Wzmacniacz do seryjnego radia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wzmacniacz do seryjnego radia
Jak w temacie.Nowe wzmacniacze mają tylko wejścia na chinch.Jak się podpiąć pod wzmacniacz?I jak podłączyć skrzynkę(subwoofer) ,żeby to miało "ręce i nogi" ? Kompletnie nie mam pomysłu...Nie piszcie,żeby zmienić radio.Chcę mieć to ,co jest ;-)
pozdr
p.s. Dodam,że to kaseciak ze zmieniarką
pozdr
p.s. Dodam,że to kaseciak ze zmieniarką
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
Do wzmaka w chinche podpisasz sygnał z radia - wyjście liniowe (aux), są gotowe kostki, które się podpina i one są zakończone gniazdami chinch. Jak nie ma radio takich wyjść to wzmacniacze mają możliwość podpięcia sygnału z głośników (tzw HI Input). Do tego znaleźć w radyjku 12V, które pojawia się po włączeniu tak żeby wzmak się włączał razem z radiem... no i subwoofer i gitara gra... mi to zajęło 20min ale jednak zdemontowałem bo nie kręcą już mnie takie basy w aucie
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany"
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Arturo, kupujesz coś takiego. http://www.allegro.pl/item645897129_kon ... niacz.html
Kable wpinasz w kable idące do głośników (P+L np. tył). I masz już wyjście na chinche pod wzmaka. Ja tak zrobiłem u siebie niedawno. Gra bardzo dobrze.
Kable wpinasz w kable idące do głośników (P+L np. tył). I masz już wyjście na chinche pod wzmaka. Ja tak zrobiłem u siebie niedawno. Gra bardzo dobrze.
rene, a nie mogłem znaleźć tych adapterów :lol: .Ok, to 2 kanały już mamy i to idzie na głośniki. Czy suba podpiąć pod dowolny pozostały z radia(też poprzez taki adapter)i wysterować na wzmaku ??Bo generalnie będę miał tylko przód(lewa i prawa str.) i sub w bagażniku.
pozdr
pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
do Rene ;p przerabiałem juz kiedys takie adaptery ;p i dopiero 5 zakupiona sztuka wogóle działała ;p
seryjne radio powinno miec wyjscie na wzmacniacz ale trzeba pogrzebac - wystarczy poszukac schematu gniazd w seryjnym radiu no i powinno sie znaleźc ;p
[ Dodano: 2009-06-08, 19:36 ]
pytanie po co to robic ;p
seryjne radio powinno miec wyjscie na wzmacniacz ale trzeba pogrzebac - wystarczy poszukac schematu gniazd w seryjnym radiu no i powinno sie znaleźc ;p
[ Dodano: 2009-06-08, 19:36 ]
pytanie po co to robic ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
zematis,
Zrobię tak,jak napisał rene, .Innej opcji nie widzę.Dzięki Panowie za pomoc
pozdr
p.s .Rene ,tzn. że będę potrzebował 2 adapterów?
Bo w seryjnym nie ma wyjść RCA ,tylko same kable. Sprawdzałem w swoim i nie ma takiej możliwości jaką opisałeś wyżej.Chyba ,że piszesz o rozebraniu radia i bawienie się w dolutowywanie kabli....odpada ;-)pytanie po co to robic ;p
Zrobię tak,jak napisał rene, .Innej opcji nie widzę.Dzięki Panowie za pomoc
pozdr
p.s .Rene ,tzn. że będę potrzebował 2 adapterów?
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
zematis, dlatego kupowałem u siebie w mieście, w razie co można szybko zwrócić. Ale mnie się udało i pierwsza sztuka działa.zematis pisze:do Rene ;p przerabiałem juz kiedys takie adaptery ;p i dopiero 5 zakupiona sztuka wogóle działała ;p
No jeżeli przód pod wzmaka i sub pod wzmaka to tak - 2 adaptery.Arturo pisze:p.s .Rene ,tzn. że będę potrzebował 2 adapterów?
