TUNING Car Audio
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Na maty kable i inne pierdoły mam oddzielnie odłożoną kasę. Częśc materiałów przywiozłem z Niemiec-więc o tym nie pisałem nawet na forum.
OK. Zamieszaleś mi trochę z tymi GZ'ami cena ta sama co za Hertz'a. Hertz mi się podoba, no i zwrotnice są w zestawie :-|
Narazie zagadam do gościa od emphasera, bo z mego miasta jest...
OK. Zamieszaleś mi trochę z tymi GZ'ami cena ta sama co za Hertz'a. Hertz mi się podoba, no i zwrotnice są w zestawie :-|
Narazie zagadam do gościa od emphasera, bo z mego miasta jest...
Jasne.Magnat nie jest markowy... :lol:Moc tego magnata jest daleka od prawdy, za tą kasę lepiej kupić coś markowego
Teoretycznie,a jak sprawdzasz praktycznie? Na ucho? :mrgreen:Ten emphaser z tego magnata zrobił by miazgę mimo ,że jest "teoretycznie" 3 razy słabszy
Pussey,kupisz co zechcesz.Ja zawsze stawiam na nowy sprzęt , a nie używany(nie wiesz ,co poprzednik z nim robił).A co do Groundów(posiadałem) ,to moim zdaniem Hertze grają lepiej(czyściej ,a i bas jest "głębszy" ) i masz rację,że na nie się zdecydowałeś(co nie znaczy ,że Groundy są kiepskie).Co do modelu "wyższego"(esk) ,to różnicy w dzwięku nie odczujesz.Dalej bym obstawiał,za niemontowaniem w tylne drzwi.Piszesz ,że dajesz sobie tylne głośniej,ok, ale jak wygłuszysz drzwi i dasz coś na tylną półkę ,to "usłyszysz",że nie ma co tam wkładać głośników.Jak pisałem ,zrobisz co zechcesz.
pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
wdb2102251a531813
Ok. Sprawa wzmacniacza została przesądzona.
Emphaser zasilał wszystkie Hertz'e DSK, ESK i teraz HSK + skrzynia basowa z JBL'em (nie pamiętam modelu). Wg. właściciela największa różnica była między ESK i DSK .
Wybór magnata przemilczał ...
Za cenę nieco ponad 470zł dostałem wzmacniacz i pomoc w podłączeniu w cenie :mrgreen:
Na dniach zabiorę się za wygłuszenie blach, maty stinger ponoć dobre, ale wystarczy mi tylko na wewnętrzną stronę wnęk 4 drzwi, na resztę mam maty bolla i matę dekarską.
Reasumując moje przyszłe audio:
- przód Hertz ESK 165[mm]+gwizdki,
- tył Hertz EV 130 [mm],
- wzmacniacz Emphaser EA 460-150.
Jeżeli będzie niedostatecznie grało to dojdzie drugi wzmacniacz i dwa głośniki w półkę
Macie po punkciku, zaprezentuję potem wyniki prac ;-)
Emphaser zasilał wszystkie Hertz'e DSK, ESK i teraz HSK + skrzynia basowa z JBL'em (nie pamiętam modelu). Wg. właściciela największa różnica była między ESK i DSK .
Wybór magnata przemilczał ...
Za cenę nieco ponad 470zł dostałem wzmacniacz i pomoc w podłączeniu w cenie :mrgreen:
Na dniach zabiorę się za wygłuszenie blach, maty stinger ponoć dobre, ale wystarczy mi tylko na wewnętrzną stronę wnęk 4 drzwi, na resztę mam maty bolla i matę dekarską.
Reasumując moje przyszłe audio:
- przód Hertz ESK 165[mm]+gwizdki,
- tył Hertz EV 130 [mm],
- wzmacniacz Emphaser EA 460-150.
Jeżeli będzie niedostatecznie grało to dojdzie drugi wzmacniacz i dwa głośniki w półkę
Macie po punkciku, zaprezentuję potem wyniki prac ;-)
Jeśli tylko nie jesteś zwolennikiem słuchania muzyki poza autem to będziesz bardzo zadowolony, różnica między fabryką a nowym zestawem powinna mocno cię zaskoczyć. Jedno jest pewne jak będziesz chciał więcej niskiego zejścia to bez suba się nie obędzie. Teraz tylko prządnie wygłusz dzrzwi , ja proponuję Maty Sinuslive, sporo tańsze od Dynamata a też bardzo dobre ,RCA też mam sprawdzone Sinuslive , mam linię CA ,żadnych zakłóceń. Sporo znajdziesz na stronie www.sinuslive.pl ,ceny można dogadać :mrgreen:Pussey pisze:
Jeżeli będzie niedostatecznie grało to dojdzie drugi wzmacniacz i dwa głośniki w półkę
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
elpasoo masz racje ale nie koniecznie trzeba zagracac sobie bagaznik skrzynią
ja przetestowałem 2 aktywne płaskie suby i to daje rade i łatwo je ukryc nie koniecznie w bagazniku
ja przetestowałem 2 aktywne płaskie suby i to daje rade i łatwo je ukryc nie koniecznie w bagazniku
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Co do zestawu głośników, to podzielam zdanie Arturo ,że nie warto dawać głośniki w tylne drzwi jeśli chcesz dawać coś w półkę. Proponuję ci na początek zasilić przednie drzwi, a na tylna półkę coś niskotonowego. Ja mam w tylnych drzwiach głośniki ale zdecydowałem się na to dlatego ,że mam suba w bagażniki, a na tylnych siedzeniach za dużo było basu. Poza tym instalacja zrobiona jest bardziej pod multimedia.
Arturo ,Magnat z niskich serii to chińszczyzna, porządny sprzęt robią dopiero w przedziale w którym nikt na Maganata nie spojrzy. Przede wszystkim cenione formy CA nie podają danych wyssanych z palca, a tak jest w przypadku tego Magnata, za tą cenę nie można kupić dobrego sprzętu o takich parametrach. To jak\ kupowanie mercedesa , kupujesz za połowę ceny , to nie wierzysz w prawdziwość przebiegu. :mrgreen:
Arturo ,Magnat z niskich serii to chińszczyzna, porządny sprzęt robią dopiero w przedziale w którym nikt na Maganata nie spojrzy. Przede wszystkim cenione formy CA nie podają danych wyssanych z palca, a tak jest w przypadku tego Magnata, za tą cenę nie można kupić dobrego sprzętu o takich parametrach. To jak\ kupowanie mercedesa , kupujesz za połowę ceny , to nie wierzysz w prawdziwość przebiegu. :mrgreen:
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
...
Czekam na głośniki i ruszam z robotą :mrgreen:
Edycja 17.06:
No i ruszyłem. Cudowny plan zakładał ukończenie przebudowy w ciągu jednego dnia :lol:
Prawie się udało...
Budowę rozpocząłem od wybebeszenia auta, czyli zdjęcie tapicerki drzwi, tylnej kanapy wraz z oparciem, nakładek progowych wraz z plastykowymi nakładkami na słupki oraz tunelu środkowego.
Tunelem środkowym poprowadziłem 2 kable rca łączące radio ze wzmacniaczem oraz kabel sterujący.
Przy progach pozostały kable głośnikowe.
Drzwi zostały odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną. Oklejanie wewnętrznej części drzwi najłatwiej przeprowadzić kawałkami 20x30cm, większymi trudno manewrować, a mata jest lepka jak cholera, przypadkiem "złapało" mi rękę w środku i musiałem wołać kolegę, aby mnie uwolnił...
Tweetery przykleiłem klejem na gorąco wprost do blachy, podczas montażu dystansów z mdf-u należy zwrócić uwagę, że drzwi w miejscu przeznaczonym dla głośnika mają przetłoczenia, które należy uzupełnić matą lub odpowiednio obrobić dystans. Wszelkie szczelinki zalewałem klejem...
Przed przykręceniem dystansu warto na sucho sprawdzić, czy mieści się on we wnęce tapicerki, w moim przypadku zbrakło ok 4mm na średnicy.
Przy oklejaniu należy pamiętać o pozostawieniu na wierzchu kabla od lampek w dolnej części drzwi...
mądry Polak po szkodzie....
Bałagan był, ale po skończonej robocie nie został żaden element (poza starymi głośnikami i śrubami przeznaczonymi do ich montażu) :lol:
Prace nad instalacją zakończyliśmy o 2 w nocy (...) tego samego dnia, ale już w godzinach popołudniowych, przykręciliśmy wzmacniacz do sufitu bagażnika tuż pod otworem po głośniku w półce więc wentylację ma optymalną.
GRA PIĘKNIE :mrgreen: 8-) :mrgreen: . Mocniej wybijające się wysokie tony bardzo mi pasują, gitarowe utwory po prostu masakrują podczas odsłuchu. Niskich tonów wystarczy, ale chyba nie na długo :lol: :mrgreen: :lol:
Czekam na głośniki i ruszam z robotą :mrgreen:
Edycja 17.06:
No i ruszyłem. Cudowny plan zakładał ukończenie przebudowy w ciągu jednego dnia :lol:
Prawie się udało...
Budowę rozpocząłem od wybebeszenia auta, czyli zdjęcie tapicerki drzwi, tylnej kanapy wraz z oparciem, nakładek progowych wraz z plastykowymi nakładkami na słupki oraz tunelu środkowego.
Tunelem środkowym poprowadziłem 2 kable rca łączące radio ze wzmacniaczem oraz kabel sterujący.
Przy progach pozostały kable głośnikowe.
Drzwi zostały odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną. Oklejanie wewnętrznej części drzwi najłatwiej przeprowadzić kawałkami 20x30cm, większymi trudno manewrować, a mata jest lepka jak cholera, przypadkiem "złapało" mi rękę w środku i musiałem wołać kolegę, aby mnie uwolnił...
Tweetery przykleiłem klejem na gorąco wprost do blachy, podczas montażu dystansów z mdf-u należy zwrócić uwagę, że drzwi w miejscu przeznaczonym dla głośnika mają przetłoczenia, które należy uzupełnić matą lub odpowiednio obrobić dystans. Wszelkie szczelinki zalewałem klejem...
Przed przykręceniem dystansu warto na sucho sprawdzić, czy mieści się on we wnęce tapicerki, w moim przypadku zbrakło ok 4mm na średnicy.
Przy oklejaniu należy pamiętać o pozostawieniu na wierzchu kabla od lampek w dolnej części drzwi...
mądry Polak po szkodzie....
Bałagan był, ale po skończonej robocie nie został żaden element (poza starymi głośnikami i śrubami przeznaczonymi do ich montażu) :lol:
Prace nad instalacją zakończyliśmy o 2 w nocy (...) tego samego dnia, ale już w godzinach popołudniowych, przykręciliśmy wzmacniacz do sufitu bagażnika tuż pod otworem po głośniku w półce więc wentylację ma optymalną.
GRA PIĘKNIE :mrgreen: 8-) :mrgreen: . Mocniej wybijające się wysokie tony bardzo mi pasują, gitarowe utwory po prostu masakrują podczas odsłuchu. Niskich tonów wystarczy, ale chyba nie na długo :lol: :mrgreen: :lol:
Widac ,że troche pracy było. Gratulacje. Tak jak mówiłem jak już Hertz to przynajmniej ESK. Przy okazji zauważyłem ,jak stwierdziłeś ,że GZty nie mają zwrotnic - skąd ci to przyszło do głowy? Zastanawiam się tylko po co ci te EV w tylnych drzwiach, bo ESK na pewno je przekrzykują. Masz już kilka ciekawych klocków, czas by pomyśleć o subie :mrgreen: np RE SR12D4 spięty w 2 Ohm miał byś go w pełni pod kontrolą, nie wiem tylko ile z tego głośnika zabrał by bak . Moim zdaniem , było by więcej basu gdybyś zamiast dekarskiej użył innych materiałów bardziej ukierunkowanych na CA, inna spraw to odklejenie teraz tej maty :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, o 15:48 przez elspasoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Mata dekarska nie wiele daje, jest bardzo cienka, Pussey wewnątrz wykleił matą Stingera i to pewnie dało wiekszość efektu. Ja mam wyklejone drzwi identyczną mata jak jest naklejona fabrycznie na środku drzwi, i faktycznie po jej użyciu jest w aucie wyraźnie ciszej. Maty dekarskich nie warto używać również z innych względów, odklejenie tej maty (np .przy naprawie szyb) i pozbycie sie tej mazi będzie bardzo trudne. Poza tym jak zrobi się wyjątkowo gorąco mogą spłynąć. Już przy użyciu maty Slinsulive M2s ,różnica w ilości basu jest bardzo duża , sprawdzałem z nie wyklejonymi z jednej strony drzwiami.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, o 16:01 przez elspasoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Z GZetami to faktycznie się pomyliłem, nawet na zdjęciu w linku który podałeś widać zwrotki...
Jeżeli chodzi o wytłumienie auta:
-jest różnica podczas zamykania drzwi, wcześniej musiałem dość mocno trzasnąć, bo auto ledwie rozchodzone,
-mata dekarska nie jest zła, to że jest miękka jest jej zaletą, ALE !! oklejać trzeba na przemian mata dekarska/twarda app/mata dekarska-w ten sposób twarda app zapewni sztywność, a miękka mata zwiąże wszystko w całość,
-nie odczułem żadnej różnicy w czasie jazdy, przy 17" felach i moim profilu nadal słuchać łup, łup na koleinach. Ludzie piszą, że szum podczas jazdy stał się niesłyszalny-w moim przypadku zawsze taki był, bo jak jadę to zawsze z muzyczką...
-bas uległ znacznej poprawie, pojawił się problem z "furgotem/pierdzeniem" tapicerki drzwi, mimo że szczelnie zakleiłem wszelki otworki drgania przenoszą się na tapicerę i czeka mnie podklejenie jej gąbką akustyczną
-w ostatnim punkcie przyznam że !!sjebałem!! instalację przez durną oszczędność i zamiast kupić normalne(ekranowane) kable RCA, użyłem badziewiastych, przeznaczonych do domowego HI-FI. Rozrusznik w głośnikach słyszę(świst narastający ze wzrostem obrotów)... będę musiał to poprawić w wolnej chwili.
EV z tyłu-tak jak pisałem wcześniej lubię to złudzenie przestrzeni, niech sobie audiofile piszą co chcą o scenie muzycznej itp. auto jest dla mnie i ma grać jak lubię, EV pewnie mają trudniej(mniejsza moc, średnica), ale ja nie słucham na max.
Reasumując CA fajna sprawa, przyjemnie odkryć na nowo swoje CD :-P
PS. Które kable??
1. http://allegro.pl/item659193557_sinusli ... mlawa.html
2. http://allegro.pl/item660831351_rca_rem ... m_com.html
PS2. Apetyt na suba jest, ale chyba bez monoblocka, tylko podłącze go do wyjścia w emphaserze (170W)
PS3. Z odklejeniem maty nie ma problemu, byłem zmuszony to sprawdzić kiedy zakleiłem kable od lampek Opalarka i powoli, powoli....
PS4:). Przy ewentualnej naprawie szyb nie trzeba zrywać całej maty, wystarczy wyciąć miejsca w których są otwory montażowe :-P
Jeżeli chodzi o wytłumienie auta:
-jest różnica podczas zamykania drzwi, wcześniej musiałem dość mocno trzasnąć, bo auto ledwie rozchodzone,
-mata dekarska nie jest zła, to że jest miękka jest jej zaletą, ALE !! oklejać trzeba na przemian mata dekarska/twarda app/mata dekarska-w ten sposób twarda app zapewni sztywność, a miękka mata zwiąże wszystko w całość,
-nie odczułem żadnej różnicy w czasie jazdy, przy 17" felach i moim profilu nadal słuchać łup, łup na koleinach. Ludzie piszą, że szum podczas jazdy stał się niesłyszalny-w moim przypadku zawsze taki był, bo jak jadę to zawsze z muzyczką...
-bas uległ znacznej poprawie, pojawił się problem z "furgotem/pierdzeniem" tapicerki drzwi, mimo że szczelnie zakleiłem wszelki otworki drgania przenoszą się na tapicerę i czeka mnie podklejenie jej gąbką akustyczną
-w ostatnim punkcie przyznam że !!sjebałem!! instalację przez durną oszczędność i zamiast kupić normalne(ekranowane) kable RCA, użyłem badziewiastych, przeznaczonych do domowego HI-FI. Rozrusznik w głośnikach słyszę(świst narastający ze wzrostem obrotów)... będę musiał to poprawić w wolnej chwili.
EV z tyłu-tak jak pisałem wcześniej lubię to złudzenie przestrzeni, niech sobie audiofile piszą co chcą o scenie muzycznej itp. auto jest dla mnie i ma grać jak lubię, EV pewnie mają trudniej(mniejsza moc, średnica), ale ja nie słucham na max.
Reasumując CA fajna sprawa, przyjemnie odkryć na nowo swoje CD :-P
PS. Które kable??
1. http://allegro.pl/item659193557_sinusli ... mlawa.html
2. http://allegro.pl/item660831351_rca_rem ... m_com.html
PS2. Apetyt na suba jest, ale chyba bez monoblocka, tylko podłącze go do wyjścia w emphaserze (170W)
PS3. Z odklejeniem maty nie ma problemu, byłem zmuszony to sprawdzić kiedy zakleiłem kable od lampek Opalarka i powoli, powoli....
PS4:). Przy ewentualnej naprawie szyb nie trzeba zrywać całej maty, wystarczy wyciąć miejsca w których są otwory montażowe :-P
Moim zdaniem żadne z podanych, z rozsądnych cenowo wybierz Sinuslive z niebieskiej serii CA potrójnie ekranowane z przeplotem i skręcanymi złotymi końcówkami (te czerwnoe są znacznie gorsze), lub tańsze Phonocar ,ekranowane (x2) takie. Bardzo dobre są też Stinger takie puścisz razem , jak będziesz chciał mieć suba to dokupisz tylko rozdzielacz Y i ominie cię podwójna robota. JA wybrałem średnie cenowo czyli Sinusy, w realu prezentują się rewelacyjnie i w 100% spełniają swoją funkcję.
Podałem ci przykład głośnika dla twojego wzmacniacza abyś przemyślał kilka spraw: twój wzmacniacz na część subwoofera ma przewidziane 150 Watt RMS w 4R, ale ponieważ masz porządny wzmacniacz stabilny w 2R i co rzadko spotykane 1R(u tanich producentów próżno szukać), możesz zdecydowanie więcej. Kupując głóśnik 2x4R taki jak podałem wcześniej ,możesz po odpowiednim jego podłączeniu w tym przypadku szeregowym uzyskać oporność 2ohm, a twój wzmacniacz ma wówczas dla subwoofera do dyspozycji 300 RMS :-P ,kupując głośnik 2x2R spinasz w 1R i masz 425 RMS ,a to już zupełnia inna bajka :mrgreen: (warto pomysleć już o kondensatorze ,dokładnie policzyć zastosowane przewody zasilające, itp) Biorąc pod uwagę moc pozostałych kanałów optymalny będzie głośnik 2x4Ohm o mocy 300 watt RMS ,ponieważ nie będzie zagłuszał pozostałych głośników ,no i jest sporo tańszy. Monoblok stabilny w 1R jest bardzo drogi a ty powiedzmy ,że już go posiadasz :mrgreen: . Mam nadzieję ,że już wiesz dlaczego poleciłem tobie taki wzmacniacz. :mrgreen: ,co nie znaczy oczywiście ,że nie ma lepszych. Myślę ,że zdecydowanie bardziej docenisz to co już masz ,jak zaczniesz troszkę więcej czytać na temat CA i w miarę doświadczenia. W moim przypadku tak jest chociaż ja w tym temacie nie wiem za wiele.
Podałem ci przykład głośnika dla twojego wzmacniacza abyś przemyślał kilka spraw: twój wzmacniacz na część subwoofera ma przewidziane 150 Watt RMS w 4R, ale ponieważ masz porządny wzmacniacz stabilny w 2R i co rzadko spotykane 1R(u tanich producentów próżno szukać), możesz zdecydowanie więcej. Kupując głóśnik 2x4R taki jak podałem wcześniej ,możesz po odpowiednim jego podłączeniu w tym przypadku szeregowym uzyskać oporność 2ohm, a twój wzmacniacz ma wówczas dla subwoofera do dyspozycji 300 RMS :-P ,kupując głośnik 2x2R spinasz w 1R i masz 425 RMS ,a to już zupełnia inna bajka :mrgreen: (warto pomysleć już o kondensatorze ,dokładnie policzyć zastosowane przewody zasilające, itp) Biorąc pod uwagę moc pozostałych kanałów optymalny będzie głośnik 2x4Ohm o mocy 300 watt RMS ,ponieważ nie będzie zagłuszał pozostałych głośników ,no i jest sporo tańszy. Monoblok stabilny w 1R jest bardzo drogi a ty powiedzmy ,że już go posiadasz :mrgreen: . Mam nadzieję ,że już wiesz dlaczego poleciłem tobie taki wzmacniacz. :mrgreen: ,co nie znaczy oczywiście ,że nie ma lepszych. Myślę ,że zdecydowanie bardziej docenisz to co już masz ,jak zaczniesz troszkę więcej czytać na temat CA i w miarę doświadczenia. W moim przypadku tak jest chociaż ja w tym temacie nie wiem za wiele.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości