnie to dlaczego on gasl po odpaleniu przeciez jak juz odpalil to sam powinien sie podladowac i nie weim tez dlaczego wogule sie rozladowal
w210*E320*Avantgarde*
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Nie zawsze prąd ładowania jest tak duży, żeby ładował akumulator i prócz tego zasilał odbiorniki w samochodzie. Prawdopodobnie pusty akumulator pobierał tyle prądu z alternatora, że zabrakło go dla prawidłowej pracy silnika.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
roberts150

Post autor: roberts150 »

Stawiam na akumulator . Miałem niedawno podobny problem , autko z rana odpaliło , po czym motor zgasł... zauważyłem migające na przemian diody , więc imobiliser , prawdopodobnie właśnie tak reaguje elektronika na zbyt niskie napięcie w instalacji zasilania.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

migajace na przemian diody swiadcza ao wyładowanej bateri ale w pilocie!!!!!!!!jak masz ładowanie 13.3 na klimatroniku i właczysz swiatła i spadnie do 13 to jest ok na zaciskach aku jak masz ponad 14 to tez ok wtedy aku bym wykluczył , a ze sie wyładował to moze byc ze starosci albo ickeka prad , podlaczyc miernik i wyciagac pokolei bezpieczniki
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Niema takiej mozliwosci zeby auto z rana odpalilo i zgaslo z braku prądu (hahaha) Jesli akumulator ma na tyle prądu zeby ruszyc silnikiem to bedzie go mial wiecej po odpaleniu auta. Alternator daje na tyle pradu ze mozna po odpaleniu wyjac akumulator calkiem wlaczyc swiatla i jechac. Oczywiscie nowsze konstrukcje moga wtedy unieruchomic auto wykazujac jakies bledy ale pisze tylko o mocy alternatora.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

roberts150 pisze:... zauważyłem migające na przemian diody , więc imobiliser , prawdopodobnie właśnie tak reaguje elektronika na zbyt niskie napięcie w instalacji zasilania.
Działanie immobilizera jest sygnalizowane dokładnie tak , jak napisał kolega roberts150 . Natomiast słabą baterię w pilocie sygnalizują migające jednocześnie lampki w lusterku i klamce .

Co do wartości napięcia ładowania , to w TYM TEMACIE sprawdzaliśmy z kolegą Jarkiem W napięcie w okularach i po załączeniu dodatkowych odbiorników pod obciążeniem napięcie zasilania oscylowało wokół 13,7 - 13,8V (jeśli u kogoś te wartości nieznacznie odbiegają to nie ma żadnej tragedii , w końcu napięcie ustala regulator napięcia alternatora a nie komputer :mrgreen: ) Pomiar dokonywać miernikiem , bo jak się okazało wskazania na panelu klimatronika nie są jednakowe ze wskazaniami miernika 8-)

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
w140s
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2008, o 21:29
Lokalizacja: miasto

Post autor: w140s »

tonidriver pisze:Niema takiej mozliwosci zeby auto z rana odpalilo i zgaslo z braku prądu (hahaha) Jesli akumulator ma na tyle prądu zeby ruszyc silnikiem to bedzie go mial wiecej po odpaleniu auta.
kolego tak bylo poszedlem do auta przekrecilem kluczyk komunikat battery low odpalilem a on po chwili zgasl. naladowalem akumulator bylo wszystko ok i po jakims tygodniu to samo
w210*E320*Avantgarde*
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Moze po prostu wymien akumulator ;-) ?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

w140s pisze:
tonidriver pisze:Niema takiej mozliwosci zeby auto z rana odpalilo i zgaslo z braku prądu (hahaha) Jesli akumulator ma na tyle prądu zeby ruszyc silnikiem to bedzie go mial wiecej po odpaleniu auta.
kolego tak bylo poszedlem do auta przekrecilem kluczyk komunikat battery low odpalilem a on po chwili zgasl. naladowalem akumulator bylo wszystko ok i po jakims tygodniu to samo
To widocznie musi cos go odcinac bo napewno nie gasnie z powodu braku pradu. To benzyna ?
roberts150

Post autor: roberts150 »

Czy po tym gdy uruchomiłeś silnik , który zgasł po kilku sekundach , rozrusznik nadal kręcił ?
U mnie jak już pisałem wcześniej ,było właśnie tak, że po uruchomieniu gasł , kolejne próby wskazywały ewidentnie na rozładowany akumulator , rozrusznik jęczał , żaden odbiornik nie działał . Naładowałem aku , i wszystko wróciło do normy . Po kilku dniach ta sama historia . Kupiłem nowy akumulator i śmigam do dziś !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 25 gości