Blaupunkt ma w ofercie wzmacniacze przystosowane do fabrycznej instalacji audio. Do MB również mają adptery. Jak dla mnie dobre rozwiązanie. Normalnie wpina sie go między standardowe złączki. Żadnych kombinacji i przeróbek.
przykładowo (plik pdf z opisem adapterów i modeli aut): http://www.blaupunkt.com/pl/7607792129_main.asp
przykładowo (plik pdf z opisem adapterów i modeli aut): http://www.blaupunkt.com/pl/7607792129_main.asp
E250 Turbodiesel Avantgarde '98
Arturo jeśli nie jesteś bardzo wymagający to w zupełności dwa takie adaptery jak podał rene. Kup kostkę iso do głośników i podłącz ją z adapterami, fabryczną kostkę tylko wypniesz, prosta sprawa Na dobra sprawę wystrczy tylko jeden adapter oraz dwa rozdzielacze typu Y. Wzmacniacz umieść w dobrze wentylowanym miejscu np. bagażniku pod tylna półką, albo lepiej w boczkach przy tylnych lampach.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Arturo myślę, że kontakt z przedstawicielem Blaupunkt byłby wskazany. Osobiście myślę że jeśli zamówić wzmacniacz typu PnP to standardowo zapytają do jakiego auta. Z drugiej strony skoro typów adapterów jest 5 to być może są dołączone w komplecie.
Jeśli jednak szukasz wyłącznie adaptera to miej świadomość, że owszem będzie pasował do instalacji MB jednak do wzmacniacza innego niż Blaupunkt serii PnP już niekoniecznie.
Uważam również, że komfort używania oryginalnych układów audio w MB wart jest trochę zachodu. Ingerencja w te układy zawsze niesie niebezpieczeństwo zrobienia szkód, które potem trudno (i kosztownie) jest usunąć.
Przerabiałem W 124 sedan. Ostateczna moc łącznie 750 Watt RMS na kanał. Przebudowałem calutkie tylne podszybie, łącznie z blachami. Przednie zmodyfikowałem dla potrzeb 13 cm zestawu separowanych głośników. Generalnie chodziło o jakość dźwięku. Satysfakcję przyniósł zestaw 13 głośników - wszystkie na zwrotnicach z maksymalną mocą 3600 Watt (teoretycznie: praktycznie nie do wytrzymania <hahaha>). Przebudowa trwała miesiąc i kosztowała kilka tys. Warto było. Cóż sprzedając autko nie chciałem się pozbywać sprzętu, usunięcie przeróbek okazało się mało realne i bardzo kosztowne - wartość auta spadła znacząco. Obecnie myślę nad przerobieniem podszybia w 210...... tylko co potem? Plany przerobienia mam zrobione, dokładnie wiem co, gdzie i jak. Wybrałem sprzęt, dobrałem głośniki i tylko perspektywa przywrócenia stanu pierwotnego hamuje mnie przed nurkowaniem w bagażniku.
Jeśli jednak szukasz wyłącznie adaptera to miej świadomość, że owszem będzie pasował do instalacji MB jednak do wzmacniacza innego niż Blaupunkt serii PnP już niekoniecznie.
Uważam również, że komfort używania oryginalnych układów audio w MB wart jest trochę zachodu. Ingerencja w te układy zawsze niesie niebezpieczeństwo zrobienia szkód, które potem trudno (i kosztownie) jest usunąć.
Przerabiałem W 124 sedan. Ostateczna moc łącznie 750 Watt RMS na kanał. Przebudowałem calutkie tylne podszybie, łącznie z blachami. Przednie zmodyfikowałem dla potrzeb 13 cm zestawu separowanych głośników. Generalnie chodziło o jakość dźwięku. Satysfakcję przyniósł zestaw 13 głośników - wszystkie na zwrotnicach z maksymalną mocą 3600 Watt (teoretycznie: praktycznie nie do wytrzymania <hahaha>). Przebudowa trwała miesiąc i kosztowała kilka tys. Warto było. Cóż sprzedając autko nie chciałem się pozbywać sprzętu, usunięcie przeróbek okazało się mało realne i bardzo kosztowne - wartość auta spadła znacząco. Obecnie myślę nad przerobieniem podszybia w 210...... tylko co potem? Plany przerobienia mam zrobione, dokładnie wiem co, gdzie i jak. Wybrałem sprzęt, dobrałem głośniki i tylko perspektywa przywrócenia stanu pierwotnego hamuje mnie przed nurkowaniem w bagażniku.
E250 Turbodiesel Avantgarde '98
olafilo, To sprawę adapterów mamy z głowy. Ja generalnie nie chcę przerabiać ,tak jak opisałeś.Po prostu głosniki tam ,gdzie ich miejsce ,wzmacniacz,skrzynia w bagaznik i tyle .Wielkich przeróbek robić nie będę ze względów opisanych przez Ciebie (ale mnie kusi he he).Chcę tylko poprawić jakość dzwięku .Dzieki za pomoc
pozdr
pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości